CFR Infrastructură avansează susținut pe cele trei loturi feroviare din apropierea Petroșaniului. Lucrările Quick Wins, care au ca principal scop eliminarea restrictiilor de viteză, sunt pe final, stadiul de execuție fiind între 97% și 98%.
Pe raza SRCF Timișoara, în cadrul programului de lucrări tip Quick Wins, cu finanțare PNRR, sunt în derulare lucrările de reparații punctuale pentru ridicarea restricțiilor de viteză pe toate cele 5 loturi contractate, stadiul de execuție fiind cuprins între 38% și 98%.
Stadiul lucrărilor pe loturi
Lot 1 Bănița – Petroșani Triaj, km 70+402 – 74+600 – stadiul execuției 60%. S-a demontat calea ferată existentă pe toat[ lungimea, de la km 70+402 la km 74+600; s-a executat săpătură + PSS (inclusiv ranforsare cu geotextil și geogrilă de separație) și montat suprastructură (cadru șină – traversă) pe zonele km 70+402 – km 71+980, km 72+150 – km 73+270 și de la km 73+600 la km 74+600, respectiv pe lungimea de 3,698 km;
Lot 2 Petroșani Triaj – Petroșani, km 74+600 – 77+870 – stadiul execuției 38%. S-a demontat calea ferată existentă (cadru șină – traversă) pe toată lungimea de 3270 m, de la km 74+600 la km 77+870; executare săpătură + PSS (inclusiv ranforsare cu geotextil și geogrilă de separație) și montat suprastructură (cadru șină – traversă) pe zonele km 74+600 – km 75+600;
Lot 3 Petroșani Triaj – Lunca Jiului, km 79+500 – 79+848 – stadiul execuției 98%. Se execută lucrări de sudură a liniei și profilare cu utilaj de profilat cale în vederea executării sudurii căii și aparatelor de cale;
Lot 4 Lunca Jiului – Livezeni, km 79+878 – 82+100 – stadiul execuției 97%. Se execută lucrări de sudură a liniei și profilare cu utilaj de profilat cale în vederea executării sudurii căii și aparatelor de cale;
Lot 5 Livezeni – Granița SRCF Timișoara, km 82+100 – 84+710 – stadiul execuției 97%, se execută lucrări de sudură a liniei și profilare cu utilaj de profilat cale în vederea executării sudurii căii și aparatelor de cale.
Scopul lucrărilor de tip Quick Wins: vizează lucrări de mică anvergură pentru eliminarea restricţiilor de viteză prin înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii ferate, care va conduce la creşterea vitezei de circulaţie pentru trenurile de călători, cu impact direct asupra creşterii siguranţei şi confortului călătorilor şi în acelasi timp diminuarea efectelor adverse asupra mediului. Principalele beneficia sunt eliminarea restricțiilor de viteză, eliminarea costurilor cauzate de restricții, creșterea eficienței activității de operare, diminuarea efectelor adverse asupra mediului, maximizarea gradului de siguranță.