Toamna se culeg roadele managementului performant. Costel Avram: „Putem să arătăm că,...

Toamna se culeg roadele managementului performant. Costel Avram: „Putem să arătăm că, cu banii europeni, am reuşit să ne dotăm firma cu foarte multe utilaje şi vehicule…”

DISTRIBUIȚI

Timp de citire: 6 minute

Joi, 12 noiembrie, la sediul S.C. Apa Serv Valea Jiului S.A., conducerea operatorului de apă a organizat o conferinţă de presă, în care directorul general Costel Avram a pus pe tapet câteva noutăţi şi informaţii de ultimă oră legate de această societate şi de serviciile către populaţie.
Comunicarea, mai eficientă cu beneficiarii 
După mai multe mesaje adresate de către cei din conducerea consiliului judeţean şi, în mod special de către unii cetăţeni, conducerea S.C. Apa Serv a reali­zat că este într-o oareşce eroare în privinţa comunicării cu abonaţii, asta oricâte articole sau emisiuni televizate s-ar face pe tema apei şi a activităţii societăţii. Pentru că foarte mulţi cetăţeni nu primesc aceste mesaje, directorul general Costel Avram a înţeles că trebuie să-şi schimbe stilul de comunicare şi informare a cetăţenilor: „Cred că este şi o greşeală de-a mea în comunicarea pe care eu, ca director, şi Apa Serv, ca instituţie, o avem cu populaţia Văii Jiului, prin intermediul presei. De aceea, începând de astăzi, în fiecare joi, la două săptămâni, la Apa Serv, la orele 10:00, va exista câte o conferinţă de presă. Că va fi susţinută de mine, că va fi susţinută de colegii mei, cert este că vom face aceste întâlniri cu presa şi prin intermediul dumneavoastră mesajul operatorului de apă va veni în sprijinul cetăţenilor Văii Jiului şi a beneficiarilor de servicii pe care noi le prestăm. Cred că a fost o greşeală de comunicare şi eu, ca director, mi-o asum, mai ales acum când au avut loc diferite întreruperi de apă. Întreruperi, nu din cauza noastră, ci din cauza reţelelor vechi şi ale avariilor multiple care există pe reţelele operatorului de apă. De aceea, colegii mei, cei de la Exploatare, cei de la Producţie, sau cei de la Investiţii – când va fi nevoie, vor veni să spună în faţa presei exact problemele cu care se confruntă, spre a fi aduse cu promptitudine abonaţilor noştri şi tuturor cetăţenilor din Valea Jiului (…).  Mai vreau să vă spun pe acest subiect că facturile din luna aceasta, care încep de mâine să fie împărţite, vor avea – ca şi noutate – pe lângă factura propriu-zisă şi acele date concrete pe care noi vrem să le arătăm oamenilor, pentru ca abonaţii să înţeleagă exact care este situaţia la zi a Apa Serv, care este politica tarifară şi cine o face, cât costă metrul cub de apă în Valea Jiului – o problemă falsă, fiindcă dacă stai cu zece oameni de vorbă vei afla zece preţuri la metrul cub de apă. Eu spun încă o dată că preţul la apă potabilă în Valea Jiului este 4,22 lei pentru metrul cub de apă potabilă, la care se adaugă TVA-ul.Pe această informare pe care o va primi odată cu factura fiecare abonat, vor exista toate datele care îi interesează: inclusiv ce include tariful la apă, ce include tariful la apa uzată, modul de calcul al apei uzate menajere, modul de calcul al apei meteorice, toate datele cum am accesat fondurile europene, cum s-a constituit ADI cu operatorul de apă, cum s-a semnat contractul de delegare, cine face parte din ADI, care sunt atribuţiile acestui ADI şi ce face operatorul, câţi bani s-au consumat în prima fază a proiectului, câţi bani vor fi pe acest proiect în faza a II-a şi cât mai trebuie pentru a se rezolva problemele de apă şi canalizare în Valea Jiului. Eu cred că toate datele acestea, adresate oamenilor, vor duce la o mai bună relaţie între operator şi beneficiarii noştri, fiindcă în momentul când nu se cunosc toate datele pot să apară unele suspiciuni. Luna aceasta vor primi acest material cu aceste date şi informaţii, luna viitoare vor primi odată cu factura şi alte date (…). Pe de altă parte, împreună cu colegii de la informatică şi cu colegul Donisă de la Exploatare, vrem să inventariem toate datele celor care au contract cu noi, să vedem dacă abonaţii ne pot da numerele de telefon sau adrese de e-mail, pentru a le folosi în interesul lor. De exemplu, se ia apa pe Aleea Poporului… Cei care au în baza noastră de date numerele de telefon, sau adresele de e-mail, pot primi un sms, sau un mail prin care să fie anunţaţi că în data cutare, de la ora 7 până la ora 14:00 nu vor beneficia de apă datorită unei lucrări ivite din cauza unei defecţiuni sau a vreunei investiţii (…). Dacă TVA-ul scade, preţul apei va scădea şi el la loc. Dar nu asta e problema… Cel mai tare mă bucură că a crescut nivelul de încasare de la abonaţi, ceea ce denotă faptul că mulţi cetăţeni au înţeles că trebuie să-şi plătească facturile la apă, ca şi orice facturi la celelalte utilităţi”.
Angajaţii trebuie să respecte beneficiarii în orice condiţii
Legat tot de comunicarea şi de relaţiile cu cetăţenii ale angajaţilor Apa Serv, directorul general a declarat: „Nu ascund faptul că avem o problemă cu angajaţii noştri care sunt interfaţa între Apa Serv şi beneficiari. Am început să discutăm cu ei şi să le explicăm cum trebuie să se manifeste când merg la beneficiari cu facturile sau pentru alte probleme. Am întâlnit angajaţi care ne-au întrebat dacă cetăţeanul îi înjură, ei ce să facă? Le-am spus că ei nu trebuie să uite faptul că nu îi cheamă Avram, Ionescu sau Popescu, ci ei reprezintă S.C. Apa Serv Valea Jiului S.A. şi de aceea trebuie să aibă un comportament adecvat. Sigur, totul are o limită, dar ei nu trebuie să uite niciodată că în spatele lor stă această firmă, iar în faţa lor sunt beneficiarii. Vom continua aceste discuţii cu toţi angajaţii noştri”.
Termen record de finalizare pentru patru lucrări
Un alt subiect abordat de Costel Avram a fost cel legat de recepţia finală la cele patru lucrări efectuate din banii rămaşi în urma proiectului integrat. Directorul a anunţat faptul că toate cele patru lucrări din Moliviş (introducere de apă potabilă – reţea nouă), zona centurii din Petroşani (lucrarea care leagă nordul Petroşaniului de Cartierul Aeroport) şi zona Dărăneşti (foste pierderi masive de apă) sunt pe cale de finalizare, iar săptămâna viitoare se speră efectuarea recepţiei finale la lucrări. Dacă ţinem cont că termenul de finalizare trecut în contract era 22 decembrie, practic vorbim de o finalizare de lucrări cu mai bine de o lună înainte! Ceea ce nu-i puţin lucru…
Alte două achiziţii importante pe proiectul european
O veste bună mai ales pentru angajaţi, dar şi pentru beneficiari a fost dată joi de directorul general Avram, care ne-a anunţat că în parcul auto al S.C. Apa Serv se află, de curând, alte două vehicule: un camion de tonaj mare şi un caterpilar. Nou-nouţe, vehiculele erau parcate în faţa sediului din Colonie al operatorului de apă. Cele două vehicule au ajuns la Apa Serv tot pe baza proiectului finanţat cu fonduri europene şi vor face munca mai uşoară angajaţilor care se ocupă de defecţiuni pe reţelele de apă şi canalizare. „Încet, încet, putem să arătăm că, cu banii europeni, am reuşit să ne dotăm firma cu foarte multe utilaje şi vehicule, acest lucru făcând ca Apa Serv să poată rezolva problemele cetăţenilor într-un timp real”.
Scuze faţă de cetăţenii din Petroşani pentru întreruperile repetate de apă
Costel Avram şi-a cerut scuze faţă de o mare parte dintre cetăţenii Petroşaniului, pentru disconfortul creat în mai multe zile – inclusiv joi, 12 noiembrie – din cauza opririi apei de la robinete. Apoi a explicat şi motivele acestor întreruperi repetate: „De ce am făcut lucrările acestea şi sigur că azi (joi, 12 noiembrie – n.r.) avem o mare problemă, o mare parte din municipiul Petroşani este lipsită de apă. Cred că trebuia făcut acest branşament şi această cuplare a noii linii, astfel că pe viitor, în momentul când vor mai fi probleme cu apa la Valea de Peşti, Zănoaga, Jieţ sau Taia, nordul Petroşaniului să fie legat de Aeroport şi să nu mai existe întreruperi de apă”.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii