În ultima vreme se vorbește despre scoaterea la licitație și vânzarea traseului de cale ferată dintre defuncta mină Uricani și Lupeni. În discuție mai apare, însă, și porțiunea de cale ferată uzinală dintre E.M. Vulcan și gara din localitate.
Există, însă,
drumuri de fier pentru care nu a fost necesară nicio licitație, ca să dispară de acolo de unde au fost. Un astfel de exemplu este linia ferată care făcea legătura dintre mina Vulcan și Preparația Coroiești. Odată cu transformarea în ruină a clădirii, s-a „topit” și linia ferată pe care intrau trasele cu cărbune. Cea din partea de jos, dinspre casele din colonie, a dispărut în întregime. Cea din partea de sus este în „lucru”. Nu mai vezi șină de cale ferată pe porțiuni mari și, în mod sigur, cele „uitate” ici-acolo vor avea soarta celor deja furate.
Da, furate,
așa cum știe mai toată lumea, fiindcă nu au fost scoase și duse de către vreo societatea de fier vechi care a primit aprobare pentru asta, așa cum s-a întâmplat cu magistrala de termoficare. Urmă de șină de cale ferată nu mai zărești nici în incinta fostei preparații. Înainte și după poarta pe care intrau garniturile de vagoane cu cărbune totul este ras. Doar traversele mai amintesc de calea ferată pe care veneau vagoanele pline care, înainte de a ajunge la destinație, erau vămuite de hoții de cărbune. Se vorbește că dinadins șinele de cale ferată de la fosta mină Paroșeni și de la preparație ar fi fost lăsate pe seama „magneților” de fier vechi. Cică pentru a le da de „muncă” și pentru a-i mai tempera cu furăciunile din oraș. Este posibil, din moment ce nu există un răspuns oficial.