Seminar de lansare a unui proiect de anvergură

Seminar de lansare a unui proiect de anvergură

Timp de citire: 3 minute
În perioada 26, 27, 28 august 2015, la Pensiunea Ayana s-a desfășurat activitatea A7.1 Seminar de lansare a proiectului cofinanţat din Fondul Social European în cadrul Programului Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007–2013, Axa prioritară 2 ”Corelarea învăţării pe tot parcursul vieţii cu piaţa muncii”, Domeniul major de intervenţie 2.1 “Tranziţia de la şcoală la viaţa activă”. Titlul proiectului: „Start-up pe piaţa muncii prin firma de exerciţiu”, Contract POSDRU/175/2.1/S/151841. Beneficiarul acestui proiect în valoare de 4.559.155 lei este Colegiul Economic ”Hermes” din Petroșani.
La eveniment au participat 50 de persoane: membri ai echipelor de management, ai echipelor de implementare din regiunea vest și nord-vest, reprezentanți ai consiliului local, primarul municipiului Petroșani, reprezentanți ai agenților economici. p44 p41
S-a prezentat proiectul, s-au purtat discuții, s-au clarificat anumite aspecte întâlnite în implementare până la acest moment, s-au găsit soluții de rezolvare.
Grupul ţintă căruia i se adresează acest proiect este format din 600 elevi înmatriculaţi în sistemul naţional de învățământul liceal, filieră tehnologică – ISCED 3 din: regiunea V – judeţele: Hunedoara, Caraş Severin, Timiş, Arad și regiunea NV – judeţele: Bihor, Satu Mare, Maramureş, Bistriţa Năsăud, Sălaj, Cluj.
Partenerii Colegiului Economic ”Hermes” în proiect sunt Inspectoratul Școlar Județean Satu Mare și S.C. Danyna Style S.R.L. Deva. Parteneriatul se bazează pe un deziderat comun, acela de a creşte şansele inserţiei pe piaţa muncii în rândul absolvenților de învățământ liceal din regiunile V și N-V prin dezvoltarea cunoștințelor și aptitudinilor față de muncă ale acestora.
Obiectivul general al proiectului este dezvoltarea competenţelor şi aptitudinilor de muncă ce facilitează tranziţia de la şcoală la viaţa activă, prin furnizarea serviciilor de orientare şi consiliere profesională, precum şi implementarea şi dezvoltarea metodei interactive şi inovatoare de învăţare ”firma de exerciţiu” în vederea creşterii inserţiei pe piaţa muncii pentru 600 de elevi din unităţi din sistemul de învăţământ secundar din Regiunile Vest şi Nord-Vest.
Obiectivele specifice ale proiectului sunt: dezvoltarea competenţelor profesionale ale elevilor din 10 licee tehnologice în vederea lărgirii ariei de cunoaştere pe baza însuşirii şi aprofundării operaţiunilor economice şi juridice, prin participarea la activităţi în cadrul a 120 de firme de exerciţiu şi 4 târguri; creşterea gradului de informare a elevilor privind deciziile de continuare a studiilor, de dezvoltare profesională şi personală, prin evaluarea motivaţiilor, aptitudinilor şi intereselor pentru un număr de 600 de elevi din regiunile Vest şi Nord Vest; conştientizarea grupului ţintă în ceea ce priveşte construirea carierei profesionale şi a competenţelor solicitate de angajatorii pe piaţa muncii, prin activităţi inovative.
Rezultatele principale ale proiectului sunt: 600 elevi formaţi prin firma de exerciţiu; 600 elevi consiliaţi în carieră; înfiinţarea a 120 firme de exerciţiu în cadrul liceelor partenere; amenajarea şi dotarea cu echipamente I.T. a 10 cabinete de firme de exerciţiu în liceele partenere; organizarea a 4 târguri regionale ale firmelor de exercițiu; 72 premii acordate pentru 6 secțiuni ale târgurilor firmelor de exercițiu; 600 subvenții a câte 500 lei;  tipărirea a 9200 de pliante distribuite în vederea informării şi promovării proiectului; tipărirea a 960 afișe distribuite în vederea informării şi promovării proiectului; 150 stick-uri USB personalizate; 970 pixuri personalizate;
Firma de exercițiu reprezintă o concepţie modernă de integrare şi aplicare interdisciplinară a cunoştinţelor, o abordare a procesului de predare-învăţare care asigură condiţii pentru probarea şi aprofundarea practică a competenţelor dobândite de elevi în pregătirea profesională. Prin firma de exerciţiu, elevii își dezvoltă spiritul antreprenorial, prin: familiarizarea cu activităţile specifice unei firme reale; simularea operaţiunilor şi proceselor economice specifice mediului real de afaceri; perfecţionarea limbajului de afaceri; dezvoltarea competenţelor şi atitudinii necesare unui întreprinzător dinamic: creativitate, gândire critică, rezolvarea de probleme, luare de decizii, asumarea responsabilităţii, lucrul în echipă, iniţiativă, perseverenţă, auto-organizare şi auto-evaluare a resurselor individuale, flexibilitate.
Implementarea proiectului va determina o creștere semnificativă a adaptabilității absolvenților din învățământul liceal la solicitările de pe piața muncii, într-o societate dinamică, în continuă schimbare.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

 &nbsp DISCLAIMER
 &nbsp Atentie! Postati pe propria raspundere!
 &nbsp Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii