UAT Județul Hunedoara a semnat contractul pentru realizarea documentațieie tehnico- econoimice în...

UAT Județul Hunedoara a semnat contractul pentru realizarea documentațieie tehnico- econoimice în vederea realizării dumului Valea de Pești- Gorj

Timp de citire: 3 minute

1.103.000 lei fără TVA au fost alocați pentru realizarea documentației D.T.A.C. (P.A.C.),  D.T.O.E. (P.O.E.), proiect tehnic de execuție, verificarea tehnică a proiectului, asistență tehnică din partea proiectantului pentru obiectivul ”Modernizare DJ 672C limita județului GORJ – Valea de Pești  – DN 66 A, km 40+776 – 50+309”. Din această sumă 860.000 lei fără TVA sunt serviciile de proiectare, care vor trebui să fie finalizate în 4 luni de acum înainte, ceea ce înseamnă că abia după prima jumătate a aceastui an am putea avea o licitație pentru alegerea constructorului pentru acest drum, dacă există în bugetul județean banii necesari pentru construcția acestui drum. Cert este că de la județ s-au plătit sume importante pentru documentațiile mai multor drumuri, dar cu siguranță nu vor exista și sumele necesare pentru lucrările de execuție ale tuturor drumurilor sau obiectivelor pentru care deja s-a contractat realizarea proiectării.

 

Drumul judeţean DJ 672C este drum public şi aparţine Consiliului Judeţean Hunedoara, U.A.T. Judeţul Hunedoara, conform domeniului public publicat în Monitorul Oficial al României nr.634 bis din data de 28 august 2002.

Drumul judeţean DJ 672C se va realiza pe o lungime de 5 244,00 m, adică de la limita cu judeţul Gorj km 40+776, la intersecția DN 66A, km 46+020. Drumul judeţean DJ 672C de la km 40+776 până la km 41+250 este un drum de pamant, iar de la km 41+250 până la km 46+020 se prezintă sub forma unei pietruiri superficiale cu gropi și făgașe ce generează praf și zgomot, şanţurile și podeţele existente sunt colmatate, fără o semnalizare rutiera adecvată pe orizontala și verticală.

Conform evaluărilor preliminare, prin expertiză tehnică, în prezent starea tehnică a drumului judeţean este una precară, cu structura de rezistență alcatuită din straturi din materiale granulare extrem de diverse, unele contaminate pe întreaga lungime cu argilă, dispuse direct pe terenul de fundare. Pietruirea se prezintă într-o stare tehnica rea, cu defecțiuni frecvente și pe suprafeţe extinse, cu o parte carosabila redusa, cu taluzuri afectate de de fenomene de eroziune sau cu materiale care curg de pe versant, cu dispozitive de scurgere a apelor pluviale, cu elemente geometrice neadaptate prevederilor tehnice, fara dispositive de asigurare a siguranţei circulaţiei. Astfel este necesară refacerea structurii de rezistență, inclusiv a stratului de formă.

Lucrările de modernizare a sectorului de drum studiat se vor face funcţie de capacitatea portantă a structurii rutiere existente, de natura pământului din patul drumului şi de traficul rutier de perspectivă şi de caracteristicele geometrice ale sectorului de drum analizat, faţă de proprietăţile existente pe acest sector de drum.

Referitor la proiectarea elementelor geometrice, expertul a recomandat:

  • lăţimea părţii carosabile, elementele din plan şi profil longitudinal vor fi proiectate în conformitate cu standardele şi normativele în vigoare, cu amenajarea corespunzătoare a racordărilor în plan şi spaţiu şi cu păstrarea platformei existente.
  • în profil transversal, având în vedere situaţia existentă din teren şi importanţa drumului analizat, se recomandă proiectarea unor elemente geometrice corespunzătoare, conform normativelor în vigoare;
  • în plan şi profil longitudinal, se recomandă proiectarea unor elemente geometrice corespunzătoare vinei viteze de proiectare de 40 km/h, cu păstrarea în mare parte a traseului existent şi cu calcularea şi amenajarea racordărilor. În acest sens, toate racordările din plan cu raze mai mici de 250 m vor fi prevăzute cu supralărgirile necesare şi toate racordările cu raze mai mici decât raza recomandabilă vor fi amenajate prin convertire sau supraînălţare, conform normelor în vigoare.
  • în cadul elaborării documentaţiei de execuţie, proiectantul va ţine cont (acolo unde este cazul) de punctele obligate ale traseului (instituţii, monumente, accese proprietăţi,etc), asigurând un acces facil la acestea.

 

Prin realizarea acestui proiect se urmăreşte să se asigure accesibilitatea unor zone cu potenţial la nivel de regiune, unde condiţiile economice au împiedicat dezvoltarea regională, economisirea timpului şi a carburanţilor, reducerea costurilor de operare a autovehiculelor, îmbunătăţirea capacităţii portante a drumurilor.

Structura rutieră supla nouă ar putea fi următoarea:

  1. 4 cm beton asfaltic BA 16; AND 605/2016, SREN 13108-1
  2. 6 cm beton asfaltic deschis BAD 22,4; AND 605/2016 SREN 13108-1
  3. 20 cm piatra sparta 63-80 impanata cu split 16-25 conf SREN 13242;
  4. 20 cm strat inferior de fundaţie din ballast 0-63, conf SREN 13242;
  5. 25 cm strat de forma din ballast 0-63 conf SREN 13242;

Se aplică pe sectorul de drum proiectat de la km 40+776 la km 46+020 încadrarea părţii carosabile se realizează cu benzi de încadrare. Pentru realizarea fundaţiilor s-a adoptat soluţia săpăturilor de pământ cu excavator şi manual lângă reţele uilităţi.

Au fost prevăzute lucrări de semnalizare verticala pentru tot sectorul studiat. Pentru drumurile laterale s-au prevăzut indicatoare cu seninul „Cedeaza Trecerea,, sau „Stop,, care se monteaza la intersectia cu drumurile principale (DN 66A). Indicatoarele de semnalizare si marcajele sunt conform standardelor in vigoare si sunt evidentiate pe planul de situatie de semnalizare.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

 &nbsp DISCLAIMER
 &nbsp Atentie! Postati pe propria raspundere!
 &nbsp Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii