Asociația Municipiilor din România a cerut Guvernului repartizarea unui procent de...

Asociația Municipiilor din România a cerut Guvernului repartizarea unui procent de 60 la sută din impozitul pe venit direct către administrațiile locale

Timp de citire: un minut

Luni, 14 ianuarie, a avut loc la București ședința Comitetului Director al Asociației Municipiilor din România. În ședița la care au participat reprezentanți ai  Ministerului Finanțelor Publice şi al Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice au fost  dezbătute mai multe puncte cu aplicabilitate la nivel local, însă cel mai important subiect a fost acela al alocărilor bugetare.

Încărcați cu o serie de obligații fiscale noi, care direcționează banii spre funcționare și sărăcesc bugetul de dezvoltare, primarii au cerut la unison alocarea impozitului pe venit în proporție de 100% către administrația publică locală, și în cadrul acestei alocări repartizarea unui procent de minim 60% direct către municipii, orașe și comune.

Sunt deja câțiva ani de când primarii, atât de la municipii, cât și de la orașe, cer această alocare. Ei cred că acest impozit li se cuvine, și ar crea oportunități reale de investiții.

O altă cerință a fost compensarea prin Legea bugetului de stat pe 2019 a pierderilor pe care municipiile le înregistrează în primele luni ale anului, până la cuantumul de 60% din impozitul pe venit. De asemenea, primarii de municipii vor mai multă transparență, și anume doresc să aibă posibilitatea ca administrațiile publice locale să aibă acces la informațiile privind colectarea impozitului pe venit.

Primarii au propus în ședință inclusiv diminuarea sau eliminarea unor surse de venit, și compensarea acestora din TVA sau din alte surse.

”Cel mai important punct pe ordinea de zi este cel legat de bugetul de stat pe anul în curs și cota alocată autorităților locale. În lipsa unui buget național, nu putem aproba bugetele locale de care depinde funcționarea administrațiilor publice.

Despre stadiul parcursului legislativ al Codului finanțelor publice, Codului administrativ, Codului de procedură administrativă și Codul urbanismului au fost prezentate informări.

Cel de-al treilea punct al ordinii de zi constă în informarea privind descentralizarea. Toate aceste puncte fiind esențiale pentru desfășurarea activității administrațiilor locale”, a transmis Tiberiu Iacob- Ridzi, primarul Petroșaniului, prezent la această întâlnire.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

 &nbsp DISCLAIMER
 &nbsp Atentie! Postati pe propria raspundere!
 &nbsp Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii