Primarul  Florin Cazacu asmute cetățenii pe ApaProd și Trans Construct. Este primarul...

Primarul  Florin Cazacu asmute cetățenii pe ApaProd și Trans Construct. Este primarul constructor sau constructorul e slab pregătit?

Timp de citire: 5 minute

La început a fost frumos. Cam până după luna de miere (a semnării contractului)

În martie 2014 se semna contractul de lucrări HD-CL6 – „Reabilitarea și extinderea conductelor de aducțiune, rețelei de distribuție și a rețelei de canalizare din Brad”, proiect ce face parte din cel de extindere și reabilitare a infrastructurii de apă din județ, finanțat de UE. Termenul de finalizare a contractului este 31.12.2015. Valoarea totală a contractului de lucrări este de 58.782.986,45 lei fără TVA, asistenţa financiară nerambursabilă acordată de Uniunea Europeană fiind de 88,16%.

lucrari apa bradPractic, la Brad se realizează lucrări la sistemele de alimentare cu apă: reabilitarea reţelelor de aducţiune în Brad; reabilitarea și extinderea reţelelor de distribuţie apă în Brad; reabilitarea și extinderea reţelelor de distribuţie în Crișcior-Brad; implementare SCADA în sistemul de distribuție a apei. Lucrările la sistemele de canalizare sunt: extinderea reţelei de canalizare în Brad și Bucureșci-Brad; extinderea conductelor de canalizare în Crișcior-Brad; construcție 11 stații pompare apă uzată în aglomerarea Brad; implementare SCADA în sistemul de canalizare; automatizare stații de pompare apă uzată.

Lansarea oficială a contractului și prezentarea antreprenorului a avut loc în data de 28.03.2014, la orele 12:00, în Sala ”Casa Căsătoriilor” din cadrul Primăriei Brad. Această uniune n-a fost însă cu noroc. Antreprenorii asociați  SC Trans Construct Import Export SRL și  SC Moni Impex SRL sunt în certuri de divorț cu Primăria Brad. Iar primarul Florin Cazacu face circ, se ceartă cu ei precum țațele în poartă, să afle lumea cine-i bagabont în treaba asta. A făcut publice numerele de telefon ale șefilor de șantier, ca să nu-l mai deranjeze lumea cu zecile de reclamații, practic să se plângă lumea direct la sursă. Că doar nu dumnealui, ca reprezentant al cetățenilor, a fost de acord cu aderarea la Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară ”AQUA PREST Hunedoara”, beneficiarul investiției. Dar, să vedem de ce se plânge primarul Florin Cazacu. Vă spunem de pe acum, concret: edilul nu spune ce nu-i în regulă cu lucrările, dar le dă vânt constructorilor. De-i spulberă, nu alta.

Primarul Cazacu spune că nu e bine, dar nu spune ce-i rău. O fi rău de gură?

”Sunt aproape doi ani de când se implementează proiectul de extindere a rețelei de apă și canal în municipiul Brad. Un proiect demult așteptat și binevenit în municipiul Brad. Proiectul este implementat de către SC ApaProd SA Deva în calitate de autoritate contractantă, iar municipiul Brad este beneficiar al proiectului, administrația publică locală, primăria, neavând competență de a interveni direct asupra societăților executante. Zeci și zeci de intervenții scrise și verbale au fost făcute de-a lungul perioadei de implementare pentru o cât mai bună execuție a lucrărilor, dar de cele mai multe ori fără un rezultat imediat și spectaculos. În ultima perioadă proasta calitate a lucrărilor executate a devenit o carte de vizită pentru societățile care lucrează în zona străzilor: Horia, Zarandului, Morii, Săvești, Viața Nouă, Măgura, Florilor, DN Brad-Crișcior, Tărățel și multe altele.

