Organizaţia „Salvaţi Copiii” – Filiala Hunedoara lansează serviciul de consiliere telefonică şi online dedicat părinţilor şi copiilor afectaţi de migraţia economică, persoanelor în grija cărora rămân copiii şi speciaIiştilor din domeniuI protecţiei copilului şi educaţiei.
În acest sens începe o campanie locală, care are ca obiectiv şi informarea părinţilor cu privire la obligaţiile care le revin atunci când părăsesc ţara, în vederea desemnării unui reprezentant legal al copilului, dar şi cu privire la riscurile pe care le implică pentru copii plecarea părinţilor la muncă în străinătate.
Proiectul este implementat de „Salvaţi Copiii” în parteneriat cu Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Copilului şi Adopţie, inspectoratele şcolare judeţene, direcţiile generale de asistenţă socială şi protecţia copilului şi şcoli, cu sprijinul financiar al VELUX FOUNDATIONS. Proiectul urmăreşte reducerea impactului negativ al migraţiei economice a părinţilor asupra copiilor rămaşi acasă, atât prin oferirea de servicii de intervenţie directă pentru copii şi persoanele în grija cărora au rămas, precum şi prin oferirea de servicii de consiliere, prin intermediul unei linii telefonice Help-Line şi al unei platforme online pentru copii, reprezentanţii acestora şi specialişti.
Lansarea serviciului va avea loc în data de 10 decembrie, între orele 12:00 – 14:30, la sediul filialei din Petrila. Printre invitaţi urmează să se numere reprezentanţi ai Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului, lnspectoratului Şcolar Judeţean Hunedoara, Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională, lnspectoratului de Poliţie al Judeţului Hunedoara, reprezentaţi ai unităţilor de poliţie locale, reprezentanţi ai primăriilor, SPLAS-urilor, unităţilor de învăţământ, Direcţiei de Sănătate Publică, ONG-urilor şi presa.
Sonia LIBERESCU