Valea Jiului se aliniază modelului practicat de ani buni în marile destinații turistice din România. De la 1 noiembrie, și la Petroșani, precum și în celelalte orașe din zonă, va intra în vigoare o taxă specială de promovare turistică. Autoritățile locale spun că este un pas firesc pentru a susține dezvoltarea turismului. Banii vor rămâne în comunitate și vor fi folosiți exclusiv pentru promovarea zonei.
Valea Jiului se pregătește pentru o nouă etapă în dezvoltarea turismului local. Autoritățile din Petroșani, alături de celelalte orașe din zonă – Petrila, Vulcan, Lupeni, Aninoasa și Uricani – vor aplica, începând cu 1 noiembrie, o taxă specială de promovare turistică.
Noua taxă, în cuantum de 0,5% din tariful de cazare pentru fiecare zi de sejur, fără TVA, va fi suportată de turiști, iar sumele colectate vor merge direct în bugetele localităților, pentru a fi transferate ulterior către Organizația de Management al Destinației Valea Jiului (OMD Valea Jiului).
„În contractul prin care s-a înființat OMD-ul, Organizația de Management al Destinației, este prevăzut acest aspect și toate orașele din Valea Jiului vor trebui să introducă această taxă turistică. S-a stabilit o taxă minimă”, a spus primarul din Petroșani, Tiberiu Iacob-Ridzi.
Sumele colectate vor fi transferate către Organizația de Management al Destinației Valea Jiului, fiind folosite exclusiv pentru promovare: campanii, branding turistic, participare la târguri și atragerea de fonduri europene pentru dezvoltare. Într-o zonă care se reinventează economic după decenii de minerit, turismul este văzut ca un pilon al reconstrucției.
Valea Jiului se alătură astfel marilor destinații din România care utilizează acest mecanism financiar pentru promovare. În perioada următoare, proiectele de hotărâre vor fi dezbătute public în fiecare localitate, iar taxa va fi aplicată începând cu luna noiembrie.









