În aceste zile, cetățenii din toată valea pot vedea cu ochii lor cum se materializează un proiect destinat exclusiv lor și care vizează creșterea gradului de confort al transportului în comun. Aprobată, la sfârșitul anului trecut, de consiliile locale ale unităților administrativ teritoriale care au semnat acordul de parteneriat, în momentul de față se derulează lucrările din etapa a II-a a proiectului „Linie Verde de Autobuze Electrice între Petrila-Petroșani-Aninoasa-Vulcan-Lupeni-Uricani Green Line Valea Jiului –componenta 2”.
Lucrările care se execută
în cadrul componentei 2 sunt complexe. Ele constau în realizarea, pe lângă traseul Petrila-Uricani, a cărui lungime dus întors este de 128 km, a altor trei trasee secundare: traseul secundar nr. 1 Aninoasa-DN66A (10,6 km), traseul secundar nr. 2 Petrila-Jieț (3,7 km) și traseul secundar nr. 3 Valea de Brazi-Cheile Buții (11 km). Tot în cadrul acestui proiect extins se vor realiza stațiile de călători, stațiile de capăt, stațiile de încărcare, cele de ITS și sistemul E-Ticketing, de la care călătorii își pot procura biletele de călătorie înainte de a urca în mijlocul de transport în comun electric.
La depoul
de autobuze din Vulcan lucrările sunt înaintate, iar în aceste zile de toarnă pilonii de susținere a încăperilor în care se va executa mentenanța și încărcarea bateriilor electrice ale autobuzelor și în care va funcționa sediul administrativ al societății de transport Green Line. Dacă, la Petrila, vor exista o stație de încărcare și un dispecerat, la stația de întoarcere de la Valea de Brazi dotarea constă într-o clădire administrativă de dimensiuni reduse, fapt care se poate deja vedea datorită lucrărilor de excavație care se execută la capătul de vest al traseului principal Green Line. La Uricani a început, deja, demolarea vechilor stații de autobuz, acțiunea va continua spre est, în locul acestora urmând să fie construite cele moderne, 108 în total. La sfârșitul acestei luni va începe asfaltarea tronsoanelor DN66A din Lupeni, Vulcan, Aninoasa și Petroșani.
Folosesc această ocazie,
pentru a pune capăt unei confuzii în ceea ce-i privește pe locuitorii municipiului Vulcan. Fac această precizare, fiindcă nedumerit în acest sens era și unul dintre cetățenii prezenți la ședința ordinară de la sfârșitul lunii trecute, care se mira că de ce nu se dau jos și stațiile de autobuz de lângă Profi-Dincă. Acestea nu se demolează, fiindcă autobuzele electrice nu vor circula pe Bulevardul Mihai Viteazul. Odată plecate de la stația Dincă, acestea își vor urma traseul pe strada Decebal și, apoi, pe strada Nicolae Titulescu. Prin centrul vechi al orașului, așadar. Acesta este și temeiul pentru care, de la Dincă la ieșirea spre Iscroni, această porțiune a DN66A a fost luată în vedere, spre a fi asfaltată. În ceea ce privește traseul Dealu Babii- cartier Micro3 B(Dallas), realizarea acestuia urmează să fie luată în calcul în viitor. Se vorbea că primele autobuze electrice vor apărea pe traseu în luna mai. Era vorba de o apariție electorală la care, din câte am auzit, s-a renunțat. Este posibil, însă, ca primele călătorii cu autobuzele electrice de la Green Line să poată fi efectuate undeva la finele lunii iunie sau începutul lui iulie.