Prezent în emisiunea „Hunedoara Plus”, realizată de Cătălin Docea la Hunedoara TV, joi, 8 octombrie 2015, prefectul județului Hunedoara, Sorin Vasilescu, a făcut o radiografie a situației lucrărilor pe drumurile naționale, prezentând inclusiv problemele care au fost identificate.
Drumul Deva-Oradea se face greu, dar se face
Legat de drumul care merge de la Șoimuș, către Oradea, prin Brad, prefectul Sorin Vasilescu a declarat că recunoaște că lucrările aici au fost „foarte mult timp o problemă majoră pentru cele trei județe: Hunedoara, Arad și Bihor”.
„În sfârșit, în anul 2013 au început lucrările de reabilitare la acest drum. În primul an mai timid, urmând ca în 2014 și mai ales în 2015 lucrările să se deruleze cu o viteză mai mare. Cel puțin pe un anumit tronson suntem în grafic – mă refer la tronsonul Brad-Ionești, și care sperăm să-l finalizăm în cursul acestui an. Astăzi (joi, 8 octombrie 2015, n.r.) au terminat toată partea carosabilă, mai au să aștepte aprobarea proiectului pentru semnalizare și pentru parapeți. Sperăm ca în acest an acest tronson de la Brad la Ionești să fie reabilitat. Mult mai multe probleme am avut pe tronsonul Deva-Brad, într-adevăr un tronson mai lung și mai dificil, dar, din păcate, nici firma care lucrează la acest tronson – mă refer la firma Selina – nu s-a ridicat la nivelul pe care noi l-am dorit. Pe celălalt tronson lucrează firma Porr, o firmă care s-a demonstrat a fi serioasă. De mult timp firma Selina a intrat în insolvență și tot timpul am avut emoții. Nici astăzi nu au dispărut aceste emoții, că ei s-ar putea să nu poată să finalizeze și știm cu toții ce înseamnă reluarea unei proceduri de licitație. Până acum am avut această șansă ca firma să continue investiția și avem asigurări din partea firmei că va putea să ducă la bun sfârșit această investiție. De altfel, dânșii s-au ocupat și de reabilitarea podului de peste Mureș care face legătura între DN 7 și DN 76, cel mai lung pod din țară de pe drumurile naționale, și de care eu zic că s-au achitat în condiții foarte bune. A fost un pod care s-a reabilitat în patru luni, cu trei săptămâni care s-au pierdut datorită faptului că proiectantul nu a găsit soluția necesară, s-au nu s-a implicat să o găsească. A fost nevoie de intervenția domnului director general Neaga (Narcis Neaga, directorul general al CNADNR, n.r.) ca să urgenteze, astfel încât, cu trei săptămâni care le-au pierdut cu proiectantul au reușit să finalizeze reabilitarea acestui pod în patru luni, cu excepția rosturilor de dilatare care nu au fost puse la sfârșitul lunii iulie. Știm cu toții că sfârșitul lunii iulie și luna august în special sunt niște luni foarte aglomerate, vin în general românii care lucrează peste hotare, și atunci ar fi fost un infern traficul prin municipiul Deva. Din cauza asta, dar și ca să se rodeze suficient carosabilul de pe pod, dar și datorită traficului intens care se preconiza, au amânat rosturile de dilatare pentru luna octombrie. Cei de la Selina susțin că până la sfârșitul anului vor reuși ca pe întreaga porțiune, de la Deva la Brad, să aibă un strat de covor asfaltic și pe 75 la sută din această porțiune două straturi de covor asfaltic. Chiar dacă pe această porțiune, hai să zicem că-i dăm calificativul bine și dincolo, la Porr – foarte bine, dacă stăm să comparăm cu ceea ce se întâmplă astăzi pe celelalte tronsoane ale DN 76 (noi avem două, Aradul are unul – contractul e în reziliere, tronsoanele de pe Bihor nu stau prea bine) putem spune că în județul Hunedoara, pe DN 76 s-a lucrat și reușim cât de cât să ne apropiem de graficul de lucrări pe care-l avem. Suntem pregătiți astfel încât iarna să ne prindă cu un carosabil pe care putem să-l întreținem și siguranța circulației să se desfășoare în condiții optime”, a explicat situația prefectul Sorin Vasilescu.
Calvarul defileului se încheie anul acesta
Prefectul de Hunedoara a mai declarat că una din marile realizări ale ultimilor ani este faptul că, după șapte ani de zile de așteptări, în 2013, au început lucrări de reabilitare a DN 66 pe tronsonul Petroșani-Rovinari. „Noi discutăm de Petroșani-Sadu, unde ne interesează cel mai mult, și unde avem și Defileul Jiului care face legătura între județul Hunedoara și județul Gorj. Lucrările se desfășoară într-un ritm rezonabil. Am avut întâlniri bilunare sau lunare cu reprezentanți ai direcției de drumuri Craiova, chiar și cu directorul general al CNADNR, constructorii, consultanții, poliția rutieră. Proiectul care a fost făcut nu a fost tocmai conform, au fost foarte multe modificări, au fost multe lucrări suplimentare care au trebuit să fie executate pe acest tronson, lucruri care au îngreunat foarte mult. (…) De la Sadu până la Lainici vom avea covor asfaltic (este turnat covor asfaltic într-o proporție foarte mare), iar de la Lainici la Petroșani, cu excepția a doi kilometri unde sunt probleme de proiectare, constructorul a promis și administratorul drumului – DRDP-ul Craiova a confirmat -, că până la sfârșitul anului vom avea două straturi de covor asfaltic. În această iarnă vom putea circula pe DN 66, pe Defileul Jiului, în condiții bune, în condițiiile în care vom avea covor asfaltic pe tot acest tronson de drum național și vom scăpa și de calvarul acestor restricționări de circulație”, spune Vasilescu.
Drumul spre Voineasa
„Am insistat și am reușit până la urmă să se demareze această investiție. S-a început de la limita de județ spre Groapa Seacă. Avem promisiunea că vom avea de la limita de județ până la Groapa Seacă 2,4 kilometri care vor fi asfaltați, iar pe ceilalți încă 2,2 kilometri câți mai avem până la Gropa Seacă se va circula la nivel de macadam, bineînțeles lărgit, astfel încât putem spune că circulația se va derula în condiții rezonabile”, a spus prefectul județului Hunedoara.
Sorin Vasilescu: „Cam din două în două săptămâni am avut întâlniri cu cei de la CNADNR și cu cei din conducerea Drumurilor Naționale de la Timișoara. Discuțiile au fost în general pentru DN 76, dar au fost în discuție și celelalte lucrări de infrastructură majoră care se derulează în județul Hunedoara. Aș aminti aici autostrada și drumurile naționale 66 (Defileul Văii Jiului), 7A (care face legătura cu Voineasa) și DN 66A”.
Sorin Vasilescu: „În cursul acestui an, tronsonul Brad-Ionești va fi finalizat: inclusiv cu marcaj, inclusiv cu parapeți. Pentru tronsonul Deva-Brad avem asigurarea constructorului că-l va finaliza la termen. Termenul este iulie 2016”.