Pe A1 Lugoj – Deva, / Mobilizare impresionantă la tunelurile pentru urși

Pe A1 Lugoj – Deva, / Mobilizare impresionantă la tunelurile pentru urși

Timp de citire: un minut

Este o adevărată mobilizare de forte pe A1 Lugoj-Deva, zona în care vor fi tunelurile pentru urși. 600 de persoane și 300 de utilaje sunt mobilizate pe întregul șantier, cu o lungime totală de 13,13 km. Cele două structuri vor fi unice în România, prin prisma deschiderii foarte mari de intrare în tuneluri.

Asocierea de constructori români și bosniaci a început lucrările 24h/ 24h, 7 zile pe săptămână, la cele două galerii ale tunelului de pe secțiunea Margina – Holdea (A1).

600 de persoane și 300 de utilaje sunt acum mobilizate pe întregul șantier, cu o lungime totală de 13,13 km.

Sectorul de autostradă Margina – Holdea din A1 Lugoj – Deva este compus din două secțiuni:

– secțiunea E (9,13km), pe care se construiește tunelul forat, format din două galerii pe sens (fiecare galerie are o lungime de aproximativ 2,12 km),
– secțiunea D, cu o lungime de 4 km, unde trebuie finalizate lucrările din contractul anterior.

Constructorii desfășoară lucrări la:

– terasamente (sapaturi, umpluturi, îmbunătățiri strat)

– structuri ( foraje, armare, cofrare, betonare)

– galeriile tunelurilor

– scurgerea apelor

– utilități

Lucrările la secțiunea – lipsă Margina – Holdea din Autostrada A1 Lugoj – Deva vor fi terminate până în septembrie 2026, estimează ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. Această secțiune, ce include faimoasele „tuneluri pentru urși”, este construită de UMB în asociere cu o firmă din Bosnia și este finanțată prin PNRR.

Lucrările la Autostrada A1 Lugoj – Deva lot 2, secțiunea E1, au început încă din 29 aprilie 2024, iar la zona cu tuneluri din 25 septembrie 2024.

Cele două structuri vor fi unice în România, prin prisma deschiderii foarte mari de intrare în tuneluri. Practic, de pe autostradă se va intra direct în tunel, pe două benzi și pe banda de urgență (11,35 de metri/sens).

Lotul Margina – Holdea va include 2,13 kilometri de tunel cu două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu o platformă de 11,25 m.

Finanțarea este asigurată prin PNRR, iar durata contractului este de 45 de luni, din care 11 luni perioada de proiectare și 34 de luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor este de 10 ani.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

 &nbsp DISCLAIMER
 &nbsp Atentie! Postati pe propria raspundere!
 &nbsp Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii