► Pentru această primă „victorie”, propunem ca angajaţii TESA să-i aleagă pe viaţă pe liderii de la „Muntele”
Societatea Complexul Energetic Hunedoara SA,
Societate în insolvenţă
Decizia nr.2 din 15.02.2016
Având în vedere:
– prevederile H.G. nr. 1023/2011 privind unele măsuri de reorganizare a producătorilor de energie electrică de sub autoritatea Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, prin înfiinţarea Societăţii Comerciale Complexul Energetic Hunedoara S.A.;
– Proiectul de fuziune publicat în Monitorul Oficial nr.2722/24.05.2013;
– Sentinţa nr. 1/F/CC/2016 pronunţată de judecătorul sindic al Tribunalului Hunedoara la data de 07.01.2016 în dosarul nr. 5194/97/2015 prin care s-a dispus deschiderea procedurii generale a insolvenţei.
– necesitatea adoptării urgente a unor măsuri la nivelul S CEH SA care să asigure reducerea cheltuielilor şi încadrarea acestora în nivelul veniturilor estimate a fi încasate, în contextul efectelor blocajului financiar şi a dificultăţilor de ordin economic înregistrate de societate;
– Procesele verbale nr. DG 1515/1/12.02.2016 şi nr. DG 1530/1/12.02.2016 încheiate între administraţia S CEH SA şi organizaţiile sindicale cu ocazia consuItării privind măsurile de reducere a cheltuielilor;
– în temeiul dispoziţiilor art. 40 alin. (1) lit. a), ale art. 52 alin. (1) lit. c) şi ale art. 53 din Codul Muncii, cu completările şi modificările ulterioare;
– în conformitate cu prevederile Contractului Colectiv de Muncă aplicabil;
Administratorul special al Societăţii Complexul Energetic Hunedoara S.A., desemnat prin Hotărârea nr. 1/18.01.2016 a Adunării Generale Extraordinare a Acţionarilor Societăţii Complexul Energetic Hunedoara SA, în baza prerogativelor legale,
DECIDE:
Art.1. Începând cu data prezentei, în luna februarie 2016 se adoptă măsura întreruperii temporare a activităţii, fără încetarea raportului de muncă, pentru motive economice.
Art.2. Măsura întreruperii temporare a activităţii se aplică personalului TESA din cadrul structurii executive, pe o durată de 5 zile/persoană, cu excepţia personalului pentru care s-a aplicat măsura de reducere a salariilor de bază în vederea reducerii cheltuielilor.
Art.3. Suspendarea contractelor individuale de muncă se va face, pentru fiecare salariat, prin decizia directorului general.
3.1. Prin grija serviciului/ biroului Resurse Umane perioada de suspendare a contractului individual de muncă al salariatului, respectiv încetarea suspendării vor fi înregistrate în Registrul General de Evidenţă a Salariaţilor (REVISAL) în conformitate cu prevederile legale.
Art.4. Pe durata întreruperii temporare a activităţii, salariaţii care nu desfăşoară activitate beneficiază de o indemnizaţie, plătită din fondul de salarii, în cuantum de 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat.
4.1 Pe durata întreruperii temporare a activităţii, salariaţii se vor afla la dispoziţia angajatorului, acesta având oricând posibilitatea să dispună reînceperea activităţii acestora.
4.2. Reînceperea activităţii înainte de încetarea duratei de suspendare a contractului individual de muncă este permisă numai în situaţii excepţionale, temeinic motivate. În acest caz se va emite o decizie de încetare a suspendării contractului individual de muncă şi reluare a activităţii salariatului.
Art. 5. Programarea concediilor de odihnă pe luna februarie 2016 va rămâne în vigoare.
Art. 6. Programarea personalului se va face prin grija conducătorilor compartimentelor, după modelul anexat şi se va transmite serviciului Resurse Umane în vederea emiterii deciziilor de suspendare a contractului individual de muncă.
Art. 7. Prezenta decizie poate fi contestată în termen de 30 de zile de la comunicare, la Tribunalul Hunedoara.
Art. 8. Cu ducerea la îndeplinire a prezentei decizii se însărcinează directorul general al societăţii şi directorii sucursalelor acesteia.
Art. 9. Prezenta decizie se va difuza prin grija secretariatului societăţii.
Administrator special
Dan Ovidiu AGRIȘAN