Subscrisa S.C. ZMK S.R.L. Petroşani, reprezentată prin Tripon Margareta în calitate de administrator, vă aduce la cunoştinţă că începând cu data de 18 ianuarie 2016 se retrage definitiv şi predă licenţele de execuţie de pe traseele cuprinse în Grupa 024 a Programului de transport public judeţean de persoane prin curse regulate, valabil în perioada 01.01.2014 – 30.06.2019, urmând ca în cel mai scurt timp să procedeze identic şi cu celelalte trasee atribuite în urma licitaţiei publice din data de 18.12.2013.
S-a ajuns în această situaţie deoarece autovehiculele societăţii nu mai pot circula pe traseele licitate, plătite şi contractate cu Consiliul Judeţean Hunedoara din cauza a sute de taxiuri, care îşi desfăşoară nestingherite activitatea în Valea Jiului de mai bine de 10-12 ani.
Cu concursul şi susţinerea autorităţilor publice şi a organelor de control, în toată Valea Jiului taxiurile beneficiază de dreptul de încălcare şi desconsiderare a legii prin:
– au stabilite ca loc de aşteptare clienţi numai în staţiile publice din toată Valea Jiului, cu toate că legea nu permite acest lucru, dar existând vize ilegale din partea Poliţiei Rutiere;
– execută transport interurban numai pe trasee prestabilite între toate localităţile Văii Jiului, cu toate că sunt autorizate numai pentru servicii de transport la comandă şi numai în localitatea de autorizare;
– taxiurile fac maxi-taxi încărcând câte 4 călători din toate staţiile noastre, încasează de la fiecare călător acelaşi tarif ca la transportul public, pleacă în faţa microbuzelor noastre şi nu se emite bon de transport.
La toate intervenţiile noastre verbale sau scrise către autorităţile publice competente, la reportajele diverselor ziare sau televiziuni din Valea Jiului, de regulă nu au venit răspunsuri, sau s-a răspuns evaziv că cele reclamate nu se confirmă, autorităţile în cauză făcându-ne recomandări legislative sau referinţe la modul în care noi ne desfăşurăm activitatea.
Ultima acţiune a fost în toamna anului 2015 când am fost în audienţă la domnul Inspector şef al Poliţiei Judeţului Hunedoara, unde i-am relatat amănunţit despre activitatea infracţională desfăşurată de către sutele de taxiuri din Valea Jiului.
Personal, m-a asigurat de disponibilitatea Dumnealui şi a Inspectoratului, fapt pentru care la câteva zile a trimis un echipaj care a controlat în exclusivitate doar microbuzele de pe traseul Petroşani-Uricani.
M-am deplasat personal la Iscroni, locul controlului, unde am văzut un microbuz cu călători care era oprit în intersecţie, iar lângă microbuz era un agent de poliţie care scria un proces verbal şi o persoană de la o firmă de pază.
M-am prezentat cine sunt, iar agentul de poliţie s-a recomandat: „Agent Roman”.
L-am întrebat ce se întâmplă, iar agentul de poliţie mi-a răspuns că trebuie să amendeze un călător care nu a vrut să se legitimeze, din discuţiile ulterioare aflând că acesta a fost legitimat deoarece a comentat că durează prea mult controlul şi întârzie la muncă.
Când agentul de poliţie a fost disponibil, i-am relatat acestuia activitatea infracţională a taxiurilor, iar dânsul mi-a răspuns că nu este treaba lui cui dau taxiurile bon fiscal şi nici nu este treaba lui de unde încarcă taxiurile călătorii.
În tot acest timp, taxiurile au circulat nestingherite sub privirile echipajului de poliţie făcând ca de obicei maxi-taxi.
În permanenţă am fost umilită de răspunsul autorităţilor că cele reclamate de mine nu se confirmă, dar cum se explică atunci faptul că majoritatea taximetriştilor şi-au schimbat maşinile cu altele noi, iar autorităţile eliberează în continuare autorizaţii. Din ce bani toate acestea? Din pensie sau ajutorul social?
Dacă transportul taxi este un transport de lux, iar Valea Jiului este o zonă asistată social, cum se explică numărul atât de mare de autorizaţii taxi eliberate de primării, număr aflat într-o continuă creştere?
Cum se explică eliberarea de autorizaţii sezoniere eliberate pe timp de vară, sau creşterea numărului de autorizaţii taxi sub diverse motive, cu toate că în Valea Jiului nivelul populaţiei a scăzut de la 146.500 locuitori la recensământul din 2002, la 120.700 locuitori la recensământul din 2011?
Ne întrebăm ce este necesar în Valea Jiului – zonă problemă la nivelul întregii ţări, unde sunt înregistraţi cei mai mulţi şomeri, cu cetăţeni fără un loc de muncă, sau care obţin venitul minim pe economie – un transport de lux cu taxiurile, sau un transport public cu cele mai mici tarife din ţară?
încă o dată arăt că sub masca de transport taxi se ascunde de fapt tot o activitate de maxi-taxi ilegală, protejată şi susţinută de autorităţi prin lipsa de reacţie.
Având în vedere aspectele cu care m-am confruntat în aceşti ultimi ani şi cu care mă confrunt şi acum, consider justificată acţiunea mea de renunţare.
M-am săturat şi nu mai am putere să fiu bătaia de joc a acestui judeţ.
Ceea ce mi se întâmplă mie, Tripon Margareta, şi firmei ZMK S.R.L. Petroşani, ca operator de transport, nu mai există în ţara asta.
ZMK S.R.L. Petroşani are cele mai noi mijloace de transport din ţară, biletele cu cele mai mici tarife şi este singurul operator de transport persoane, contribuabili mijlocii, cu profit din judeţul Hunedoara, fiind şi veşnicul ocupant al locului întâi în topul Camerei de Comerţ şi Industriei.
În consecinţă, cu deosebit respect, vă mulţumesc pentru lecturare şi colaborare.
Cu deosebit respect.
N.R. Sperăm ca autorităţile invocate de doamna Margareta Tripon să ia atitudine şi să destructureze mafia din transportul local. Administratorul ZMK a furnizat, cu bun simţ civic, un… microbuz de informaţii, care dacă ar fi exploatate cumsecade de organele autorizate ale statului, şi contribuabilul ZMK ar simţi că statul român nu e o utopie… (ZVJ)