Hațegul se mișcă în direcția bună, evoluează, se modernizează, dar mai încet, schimbările nu sunt extraordinare, și nici nu vor fi vreodată extraordinare, ci doar utile, pentru că se lucrează convenabil.
De exemplu, recent Primăria Hațeg a scos la licitație modernizarea străzilor I.L.Caragiale –biserică și str.Aleea Centralei-Aleea Trandafirilor . Doar că atât proiectarea a fost scoasă laolaltă cu execuția, ceea ce nu este în interesul comunității. Cel mai eficient este să se realizeze proiectarea și dirigenția de șantier de o firmă specializată, iar execuția de o alta, astfel încât lucrarea să fie bine realizată, persoanele responsabile mai multe, și controlul mai eficient în teren la executarea lucrării. Altfel, cei 1.395.678 lei alocați acestei lucrări, bani deloc puțini, este posibil să fie cheltuiți pentru o lucrare mediocră, însă în avantajul constructorului, chiar dacă garanția pentru lucrare este de 36 de luni.
Zonele ce urmează a fi reabilitate sunt străzi circulate, una adiacentă pieței agroalimentare și cealaltă care face legătura dintre strada I. L. Caragiale și Biserica Ortodoxă pe amplasamentul fostei autogări. Pe aceste tronsoane nu au mai fost realizate investiții în ultimii 10 ani, așadar sunt pline de gropi, denivelări, iar apele pluviale nu sunt dirijate corespunzător în afara carosabilului. Pe Aleea Centralei există două parcări asfaltate în stare avansată de degradare, și pe Aleea Trandafirilor este o zonă pietonală unde accesul auto nu poate fi realizate corespunzător nici măcar pentru mașinile de intervenție ISU. Apele pluviale inundă intrarea în scările blocurilor.
Pentru a remedia situația partea carosabilă se va executa cu bitu, așezat pe un strat de piatră spartă și fundație de balast. Carosabilul și parcajele se vor încadra cu borduri de beton așezate pe fundație de beton. Trotuarul va fi încadrat cu borduri de beton. Șanțurile propuse vor fi din beton cu secțiune triunghiulară, trapezoidală sau rigole carosabile și vor fi alese în funcție de necesitatea asigurării unei secțiuni minime dar și de posibilitatea realizării lor în scopul scurgerii optime a apelor.