Tot Romeo Miclea, un consilier local pe care eu îl consider activ, date fiind luările sale de poziție în ședințele Consiliului Local Vulcan, a fost interesat să afle, la finalul ordinarei din 26 august, despre situația unei străzi aflate la periferia municipiului și despre a cărei modernizare s-a vorbit de mai multă vreme.
Strada în cauză
se cheamă, pe numele vechi, Abatorului, și, împreună cu prelungirea ei Jiu-Paroșeni, se întinde pe malul stâng al Jiului de Vest începând de la intersecția cu strada Crividia, imediat după pod, și până la DN66A, drumul care odinioară ducea la mina Paroșeni. Momârlanii din zonă îi zic Jiu-Paroșeni și drumului care, pe lângă curtea fostei mine, o ia pe deal în sus și ajunge undeva în preajma Tăului fără Fund aflat mai sus de barajul termocentralei.
Abatorului
era, mai demult, o stradă betonată pe care se putea merge liniștit și cu mașina, și pe jos. Betonul așternut cum câteva zeci de ani s-a degradat, iar strada a ajuns într-un hal fără de hal, îndeosebi în partea sa vestică. Pentru repararea sa integrală ar fi fost nevoie de douăsprezece milioane de lei, sumă pe care primăria a solicitat-o prin proiectul întocmit pentru finanțare prin NRR. Numai că, așa cum a spus Cristian Merișanu de mai multe ori și a repetat-o și în 26 august, s-au obținut numai trei milioane, bani care permit lucrări de modernizare doar pe un tronson al străzii pe baza unui proiect tehnic care se materializează în prezent.
Venind vorba
de drumuri, primarul a amintit de tronsoanele de pământ ale străzilor Morii și Grivița, la care lucrările de modernizare se vor face prin finanțarea obținută din Programul „Anghel Saligny”. Am fost curios să aflu de ce, în același program, nu a fost inclusă și Bazinului, tot o stradă de pământ și plină de gropi, care, coborând de La Brazi, se intersectează cu Morii. Primarul a explicat că strada Bazinului nu poate fi prinsă într-un proiect de finanțare național sau european din cauza lățimii sale. Nu are nici trei metri de-a latul, ori, conform cerințelor proiectelor de finanțare, lucrările de modernizare includ neapărat și rigole, și trotuare. Așa că nici vorbă s-o vedem reparată în viitorul apropiat!