Patru proiecte mari și late înghit bani cu sacul din bugetul local...

Patru proiecte mari și late înghit bani cu sacul din bugetul local Deva, din cauza întârzierilor de implementare

Timp de citire: 4 minute

Anul 2016 nici nu a început și deja bugetul local al Devei, pentru anul viitor, este ars cu câteva miliarde de lei, din cauza faptului că unele proiecte cu finanțare POR sau ADR Vest nu au fost finalizate, și nici nu vor fi prea curând. Proiectele infrastructurale care trag  în jos realizările primăriei au avut neșansa de a fi câștigate de constructori neorganizați, fără forță de muncă calificată suficientă, subevaluate ca și costuri. În momentul de față selectarea ofertelor se face raportat la costul cel mai mic, cu respectarea caietului de sarcini.

Astăzi, 15 decembrie, la ora 15, Consiliul Local Deva se întâlnește în ședință de îndată pentru a vota finanțarea din bugetul anului viitor a patru proiecte nefinalizare, a căror termen de finalizare s-a prelungit. Sumele cu care primăria este sancționată din cauza nerespectării termenelor de finalizare din contractele de finanțare.

Primul proiect  care încă nu a fost finalizat este  cel de  reabilitare și refuncționalizare a spațiului public urban Bulevardul Dacia și zona adiacentă. Consilierilor li se cere aprobarea cheltuielilor necesare finalizării acestui proiect și extinderea termenului de finalizare pentru data de  30.06.2015 Contractul de finanțare a fost semnat  cu POR în martie 2015, dar a fost depășit termenul de finalizare. Acest lucru va costa primăria  4.683.112 lei în plus față de ce s-a estimat. Proiectul va fi introdus pe  lista de investiții 2016. S-au realizat întârzieri din cauza remedierii defecțiunilor la rețelele de utilități, dar și din cauza unor revizuiri pentru a nu afecta spațiul verde, conform unor mențiuni ale Agenției pentru Protecția Mediului .

Al doilea proiect nefinalizat se referă la reabilitarea zonei urbane Dealul Cetății Deva-  monument al naturii și istoric, cu valoare turistică ridicată. De asemenea, nici acest proiect nu și-a respectat data limită de finalizare. Din această cauză , bugetul local al Devei, dar și bugetul județean vor avea de completat cheltuieli totale de 4.000.000 lei cu TVA.  Din bugetul local vor fi cheltuiți pentru finalizarea acestui proiect de investiții  3.000.000 cu TVA, reprezentând 75 la sută din cheltuielile neeligibile , conform parteneriatului încheiat cu Consiliul Județean Hunedoara . Contractul de finanțare pentru realizarea proiectului de invesțiții s-a încheiat pe exercițiul  bugetar POR 2007- 2013, as fost semnat  în martie 2010, pentru  valoarea de  3.8428.182,03 lei.

Buba penalizărilor de 3.000.000 lei a pornit de la niște corpuri de iluminat.  În 28.07. 2015 s-a trimis la ARD Vest solicitarea de înlocuire a unor corpuri de iluminat neconforme  cu legislația UE cu alte corpuri de iluminat noi, economice. În data de 3 seprembrie s-a primit  acceptul de înlocuire. În baza comunicării, constructorul Euras a dat comandă către furnizor. Livrarea acestora a primit termen de  45-60 de zile de la data comenzii,efectuată la data de 8 septembrie. În data de 9 decembrie s-a cerut  prelungirea termenului de finalizare pentru că furnizorul nu putea  livra cele 19  corpuri de iluminat  în data de 27 decembrie, deci nu se poate întruni comisia de recepție până în data de 31 decembrie. În această situație a fost inclus de POR pe  lista proiectelor cu risc de neimplementare . Suma rămasă de plată este de 4.000.000 lei, 3.000.000 din bugetul  primăriei, restul de la Consiliul Județean.

Finalizarea contractului de finanțare pentru  proiectul Reabilitarea ansamblului de clădiri și echiparea infrastructurii educaționale a Colegiului Tehnic Energetic  Dragomir Hurmuzescu a fost și el depășit ca termen de implementare, din cauza anulărilor repetate ale licitațiilor. Din această cauză primăria va avea de plătit din bugetul lui 2016, 4.742.174,37 lei cu TVA.

În ianuarie 2013 primăria semnează un contract de finanțare  cu ADR Vest. De atunci până acum s-au încheiat pentru acest proiect 4 acte adiționale de prelungire. A fost nevoie și de al cincilea act, s-a pentru care s-a emis solicitare  în data de 7 decembrie, pentru prelungirea perioadei de implementare până în data de 31. 12. 2015, care momentan este în curs de avizare.

În urma modificărilor intervenite suma totală a proiectului a ajuns la 1.4893.597,08 lei. Întârzierile au drept cauză anularea de 4 ori a procedurii de achiziție publică cerere de ofertă pentru echipament IT, și furnizare softuri, la trei dintre proceduri nefiind depusă nicio ofertă. La ultima cerere de oferte pentru IT 3 operatori s-au prezentat la licitație. La furnizare softuri trebuie reluată procedura, tot din cauza neprezentării de oferte. Se cere prelungirea duratei de implementare cu alte 6 luni, deci practic elevii  nu vor folosi achizițiile anul acesta școlar. Să sperăm că ele vor putea fi folosite,  până când tehnologia se uzează moral.

Un alt proiect care a deraiat grav este creșterea eficienței energetice a blocului J de pe Bulevardul  Iuliu Maniu. Valoarea sumelor necesare finalizării proiectului este de 1. 243.899,27 cu TVA.  În data de 9.12. 2014 Primăria Deva a semnat contractul pentru realizarea acestui obiectiv. S-au înregistrat întârzieri din cauza lipsei forței de muncă în teren, aprovizionării defectuoase și a materialelor neconforme. În data de 27 noiembrie constructorul a anunțat că a finalizat lucrarea. În data de 3 decembrie s-a format o comisie care a constatat că lucrările nu sunt finalizate, notă constatatoare prin care s-a acordat constructorului un răgaz de 10 zile,  dar până acum nu s-a primit raport de la constructor cu situația actuală sau documente justificative pentru decontarea lucrărilor efectuate. Proiectul a fost inclus de ADR Vest e lista proiectelor cu risc de neimplementare.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii