PIAS este Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate, practic metoda prin care se fac raportările serviciilor medicale către casa de asigurări (raportare SIUI), în momentul de față uzându-se de cardul de sănătate. S-au tras nenumărate semnale de atenționare din partea sediilor județene ale CAS ca furnizorii de servicii medicale să nu mai tot pună pacienții pe drumuri, dacă nu le funcționează cardul, dar iată că nici sistemul CAS nu este unul fantastic, care să meargă ca uns. Din contră, dă rateuri, creând agitație în cabinetele medicilor și la farmacii.
Astăzi, 3 noiembrie, începând cu ora 08:30 platforma informatică PIAS a devenit indisponibilă din cauza unor probleme de comunicații. Casa județeană a transmis printr-un comunicat că ”furnizorii pot opera în aplicațiile proprii serviciile prestate în modul offline, iar în momentul remedierii problemelor apărute se poate reîncepe transmiterea online a datelor de raportare”. Din fericire, începând cu ora 12:30 platforma PIAS a fost funcțională, furnizorii putând începe conectarea și transmiterea raportărilor în modul online.