Săptămâna trecut, Dănuț Buhăescu a primit vizita a doi tineri, Vlad Mahălean și Ion Dăbală, reprezentanți ai firmei Ontegra Soft din Cluj. Primul îl cunoștea pe primar, fiindcă mai ajunsese la Uricani, dar asta se întâmpla cu zece ani în urmă.
Cei doi
tineri nu au venit pentru o vizită de curtoazie. Ei l-au căutat pe Dănuț Buhăescu, pentru a-i prezenta platforma online pentru cereri adresate de cetățeni compartimentelor din primărie care relaționează cu publicul. Este vorba, altfel spus, despre un ghișeu digital prin care cetățeanul poate lua legătura cu primăria și să obțină documentele cerute fără să mai vină și să stea la coadă la un ghișeu sau altul. O asemenea platformă, au amintit tinerii, au fost realizate de ei și funcționează cu succes în multe orașe din Maramureș și Ardeal.
Dănuț Buhăescu a
fost interesat să vadă cum lucrează portalul, iar cei doi informaticieni i-au făcut o demonstrație. Ba, mai mult, în biroul primarului au fost chemați funcționari din compartimentele care au relații cu publicul care au văzut ce simplu se lucrează cu aplicația. Primarul s-a interesat cât costă acest portal și, ținând seama că, în curând, digitalizarea în relația administrației publice locale cu publicul va deveni obligatorie, a fost de acord cu achiziționarea lui. În preț, l-au asigurat tinerii clujeni, intră atât instruirea personalului care va lucra cu portalul, cât și mentenanța lui.