Petroşani. La 5 aprilie, contractul de 16,7 milioane lei pentru realizarea transportului public electric...

Petroşani. La 5 aprilie, contractul de 16,7 milioane lei pentru realizarea transportului public electric local a fost scos la licitaţie

Timp de citire: 3 minute

7 autobuze nepoluante și 9 stații de încărcare electrică
Ceea ce înseamnă că după alte câteva luni, undeva prin vară, câștigătorul contractului se va putea apuca de treabă.
Anunțul a fost făcut de primarul Tiberiu Iacob-Ridzi: „Am scos la licitație contractul privind realizarea în municipiul Petroșani și spre Comuna Bănița, în valoare de 16.747.025,4 lei. În cadrul acestui proiect finanțat prin PNRR vom achiziționa 7 autobuze nepoluante electrice și 9 stații de reîncărcare mașini electrice. Contractul prevede inclusiv instalarea, montarea și punerea în funcțiune a stațiilor de reîncărcare”.

Semaforizarea intersecțiilor mari. Noi parcări pentru descongestionarea benzii întâi a străzii principale
Înainte de a vă reaminti o parte din datele proiectului în sine, trebuie spus că Primăria municipiului Petroșani va încerca în paralel să rezolve două probleme importante, astfel încât implementarea proiectului cu transportul local verde (electric) să fie cât mai ușor, iar traficul rutier să fie pe cât posibil cât mai descongestionat. Două probleme care țin, până la urmă, nu doar de acest proiect, ci și de traficul rutier, siguranța și confortul șoferilor.
Prima problemă va fi rezolvată prin PNRR, tot cu fonduri europene și vizează „sisteme inteligente de management urban/ local”, aici fiind vorba de semaforizare.
„Prin proiectul Sisteme de semafoare interconectate în municipiul Petroșani vor fi realizate 2 sisteme de semafoare interconectate în municipiul Petroșani pe două tronsoane: tronsonul I cuprinde cele două intersecții semaforizate, respectiv intersecția strada 1 Decembrie 1918 cu strada Nicolae Bălcescu și intersecția strada Nicolae Bălcescu cu strada Carol Schreter. Tronsonul doi va cuprinde trei intersecții semaforizate, respectiv intersecția de la DN 66 cu strada Oituz, intersecția de pe DN 66 cu strada 1 Iunie și intersecția de pe DN 66 cu strada Aviatorilor. Valoarea maximă eligibilă a proiectului este de 350.000 euro, echivalentul a 1.722.645 lei, calculată la cursul Info euro aferent lunii mai 2021 de 1 euro – 4,9227 lei, prevăzut în ghid”, se arăta în nota de fundamentare a proiectului, care ulterior a primit și acesta finanțare, tot de către primarul Tiberiu Iacob-Ridzi.
A doua problemă pe care primăria încearcă să o rezolve încă din acest an este descongestionarea primei benzi de pe strada principală, care ar urma să fie și banda pe care vor circula acele autobuze electrice de care ne vorbea primarul. Procesul acesta a început încă de anul trecut, când primăria s-a apucat să construiască mai multe parcări în zonele centrale, inclusiv o parcare mare în zona spitalului. În prezent se lucrează la „Hermes”, în fața casei de cultură și în zona de lângă primărie la câteva noi locuri de parcare, vreo patruzeci, iar în vederea primăriei mai sunt alte câteva zeci în zona centrală. Pe lângă parcarea mai nouă de zeci de locuri de lângă strada Aleea Poporului (în spatele casei de cultură, lângă fostul cinematograf, parcare rămasă deocamdată neasfaltată dar unde se poate parca liniștit deoarece locul e tasat și pietruit) și reabilitarea altor câteva parcări de lângă blocuri turn. De asemenea, poliția rutieră a montat semne de circulație care obligă șoferii să nu mai parcheze pe prima bandă, pe o mare suprafață a arterei principale, pe care șoferii le ignoră cu succes.

Transport local până la Bănița, Rusu, Colonie, zona centrală, Aeroport
Revenind la acest proiect legat de transportul local electric, acesta prevede nu doar o legătură de transport public ecologic cu comuna apropiată Petroșaniului, Bănița, ci și legături cu stațiunea turistică din Parâng (zona Rusu și a telescaunului vechi ce urcă în stațiune), cu Cartierul Colonie, cel mai mare cartier de case din Petroșani, ori cu satul Jieț din Petrila, după un orar clar ce va fi stabilit de consiliul local. Ceea ce va aduce un confort sporit cetățenilor, dar și alternative mai ieftine de a circula prin oraș.
Pe lângă toate acestea, stațiile de așteptare vor fi modernizate, primăria având în vedere, pe fonduri proprii, montarea de bănci, în mici locații acoperite, astfel încât oamenii să nu mai stea în ploaie, în ninsoare, în vânt sau vara în soare. Stații de autobuz civilizate, intrate și ele până la urmă în normalitate, pe care să sperăm că unii dezaxați nu le vor rupe iar, cum se întâmplă din păcate în multe zone și parcuri, în condițiile în care marea majoritate a stațiilor vor beneficia și de supraveghere video, fapt ce va fi implementat pe un alt proiect obținut tot de primărie, care va urma să extindă actuala rețea.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii