Încep cu înștiințarea sosită, la sfârșitul lunii februarie, pe adresa Primăriei Uricani de la directorul general regional al Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Timișoara din cadrul Companiei Naționale a Infrastructurii Rutiere SA. Înștiințarea aceasta i-a fost trimisă și Instituției prefectului Hunedoara, respectiv domnului prefect Vasilică Potecă.
Ca să fie
treaba treabă, voi reda în întregime textul comunicării: „Către Primăria orașului Uricani. Referitor ‹‹Consolidare DN 66A km 16+624-23+800, Lupeni -Uricani››; Urmare adresei dumneavoastră din data de 17.02.2020, prin prezenta vă aducem la cunoștință următoarele: 1. Obiectivul ‹‹Consolidare DN 66A km 16+624 – 23+800, Lupeni Uricani este cuprins în lista obiectivelor de reparații capitale finanțate de la bugetul de stat în anul 2020››. 2. La data prezentei, se întocmesc documentațiile necesare pentru demararea procedurii de achiziție servicii pentru actualizarea documentației tehnice în faza DTAC, PT și asistență tehnică din partea proiectantului pe parcursul execuției lucrărilor. 3. După obținerea autorizației de construire și actualizarea documentației tehnice în faza PT se va demara procedura de achiziție pentru executarea lucrărilor”. Semnează, cu stimă, ing. Horațiu Mircea Simion, director general regional cu preluarea de atribuții, ing. Olimpiu Ghilezan, șef Departament de Investiții, ing. Diana Fulop, șef Serviciu Investiții, RK, Calamități, și ing. Adrian Zgârcea de la Serviciul Investiții, RK, Calamități, cel care a întocmit adresa.
Acum, să-l ascultăm
pe primarul Dănuț Buhăescu, cel care, de-a lungul anilor, a trimis adrese peste adrese la Timișoara în care atenționa despre starea jalnică a DN 66 A din interiorul orașului Uricani și al localităților componente. „Istoricul acestei probleme este mai vechi – aflu de la dumnealui. Aceste porțiuni ale DN 66A au mai fost licitate o dată, pentru a fi modernizate. Asta se întâmpla în 2012, termenul de finalizare fiind anul 2016. Atunci s-au prezentat la licitație două firme. Câștigătoarea, una din Piatra Neamț, parcă, n-a executat lucrările conform contractului încheiat, astfel că CNAIR i-a reziliat contractul cu măsura restricției de a mai participa , timp de doi ani, la licitație. Firma a contestat în instanță rezilierea contractului, dar, anul trecut, CNAIR a câștigat procesul. Ceea ce, desigur, i-a permis reluarea procedurii de licitație”.
Dănuț Buhăescu
nu-și ascunde bucuria că CNAIR a prins, în buget, banii necesari, iar lucrarea aceasta figurează în lista de investiții a companiei. „Vor reactualiza documentația, așa cum rezultă din adresă – a continuat primarul din Uricani – , după care vor scoate lucrările la licitație. Eu consider acest lucru ca pe o nouă victorie a administrației publice locale uricănene”. I-am dibuit imediat modestia lui Dănuț Buhăescu, dar este de știut că meritul pentru acest succes este numai și numai al lui. Dacă primarul nu insista și pistona de câteva ori pe an, e clar că și acum DN 66 A rămânea cu cârpeala asfaltică de care a avut parte în vara anului trecut.