Continuă lucrările la portalurile de acces/ ieșire a viitoarele tuneluri pentru urși de pe A1 Lugoj Deva, sectorul Margina Holdea. DRDP Timișoara a publica imagini de pe șantier, fix din locul în care peste câțiva ani ar trebuie să fie cele două tuneluri, unice în țara noastră.
Echipele UMB și ale partenerului bosniac Euro-Asfalt continuă lucrările la portalurile de acces/ ieșire ale tunelurilor de pe sectorul Margina – Holdea al autostrăzii A1 Lugoj – Deva.
Cele două structuri vor fi unice în România, prin prisma deschiderii foarte mari de intrare în tuneluri. Practic, de pe autostradă se va intra direct în tunel, pe două benzi și pe banda de urgență (11,35 metri/ sens).
Când va începe efectiv forarea tunelului 1, se va lucra pe o lungime de 75 de centimetri sau maxim 1 metru. Lucrările se vor executa la adăpostul unor „umbrele de țevi” înclinate, cu o lungime de 15 metri și o suprapunere de 4 metri. La fiecare 75 centimetri de forare, se montează plase, se introduc ancore și se injectează, sub presiune, beton special, cu ajutorul mașinilor de torcretare.
Se va lucra cu asigurarea unor măsuri deosebite pentru siguranța muncitorilor. Specialiștii în geologie vor fi mereu pe șantier pentru a clasifica natura terenului și indicarea tehnologiei de execuție.
Acestea sunt doar câteva din detaliile tehnice despre lucrările care se vor face la tunelurile de pe A1, la limita județelor Timiș și Hunedoara. Pe parcursul evoluției șantierului, vom reveni și cu alte aspecte interesante despre aceste structuri.
Contractul pentru proiectarea și execuția lotului Margina (Timiș) – Holdea (Hunedoara) a fost semnat în octombrie 2022 cu Asocierea UMB (România) – EuroAsfalt (Bosnia Herțegovina), în asociere pentru experiența pe tuneluri, UMB neavând tunel în portofoliu. Ordinul pentru începerea proiectării s-a dat pe 5 decembrie 2022, iar în noiembrie 2023 UMB a avut termen pentru predarea proiectului tehnic pe baza căruia să se dea Autorizația de Construire. Termenul de execuție este de 34 luni.