Vulcan. Mai întâi partea betonată

Vulcan. Mai întâi partea betonată

Timp de citire: 2 minute

O veste bună pentru locuitorii de pe strada Morii, auzită joi, 16 noiembrie, la ședința extraordinară a Consiliului Local Vulcan. Chestia că e bună numai pentru o parte dintre ei.

Unul dintre

cele două proiecte de hotărâre pentru care a fost convocată extraordinara a fost cel privind “aprobarea Documentației de avizare a lucrărilor de intervenție, a indicatorilor tehnico-economici și a Devizului general pentru investiția Reabilitare strada Morii – Tronson 1, municipiul Vulcan, județul Hunedoara”.  Importanța investiției este expusă în referatul de aprobare a proiectului de hotărâre.

Din document

aflăm că  ea are ca rol “reabilitarea infrastructurii rutiere a străzi Morii – tronson 1, din municipiul Vulcan, pe o lungime totală de 883 m. Strada care se propune spre reabilitare este foarte importantă pentru municipiul Vulcan din punct de vedere al accesului mașinilor de pompieri, a salvărilor, a accesului copiilor la școli, cât și a întregii comunități la drumurile principale. Prin reabilitarea structurii rutiere și asigurarea scurgerii apelor fluviale se asigură o viteză de circulație normală, se impune ca necesitate pentru creșterea confortului și siguranței în exploatare. Datorită (din cauza – n.a.) degradărilor severe pe care le prezintă strada, acestea conduc la îngreunarea sau chiar imposibilitatea accesului (în perioada cu precipitații abundente)”. Devizul general întocmit de firma de proiectare arată că valoarea totală, inclusiv TVA, este de 2.312.325,54 de lei din care (C+M) este de 1.741.366,52 de lei. Durata de execuție a lucrărilor este de trei luni.

Pentru că

nu mi-era deloc clar care segment de stradă intră în “Tronson 1” și, văzând că pe niciun consilier local nu-l interesează problema, l-am rugat pe Cristian Merișanu să facă precizarea. Astfel mi-a fost clar că acest tronson se întinde de la intrarea pe Valea Morii, de pe bulevard, până unde începe drumul de pământ. Drumul betonat, cum ar veni. Finanțarea este din fonduri proprii și, în funcție de cum sunt banii, lucrările, care ar urma să înceapă la anul, se vor efectua pe două tronsoane. Dacă, între timp, apare o posibilă finanțare externă, cu atât mai bine. Pentru “drumul de pământ” există proiect pe Anghel Saligny, așa că finanțarea este asigurată. De reținut că proiectul pentru reabilitarea străzii Morii, scoasă constant din cărțile modernizării de către fosta administrație publică locală, a fost întocmit în ultimii doi ani.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii