Capitala Văii Jiului este sub asediul lucrărilor de infrastructură și, deși sunt binevenite, creează și foarte mult disconfort. Schimbarea bordurilor s-a finalizat, drumul s-a decopertat, urmează doar turnarea asfaltului. În două săptămâni, totul va reveni la normal, iar șoferii vor circula pe asfalt nou. Lucrările care se execută acum sunt incluse în proiectul GreenLine.
Autobuzele electrice de pe GreeLine trebuie puse în funcțiune până la finalul anului, iar pentru asta se lucrează la partea de infrastructură. În capitala Văii Jiului, la Petroșani, sunt cele mai mari șantiere. Se asfaltează porțiunea din zona Bisericii Catolice până la Colegiul Național “Mihai Eminescu”, tronson care nu a fost asfaltat în integralitate niciodată. De altfel, în zona de centru, cum este cunoscută de locuitori, nici măcar nu era asfalt, drumul fiind tot din dale de beton ca acum zeci de ani. Tot în reabilitare totală a intrat și porțiunea din DN66 cuprinsă între Kaufland și zona stațiilor de carburanți din cartierul Aeroport.
Lucrările aduc disconfort atât pentru șoferi cât și pentru populație, care este acoperită la propriu de un nor de praf. Corvoada nu va mai dura mult. Constructorul avansează bine, iar în maximum 2 săptămâni totul va reveni la normal.
„Din ce am discutat cu constructorul, probabil că în maxim două săptămâni ar trebui să finalizeze asfaltările. Nu este plăcut, știu, dar n-avem ce face”, a spus primarul din Petroșani, Tiberiu Iacob-Ridzi.
Infrastructura GreenLine nu presupune doar aceste asfaltări. Reabilitarea porțiunilor rutiere de pe traseul pe care vor circula autobuzele reprezintă doar o parte. Proiectul include și montarea de stații de încărcare, în număr de 32, pe tot traseul de la Cimpa și până la Câmpu lui Neag, dar și înlocuirea a 100 de stații de călători cu unele noi, moderne, demne de marile orașe, cu afișaj digital pe care călătorii pot vedea în cât timp ajunge autobuzul în stație dar și un sistem modern de ticketing. Mai mult, tot la infrastructură este cuprins și depoul central, care se contruiește la Vulcan, în Colonie, dar și celelalte două, mai mici, de la extremitățile traseului.
Cele 4 trasee pe care vor rula autobuzele verzi însumează, dus- întors, 128 de km.