Multe dintre persoanele stabilite în străinătate, conducători auto, se folosesc de o portiţă, ca să nu-i zic şmecherie, atunci când sunt în ţară şi comit infracţiuni sancţionate de Codul Rutier cu ridicarea permisului de conducere.
Luna trecută,
bunăoară, un vulcănean a fost depistat pe când conducea un autoturism BMW al cărui număr provizoriu de circulaţie era expirat din 23 septembrie 2015. Ca atare, respectivului i s-a ridicat permisul de conducere. Unul eliberat de autorităţile britanice, în cazul lui. I s-a întocmit dosar penal, aici, în Vulcan, dar carnetul şi-l va putea recupera doar după ce va ajunge în Anglia. Unde i-a fost trimis de către Serviciul de Poliţie Rutieră Hunedoara.
Cazul nu este singular
Şi alţi conducători auto români, prinşi cu abateri de circulaţie, le predau poliţiştilor carnetul de conducere pe care l-au dobândit în străinătate. Obţinerea unuia de acest fel într-o ţară UE este relativ uşoară. Declari că ai pierdut permisul de conducere românesc, cei de acolo fac demersurile necesare şi-ţi eliberează rapid unul englezesc, franţuzesc, italian, spaniol sau care o mai fi. Iar chestia este că, de multe ori, solicitantul rămâne şi cu cel românesc cu care poate circula liniştit şi pe unde vrea în caz că i-a fost ridicat cel emis de autorităţile din ţara în care s-a stabilit. Şi ce se poate face în cazul ăsta? l-am întrebat pe şeful de la Rutiera vulcăneană. Nimic, mi-a răspuns acesta.
Gheorghe OLTEANU