La Târgul de Turism al României / Valea Jiului – cvasiinexistentă

La Târgul de Turism al României / Valea Jiului – cvasiinexistentă

Timp de citire: 4 minute

Noi, cei din Vale, mulţumim din inimă… Executivului Consiliului Judeţean Hunedoara că s-a „preocupat” un an de zile – de la târgul de turism precedent şi până acum –  să NU aducă în discuţie şi crearea a mai multor parteneriate ale ADEH (aflat în subordinea CJ) cu firme de turism din Vale şi cu asociaţii ce se ocupă de administrarea unor obiective turistice! Printr-un comunicat de presă, directorul Agenţiei de Dezvoltare Economico-Socială a judeţului Hunedoara (ADEH), Radu Barb, ne înştiinţează că „judeţul Hunedoara va fi prezent la o nouă ediţie a Târgului de Turism al României”, ce se desfăşoară în perioada 22-25 februarie 2018 la Complexul Expoziţional „Romexpo” din Bucureşti.

Aflăm că ediţia de primăvară a celui mai mare târg de turism din România se va desfăşura în noile săli expoziţionale, inaugurate de „Romexpo” în toamna anului trecut, cu o suprafaţă totală de 27.000 mp.
„Judeţul Hunedoara, cu mesajul milioane de ani de poveşti şi legende este prezent şi la această ediţie a târgului prin intermediul reprezentanţilor principalelor obiective turistice hunedorene, în standul aparţinând Consiliului Judeţean Hunedoara”, „standul expoziţional 02-03 al judeţului nostru având o suprafaţă de 73 mp, fiind situat în pavilionul B1, într-o poziţie centrală, vis-a-vis de standul Ministerului Turismului şi de scena destinată programelor artistice”, mai subliniază directorul Barb în comunicatul transmis.
„Aşa cum am obişnuit publicul participant la ediţiile precedente, standul va cuprinde imagini sugestive din judeţul nostru, desk-uri de prezentare a ofertei turistice, monitoare pe care vor rula filme de prezentare ale obiectivelor turistice şi materiale care aduc în stand o parte din farmecul judeţului nostru. În stand vor fi prezenţi reprezentanţi ai principalelor obiective turistice din judeţ, agenţi economici din domeniul turismului hunedorean, precum şi delegaţii din partea GAL-urilor hunedorene”, mai precizează directorul ADEH. Care mai subliniază şi faptul că „prin intermediul Serviciului de Promovare şi Dezvoltare Turism în judeţul Hunedoara, ADEH a pregătit pentru această ediţie a târgului câteva mii de hărţi interactive ale judeţului cu trimitere prin QR code la site-ul www.hunedoaraturism.ro, broşuri, pliante, celebre replici ale kosonilor, materiale de promovare video şi foto”.
Toate bune şi frumoase, numai că din comunicat nu reies mai multe aspecte. L-am întrebat pe directorul Radu Barb dacă ştie câte firme axate pe turism din Valea Jiului, în mod special care au afaceri în staţiunile noastre, Straja, Parâng şi Pasul Vâlcan, dar şi altele, vor fi prezente sâmbătă şi duminică la târgul turistic de care face referire.
„Încă nu ştiu, dar vor fi prezenţi agenţi economici şi din Straja şi din Parâng, în mod sigur. Eu ce ştiu exact este faptul că cele 12 obiective turistice de care răspunde strict consiliul judeţean, plus cele opt firme axate pe turism cu care avem încheiat parteneriat vor avea standuri. Mai mult la ora aceasta nu ştiu, vom vedea acolo. Ce pot spune este faptul că orice firmă care are ca obiect turismul, din Valea Jiului sau din judeţ, mă poate contacta şi îi asigur că dacă vin la târg vor avea spaţiu pentru un stand amenajat, fără vreo taxă sau ceva. Eu nu pot contacta în acest moment decât firmele cu care avem încheiat parteneriat sau pe cei care se ocupă de obiectivele turistice aflate în subordinea consiliului judeţea. Noi nu ne ocupăm demult de treaba aceasta, dar după o muncă asiduă, pe lângă alte treburi legate de activitatea noastră – care nu sunt puţine vă asigur – am identificat 333 de obiective turistice în judeţ! Va daţi seama? Să sperăm că la anul, pe vremea aceasta, vom avea încheiate parteneriate cu alte câteva zeci de firme turistice sau asociaţii ce se ocupă de administrarea anumitor obiective turistice, cum e cazul în Valea Jiului de asociaţia ce se ocupă de Peştera Bolii, de exemplu, sau de Episcopia Devei şi Hunedoarei ce are în patrimoniu Mănăstirea Prislop, de exemplu. Am dat două exemple, dar ele pot fi şi altele, cum e firma COMEXIM R Lupeni, unde deja am purtat primele discuţii cu domnul Emil Părău”, ne-a răspuns Radu Barb.
O a doua întrebare pusă ţine de bugetul alocat organizării acestui eveniment la târgul din Capitală, pentru că în fond e vorba de banii bugetului judeţului, bani publici de care trebuie să ştie toată lumea. „Nu este o sumă mai mare decât anul trecut, este aceeaşi. Este vorba de suma de 85.000 lei. Dar raportat la cele 20 de standuri ce aparţin firmelor cu care avem încheiat parteneriat sau cele subordonate consiliului judeţean, suma cred că nu e deloc mare”, a spus Radu Barb.
Asta ar veni 4.250 lei/ obiectiv turistic prezentat, undeva cu puţin peste 920 de euro de fiecare dintre cele 20 de obiective turistice ce vor avea standuri acolo. Ce este însă cert este faptul că Valea Jiului va fi iar destul de slab reprezentată.

de Corneliu BRAN

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

 &nbsp DISCLAIMER
 &nbsp Atentie! Postati pe propria raspundere!
 &nbsp Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii