Două proiecte au devenit hotărâri în toată regula după ce ele au fost mai deloc discutate, dar rapid aprobate prin vot de către consilierii locali din Vulcan, în ședința ordinară de joi, 30 martie. A fost vorba de proiecte care, mai mult ca sigur, au stat în atenția și celorlalte consilii locale din Valea Jiului, dar și din comunele Baru și Bănița.
Amândouă
se referă la banii pe care Primăria municipiului Vulcan trebuie să-i pună la dispoziția Asociației de Dezvoltare Intercomunitară „Sistem integrat de Gestionare a Deșeurilor județul Hunedoara”. Prin aprobarea unui cuantum de doi lei/ locuitor s-a rezolvat problema cotizației de membru pe 2023. Cotizația nu a suferit modificări față de cea din anul trecut. „A rămas aceeași”, au fost vorbele liniștitoare ale lui Cristian Merișanu, așa că nu a urmat nicio întrebare. Deși ar existat una. Cum ar fi aceea a numărului exact de locuitori pe care-i mai are Vulcanul. Asta, fiindcă cifra rezultată în urma ultimului recensământ nu mai „bate”, în mod sigur, cu cea de la precedenta numărătoare.
În al doilea proiect,
acum deja hotărâre de consiliu local, UAT Vulcan a aprobat Contractul de asistență juridică nr. 3073456/20.12.2022 între ADI „Sistemul Integrat de Gestionare a Deșeurilor județul Hunedoara” și SCA Zamfirescu, Racoți, Vasile și Partners (ZRVP). La baza legalității luării acestei inițiative stă Ordonanța de Urgență nr. 26 din 6 iunie 2012 privind unele măsuri de reducerea cheltuielilor publice și întărirea disciplinei financiare și de modificare și completare a unor acte normative. Aceasta prevede că, „În situații temeinic justificate, în care activitățile juridice de consultanță, de asistență și/sau de reprezentare, necesare autorităților și instituțiilor publice prevăzute la alin.(1), nu se pot asigura de către personalul de specialitate juridică angajat în aceste entități, pot fi achiziționate servicii de această natură…”.
Primarul a pomenit,
e adevărat, de care proces aflat în derulare este vorba, dar nu a intrat în amănunte. A zis doar că „nu s-a plătit redevența și ne-am solidarizat cu toții, pentru că nu suntem de acord s-o plătim!”. Poate că era, totuși, necesar să spună, să amintească despre ce redevență e vorba, de către cine și când aceasta a fost solicitată. Asta, fiindcă, în actuala componență a consiliului local, sunt membri care-și mai cumpărau bomboane pe vremea aceea și nu știu nimic despre miliardele de lei vechi care au fost cerute, cu ani și ani în urmă, de societatea care asigură colectarea și transportul deșeurilor menajere în Zona 4. Sume la care se adaugă penalitățile de întârziere.
Fapt pentru
care pe rolul Tribunalului Hunedoara se află dosarul nr.3017/97/2 având ca obiect „acțiune în constatare” și în care UAT județul Hunedoara are calitatea de reclamant, iar asociații din ADI Sistemul Integrat de Gestionare a Deșeurilor județul Hunedoara au calitatea de reclamant. Serviciul de asistență juridică pe care-l va presta firma angajată implică redactare, semnare și depunere de întâmpinare, alte cereri de consultanță juridică și stabilire strategie, reprezentare la termenele de judecată Calcularea sumei de bani care se plătește s-a făcut luând în calcul populația rezidentă din fiecare unitate administrativ-teritorială. În cazul municipiului Vulcan aceasta este de 1.500 de euro.