Consider potrivit ca cetățenii direct afectați de calitatea proastă a lucrărilor și disconfortul creat să cunoască societățile și persoanele cu responsabilități directe în buna execuție a lucrărilor, respectiv numărul de telefon la care pot fi contactați direct pentru a-și exprima nemulțumirile și opinia legată de modul de implementare (apoi se oferă numele și numărul de telefon al responsabililor – n.a.). Nemulțumirile, pe deplin justificate, legate de modul defectuos de implementare a acestui proiect pot fi exprimate în mod direct, fără ezitare, la persoanele mai sus prezentate, toate acestea având competențe directe în ceea ce privește calitatea execuției lucrărilor” – așa le zice primarul, adăugând şi trei fotografii acestui manifest.

Prinde orbul, scoate-i ochii! Nu te lăsa!

Ni se pare doar nouă, sau reproșul este cam ca la ușa cortului? Nu știm dacă antreprenorii fac treabă bună sau nu, nefiind specialiști în domeniu. Nu știm detalii de proiectare și norme de implementare a proiectului, și nici localnicii afectați nu știu aceste detalii. Nici dumnealor nu au, cel puţin nu toţi, diplome de constructor. Ei știu că este nămol la poartă, că li s-a scos gardul din fața curții, că pică tencuiala de pe casă din cauza trepidațiilor, ori bănuiesc că șanțul pentru conducte este prea aproape de gardurile şi casele lor. Dar de ce și cum se realizează proiectul nu au de unde să știe. După ce se ceartă la poartă cu muncitorii, merg la primărie. Unde altundeva să meargă? Primarul, asaltat de oameni nervoși, care nici măcar nu vroiau apă din perete și budă în casă, ia poziția rănitului. Îi înjură pe constructori, spune că el nu poate să facă nimic, și dă numărul de telefon al acestora, să se spele pe mâini. Ba, mai trage și dumnealui doi scuipați în fasolea constructorului. Ca să fie credibil.

Firma Trans Construct a avut contracte în județ de s-a plictisit, a avut și probleme cu legea, intrând în vizorul DNA. Dar de la șpăgi la  lucrul efectiv în teren este diferență. Dacă sunt probleme reale cu lucrările, primarul ar trebui să le formuleze elocvent și să le prezinte Inspectoratului de Stat în Construcții. Doar pentru că este deranj pe drum și că muncitorii i-au scos banca din țâțâni unui localnic, nu poți să dai cu parul, și în niciun caz nu poți să pui pe drumuri oamenii cu sesizările. În niciun caz lucrurile nu se rezolvă creând zarvă, agitație și inflamând mai tare situația. Dacă sunt probleme în teren, primarul, nu cetățenii, trebuie să-și facă datoria.

Apel la presiunile cetățenilor asupra constructorilor

Primarul Florin Cazacu promite să facă demersuri, dar îi roagă pe cetățeni să facă și ei presiuni asupra constructorului. Dacă firma, constructorul, nu știe să comunice eficient cu oamenii în teren, și nici cu primăria, merită ambuscada telefonică pe care o creează primarul. Dar comunicarea nu se face unidirecțional.

”Personal, ca primar sunt total nemulțumit de modul iresponsabil și neprofesionist de execuție a lucrărilor în special cele de refacere a infrastructurii în zonele afectate! Chiar dacă pârghiile sunt limitate voi continua să fac demersuri ferme pentru a se depăși cât mai repede această perioadă de cumplit șantier. Apelurile dumneavoastră telefonice, adresate persoanelor cu competențe directe în implementarea proiectului, pot fi un sprijin pentru depășirea acestei situații care trenează de mult prea mult timp!”, insistă primarul.

Din ce înțelegem noi, șantierul prelungit și întârzierea asfaltărilor în urma realizării lucrărilor sunt marile probleme ale primarului. Îl anunțăm că va mai dura cel puțin până la finele anului acest șantier, deși el știe acest lucru de la evenimentul de la Casa Căsătoriilor, încă de anul trecut. Divergențe aprinse despre disconfortul din teren au fost peste tot unde s-a lucrat pentru extinderea și modernizarea canalizării și a rețelei de apă, unele dintre aceste zone de disconfort nefiind rezolvate nici acum.

Sonia LIBERESCU

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

 &nbsp DISCLAIMER
 &nbsp Atentie! Postati pe propria raspundere!
 &nbsp Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii