Incredibil! Clienţi batjocoriţi de Hyundai. Cinci luni pe dreapta pentru că un...

Incredibil! Clienţi batjocoriţi de Hyundai. Cinci luni pe dreapta pentru că un dealer NU-ŞI ONOREAZĂ OBLIGAŢIA de a asigura garanţia unui autoturism

DISTRIBUIȚI

Timp de citire: 6 minute

A plătit bani grei pentru un autoturism şi garanţia aferentă, dar s-a trezit păcălit ca la colţul străzii. Este cazul unui timişorean, cadru didactic universitar, căruia dealerul regional Hyundai refuză să îi respecte drepturile de cumpărător de bună-credinţă. De cinci luni, deşi a plătit aproape 35.000 de euro pentru un autoturism şi garanţia aferentă, Sorin-Mihai S. nici nu se poate folosi de maşină, dar nici nu mai ştie încotro să o apuce. Totul pentru că, de îndată ce a ieşit cu maşina pe poarta reprezentanţei zonale Hyundai, angajaţii dealerului auto au şters efectiv cu buretele drepturile cumpărătorului. Aflaţi în cele ce urmează păţania incredibilă a unui om care, deşi a plătit o mică avere pentru un autoturism, s-a ales cu un bibelou de mari dimensiuni şi multă, multă, multă bătaie de joc marca Hyundai.

În ianuarie 2017, Sorin-Mihai S. a achiziţionat, contra unei sume de aproape 35.000 de euro, un autoturism Hyundai Tucson 2.0 CRDI, în varianta 185 CP 4WD 6AT Luxury Pack de la singurul dealer din localitate, RMB Casa Auto Timişoara SRL. Valoarea de piaţă a autoturismului era mai mare, nu doar cea menţionată, dar cumpărătorul a beneficiat de reducerile aplicabile perioadei, inclusiv de 5 (cinci) ani garanţie, până în ianuarie 2022.

A fost, ne spune, “extrem de mulţumit de maşină” până în luna martie 2021. “Am făcut toate reviziile la timp, nu am avut nici cea mai mică problemă cu ea, fiind foarte multumit şi recomandând-o tuturor prietenilor şi cunoscuţilor mei”, mai spune Sorin-Mihai S.

Aroganţe de Hyundai Timişoara…

În data de 13.03.2021, în timp ce cumpărtorul rula cu autoturismul menţionat, vehiculul s-a oprit în mers şi… aşa a rămas. Fiind sâmbătă, proprietarul a fost nevoit să ducă maşina, pe o platformă, la un service. Luni, în data de 15.03.2021, a apelat Hyundai Timişoara şi a încercat o programare în service.

“Mi s-a răspuns arogant, sub orice critică, cum că au verificat istoricul mașinii și că eu sunt vinovat şi asta se întâmplă dacă nu am făcut toate reviziile la ei în service. Şi că e problema mea unde o duc. Le-am explicat că în primii 2 ani am facut reviziile la ei, în service-ul Hyundai din Timisoara. Dar şi că, din cauza compartamentului sub orice critică al angajaţiilor, a lipsei de organizare a programărilor, a amânărilor permanente şi a preţurilor extrem de mari, în urmatorii 2 ani, respectiv în 2020 si 2021, am fost nevoit să fac reviziile la un alt service autorizat. Am insistat totuşi să-mi facă o programare la reprezentanță. Şi, după nenumărate solicitări telefonice, aproape după o lună, respectiv în data de 05.04.2021, cei de la Hyundai Timişoara au acceptat primirea maşinii în service, pentru constatare”, relatează Sorin-Mihai S.

De aici a început nebunia

În perioada 13.03.2021 – 15.04.2021, maşina a rămas în service. S-a constatat că motorul s-a gripat din cauză că, în timpul funcţionării, s-a rupt o paletă de la pompa de ulei. Soluţia? Trebuie înlocuit tot motorul, defectul fiind imposibil de reparat. Clientul a solicitat şi opinia Hyundai, cei de la reprezentanţă constatând acelaşi lucru. Drept urmare, clientul a solicitat înlocuirea motorului, mașina fiind încă în garanţie.

“Angajatul reprezentanţei Hyundai din Timişoara, d-nul ing. Cristian Cordea, a avut un comportament de-a dreptul șocant. Mi-a spus că nu am nici o șansă în demersul meu, râzând flegmatic și cu o aroganță cum nu pot descrie în cuvinte, repetând că este vina mea pentru că nu am venit în ultimii doi ani la ei pentru reviziile anuale. Şi că asta este dacă am mers la un alt service. Am insistat să-mi trimită dosarul la importator, în capitală, dar fără succes. Am fost nevoit să apelez la un expert tehnic judiciar Autovehicule, Circulaţie Rutieră. Care, prin poziția dânsului, l-a determinat pe d-nul Cordea să trimită dosarul la București, spunându-i că îl poate amenda cu 10.000 de lei dacă nu îmi respectă drepturile. Ing. Cristian Cordea a tărăgănat efectiv încercarea mea de a primi un răspuns de la București, refuzând explicit şi constant solicitările mele repetate”, ne spune păgubitul.

Important de menţionat: contractul cu expertul tehnic judiciar pe domeniul Autovehicule, Circulaţie Rutieră l-a costat pe Sorin-Mihai S. suma de 700 de euro, bani pe care cumpărătorul i-a plătit tocmai din cauza delăsării angajatului dealerului regional Hyundai, care a trimis dosarul său spre importator doar cu forţa.

Încă o lună de aşteptare

În cele din urmă, prin “bunăvoinţa” d-lui Cordea de la Hyundai Timişoara, dosarul a fost trimis la București, la importator. După încă aproximativ o lună de zile, clientului i s-a cerut o completare de acte, pe care serviceul unde a făcut ultimele două revizii le-a pus la dispoziţie imediat. În scurt timp, Hyundai Timişoara i-a comunicat prin e-mail că dosarul a fost respins. A solicitat să i se comunice motivele concrete ale respingerii, și i s-a spus că nu a depus toate actele solicitate. Fapt care, susţine clientul, nu este adevarat întrucât a pus la dispoziție tot ce i s-a solicitat de reprezentantul Hyundai din Timișoara, Cristian Cordea.

Ajuns la capătul răbdării, clientul a solicitat – tot prin expertul tehnic judiciar Autovehicule, Circulaţie Rutieră – să îi fie trimis încă o dată dosarul la Bucuresti, pentru înlocuirea motorului aflat în garantie. La câteva zile după solicitare a primit, prin WhatsApp, o fotografie cu un biletel scris cu pixul, pe volan, prin care i se cereau alte câteva documente. Da, aţi citit bine! Dealerul Hyundai vinde o maşină de aproape 35.000 de euro, tărăgănează la modul evident soluţionarea unei solicitări de garanţie, iar mai apoi poartă corespondenţa oficială… prin bileţele trimise pe WhatsApp!

Dacă nu ai bască, de ce nu ai bască…

“Ceea ce mi s-a solicitat a doua oară este incredibil. Printre altele, Hyundai a cerut certificate de conformitate pentru piese. Să le dau eu direct de la producători, nu de la importatori! Este absurd! În orice ţară există importatori oficiali, acreditaţi să aducă piese de maşini, producatorii fiind răspândiţi în întreaga lume. Este absurd să mi se ceară mie asa ceva, să caut certificate de pe la producători din întreaga lume. Mai ales sub forma aceasta, pe un bileţel. Mi s-a râs în nas și mi s-a spus că ei fac regulile, nu clienții! Am solicitat să trimită dosarul încă o dată la Hyundai Romania, cu actele solicitate în plus, acte pe care le-am pus la dispoziția lor, mai puțin această ABERAȚIE, cu certificatele direct de la producători! Mi-au comunicat prin e-mail că dosarul a fost respins și a doua oară. Am solicitat să-mi transmită răspunsul scris al Hyundai Romania de respingere a dosarului meu. Dar, din nou, d-nul Cordea, reprezentantul Hyundai în Timisoara, m-a refuzat. Mi-a spus că nu mi-l poate pune la dispoziție întrucât i s-a comunicat telefonic acest lucru!!”, relatează Sorin-Mihai S.

În perioada 05.04 – 26.07.2021, mașina a rămas tot la Hyundai Timișoara și, dacă păgubitul nu solicita să i se returneze chiar şi aşa, stricată, ar mai fi stat mult și bine acolo.

Comportament nedemn de numele Hyundai

Aşa cum arată şi clientul, este inadmisibil ca o companie de prestigiul Hyundai să-și trateze astfel clienţii. Nu s-a încercat măcăr o conciliere, nici măcar o încercare a-i fi dată o mașină la schimb. Nimic, absolut nimic.

Nici 70.000 de km, o mașină cumpărată “de nouă”, cu aproape 35.000 euro, mașină încă în granție până în ianuarie 2022, cu toate reviziile la timp și cu cele mai bune piese de schimb şi.. un cumpărător de bună-credință care are parte de un asemenea tratament. Întrucât ocupaţia sa impune deplasarea repetată în ţară, păgubitul a fost nevoit să închirieze o mașină în această perioadă, efort care până în momentul de față l-a costat aproximativ 8000 EURO, fără cheltuieli adiacente.

Nu se lasă!

