UMB, constructorul care lucrează pe A1 Margina-Holdea, a început montare pilonilor prin forare. Margina – Holdea este celebra bucată de autostradă a lotului cu urși, unde se vor construi tunelele și ecoducte. Lucrarea are termen de execuție aproape 3 ani.
Lotul Holdea–Margina, practic legătura dintre județele Hunedoara și Timiș, are o lungime de aproape 10 km. Din care, 2 km tuneluri cu galerie dublă au așteptat ani de zile începerea lucrărilor. După cele 11 luni de proiectare, în martie anul acesta, constructorul, asocierea UMB – Euro Asfalt, o firmă din Bosnia-Herțegovina, cu portofoliu în tuneluri realizate pe autostrăzile din Balcani, a început organizarea de șantier, prin amenajarea accesului în zona unde vor fi construite tunelurile. S-au folosite utilaje specifice pentru stabilizarea și îmbunătățirea solului pentru drumul tehnologic care are o lungime de circa 2 km.
Acum, pe șantierul lotului de autostradă A1, Margina – Holdea antreprenorul execută lucrări de fundare prin piloți forați de diametru mare. Se execută și alte lucrări pregătitoare pentru deschiderea de noi fronturi de lucru.
Contractul, în valoare de 1, 826 de miliarde de lei (fără TVA), este finanțat preponderent prin PNRR, având o durată de 45 de luni.
Cele două tuneluri care vor fi construite în cadrul secțiunii vor avea fiecare o lungime de aproximativ 2,13 kilometri și vor fi formate din două galerii unidirecționale.
Lotul 2 al A1 Lugoj – Deva, cu o lungime de 9,13 kilometri, este singura porțiune lipsă din autostrada care leagă Sibiu de Nădlac.
Datele oficiale arată că termenul de execuție este de 34 de luni. Prin urmare, termenul de finalizare ar fi decembrie 2026.