Păgubitul a luat decizia de a înlocui motorul pe propria cheltuială. Dar, spune acesta, va face toate demersurile legale posibile pentru a pune la plată Hyundai România, pentru a informa şi alţi cumpărători sau potenţiali cumpărători asupra riscurilor la care se expun dacă, de bună credinţă, fac achiziţii de la RMB Casa Auto Timişoara SRL, dealerul regional Hyundai cu al său domn Cordea cu tot. Vom reveni.

22 COMENTARII

  1. Si eu am avut parte de un tratament absolut scandalos la Craiova, tot la un delaer Hyundai!! Am avut o serie de probleme cu ea, cand masina era inca in garantie si abia am putut ulterior sa o vand, pierzand o gramda de bani. RUSIINOOOSSS!!
    Nu va lasati, mergeti in instanta si veti castiga!

  2. Toate reprezentantele vor monopolul reviziilor cat masina este in garantie! Desi exista o Directiva europeana in acest sens si unde se specifica foarte clar ca un client poate face aceste revizii, LA ORICE SERVICE AUTORIZAT DE RAR SI CU ACELEASI MATERIALE. Deci acest client a procedat corect. Nu cred ca ar fi schimbat locul reviziilor, dupa 2 ani de stat acolo daca nu ar fi avut probleme. Corect??!!

    Din pacate mecanicii buni au plecat de acolo , in timp, si au ramas prea multi incompetenti. Acesti trebuie sa rapsunda pentru ca distrug renumele oricarei companii de prestigiu la nivel mondial.

  3. Dealerii sunt niste dobitoci cu bani , deseori, nu sunt angajatii firmei pe care o reprezinta. Pot inchide magazinul aproape cand vor ei si va veni altcineva.

    Este impardonabil comportamentul unui angajat al sau fata de un client care a dat atatia bani pe o masina noua si care are asemenea probleme la nici 100.000 km.

    Din ce stiu, nu se poate schimba 1 , 2, 7 piese la aceasta avarie, intrucat mizeria se duce peste tot si singura solutie este inlocuirea motorului, masina fiind in garantie inca! Este absurd sa nu se intample asa ceva, multi importatori o fac , neriscand un scandal mediatic cre le aduce numai deservicii….

    Succes!

  4. Ma numesc Cristina, si acum 2 ani, prin toamna, am cumparat un Hyundai. Pot spune ca mistourile si impertinentele acestui Cordea Cristian le-am simtit si eu pe pielea mea, cand am programat masina la revizia anuala. A inceput sa ma intrebe de viata personala si sa-mi spuna ca iubitul meu nu ma merita iar in momentul in care am dorit sa merg la baie, baia fiind chiar in dreapta mesei lui de lucru, l-am simtit cum se uita ca un catel in calduri.
    M-am simtit foarte jignita si am vrut sa fac o sesizare in acest sens, dar fiind mereu pe fuga, am lasat-o asa.

    Va confirm ca ce au scris si alte persoane este cat se poate de real, iar faza cu degetul din mijloc…mi s-a intamplat si mie, chair anul acesta!!

    La asa un angajat, asa si tratarea unui client de catre firma unde este angajat!!

  5. Companie bună,angajați de toată minunea!Dacă nici cand masina este încă în garanție te tratează astfel,cu asa o problema grava,,ce face un om care vine la revizii sau la un service ce se vrea profesionist și cu servicii de calitate??

  6. Eu nu înțeleg de ce nu i s-au schimbat doar piesa/piesele defecte și trebuie sa și cumpere un nou motor pe banii lui Oare chiar nu se putea rezolva problema omului și altfel?Fiind încă în garanție,nu înțeleg de unde atata încăpățânare a dealerului.La ce mai ajuta atunci garanția?

  7. Costel,nu se poate schimba o piesa sau mai multe la asa o defecțiune!Paleta măcinată de la pompa de ulei se duce în tot motorul,deci nu ai cum!Cum spuneam și adineauri,categoric este un defect de fabricație pe care importatorul prin dealerii lui,doresc sa l ascundă!

    Cat despre pierderea ultimului,sunt bonusuri mari dacă au liniste cu clienții.Dar sigur un asa tsunami nu ii va ajuta la nimic!!Și totul pentru un orgoliu și atitudine stupida a unui angajat .

    Personal ma bucur ca mai sunt oameni care își cauta dreptatea pana la capăt.Iar lumea trebuie sa știe pentru ca doar asa șefii lor vor fi mai atenți pe cine angajează și când derapează sa ia atitudine.
    Hyundai chiar sunt mașini bune,dar defectele de fabricație nu sunt vina nimănui,probabil al unui soft sau angajat dintr o fabrica din lume…

  8. De ce naiba sa mai iei o mașină nouă,sa o ai în garanție și la asa o chestie grava,reprezentanta sa te trateze asa ?!Ca doar nu s o fi apucat omul sa si rupă singur pompa de ulei,intr-un moment de nebunie!:::::–)))))

  9. Clientul clar nu are cum sa fie vinovat pentru asa o problema,reprezentanta nici ea pentru ca a vândut o mașină nouă,service-ul cealalt mi e greu sa cred ca i au rupt ei pompa la schimbul de ulei,deci cu siguranta este un defect de fabricație pe care nu vor sa si l asume!Uita ca vor pierde infinit mai mult pe o piață plina de mașini și cu clienți tot mai putini din cauza pandemiei.
    Păcat ca încăpățânarea unui angajat și politica unei firme ca Hyundai i a făcut și mai cunoscuți prin acest caz.

  10. Eu am avut ceva asemănător,tot cu un motor gripat ,dar la 56 000 km și reviziile făcute în alta parte încă de la început .Nu am ajuns la proces,nici măcar nu am facut scandal ,le am explicat reprezentantei din Timisoara problema și au făcut toate demersurile necesare,zbatandu se în acest sens peste așteptări.
    Oricum mergeam în instanta cu ei dacă nu s-ar fi rezolvat.Dar era vorba de Mazda,nu de incompetenții de la Hyundai.De ei s-au plâns mai mulți prieteni de ai mei ca sunt tratați oribil…
    Toate cele bune

  11. Socant cum o firma ca Hyundai își poate trata clienții.Rusinos și scandalos.Dar trăim în România iar drepturile clienților sunt efectiv călcate În picioare!

  12. Si eu am scris un comentariu dar se pare ca am primit ban!Asa ca am sa sintetizez spunand “mai dulce” ca la Casa Auto -Hyundai se intampla multe mizerii,in special pe service.Se inlocuiesc piese bune si fara rost,se simuleaza schimbare de piese si de fapt nu se intampla.Sunt un angajat de la un dealer Hyundai din tara ,nu mi permit sa mi daucl numele,de frica sicl politica companiei,dar va spun ca la Timisoara este si mai grav decat la noi pentru ca nasul meu lucreaza acolo si este strigator la cer,de-a dreptul,sii nu doar din partea acelui domn Cordea Cristian,desi el este unul dintre golanii de pe acolo.Voi reveni!

  13. Si daca te duci la Hyundai in Ungaria sau in Germania sunt aceleasi reguli. Daca iti abuzezi/tunezi singur masina cu un prieten mecanic de cartier, nu vei face obiectul unei exceptii. Adica na, trebuie sa ai si creier. Daca e de fabricatie s-ar intampla la toti clientii cu acelasi model, care nu au fost la fel de neinspirati sa-si cotrobaie singuri prin motor la masina noua.

    Punct de vedere al companiei ati solicitat inainte sa publicati acuzatii?

  14. Daca serviceul este la negru sau mecanicul este un prieten de carciuma,atunci doridori2017 are dreptate!!!Si clientul este un dobitoc!!
    Dar daca serviceul este inregistrat la RAR,autorizat si acreditat si dovedeste ca a schimbat la revizii ceea ce trebuia si cu materiale solicitate de Hyundai,atunci dealerul a imbulinat-o!Parerea mea!Pentru ca exista o Directiva Europeana prin care s-a anulat aceasta obligativitate de a-ti face reviziile doar la reprezentanta!Am sa o caut si am sa o postez aici.
    Oricum trataterea clientului este incredibila,daca i s-ar fi aratat prin acte ca e vina lui si ce a incalcat,nu cred ca mai iesea in presa cu asa ceva!Parerea mea!

  15. Acel angajat Cordea este un mare idiot,facand un client sa astepte atatea luni ca sa i dea un raspuns.De ce nu i a spus de la inceput ca nu se poate face nimic,se alegea cu un frigider plin de carne de la inca un client dar macar nu si facea locul de munca si compania de toata pleazna.Oricum e scandaloasa delasarea unui angajat in halul acesta!!

  16. De necrezut comportamnetul acestui angajat Cordea!Nu numai ca el s a facut de toata rusinea,dar si locul lui de munca!Oare sefii lui stiu situatia?Putea sa i spuna la om in fata ca nu se poate si in cel mai rau caz se alegea cu un alt frigider plin de carne si atat!Dar unde nu este creier,vai de buzunarul companiei acum!

  17. Mereu vor inventa o chichita pentru a se spala pe maini de clienti.Speram ca Hyundai este diferita,fiind firma sud coreeana,dar m-am inselat.La fel de banditi ca si ceilalti.In plus,si gunoaie de angajati!
    Rusinos!!

LĂSAȚI UN MESAJ

   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii