Cum se dă Merișanu pe locul 1 din 6, deși e fix...

Cum se dă Merișanu pe locul 1 din 6, deși e fix pe 4. Dacă nu chiar pe 5…

Timp de citire: 4 minute

Printre cunoscători, informațiile propagate de primarul Merișanu în spațiul public – cum că ar fi obținut cele mai multe proiecte din Valea Jiului pe Programul Național de Investiții „Anghel Saligny” – au stârnit zâmbete. E ca și cum tu te-ai da cel mai șmecher după ce ți-ai luat șase tricouri, în timp ce alții sunt primii care testează hainele unor renumite case de modă. În realitate, pe cifre concrete, cel puțin trei primari și echipele lor de proiecte au fost și mai harnici și mai orientați ca Merișanu. Și nici nu se laudă.

 

Asta cu orientarea nu-i oricum chiar cea mai mare calitate a primarului din Vulcan dacă ne amintim cum, cu zâmbetul pe buze, Merișanu a luat în brațe cartoful fierbinte denumit Green Line Valea Jiului. Conducerea CJ Hunedoara, care-i clar mai mufată la realitate ca Merișanu, s-a prins că șansele ca proiectul privind transportul eco să pornească vreodată sunt minime. Drept urmare, a pasat responsabilitatea pe Primăria Vulcan, recompensând-o și cu dreptul de a instala un om de partid, pe Feszner (care n-are expertiză în domeniu, dar „se implică”), într-un post plătit decent (sau chiar regește, dacă ne gândim la munca efectiv prestată).

Cuprins de importanța momentului, că e și el la masa celor mari, primarul Vulcanului nu s-a prins nici că nu are în spate echipă tehnică să ducă licitațiile proiectului (specialiștii Primăriei Vulcan se chinuie de aproape un an să cumpere niște dezinfectanți la licitație, și nu reușesc, să vezi cum își vor prinde urechile când va veni vorba de autobuze electrice). Așa cum, același Merișanu nu s-a prins nici că, atunci când va fi ca proiectul să nu reușească, toți vor arăta cu degetul spre Vulcan. Vulcanul, nicidecum CJ Hunedoara, așa cum ar fi fost firesc, va fi vinovat că nu ne dăm cu autobuzele electrice de-a lungul și de-a latul Văii. Avantaj Nistor, care-i versat la din astea, dar și Avram, care-i găsește victimele!

Tocmai de aceea localități din Vale, să zicem – doar ca exemple – Lupeni și Uricani, trec spre nivelul următor din punct de vedere administrativ. Pentru că primarii de acolo au minte să vadă și în perspectivă, nu doar la doi metri înainte. Dacă Green Line Valea Jiului era vreo schemă, l-ar fi suflat din prima frații Resmeriță. Dar cum nu e, s-au inventat vorbe frumoase și a fost momit Merișanu, să i se spargă lui oalele încap. Simplu ca „Bună ziua”.

Să revenim însă la proiectele prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny”. Merișanu spune că a atras 165 de milioane de lei noi. În raport cu populația domiciliată în Vulcan (datele statistice OFICIALE datează din 20 ianuarie a.c.), asta înseamnă investiții de 611 lei pe cap de locuitor. Pe acest criteriu, cei mai mulți bani vin la Aninoasa (3.344 lei/ cap de locuitor), Uricani (1.479 lei/ cap de locuitor), Lupeni (1.311 lei/ cap de locuitor), apoi vine – pe 4 – municipiul Vulcan, clasamentul fiind încheiat de Petrila (598 de lei/ cap de locuitor) și Petroșani (575 lei/ cap de locuitor).

Esențial este și felul în care primarii au gândit proiectele. Tupeu maxim pe Merișanu (ale cărui proiecte, șase de toate, se referă la câte două străzi, nici acelea modernizate ori reabilitate complet) să se cocoațe în vârful unui clasament doar de el închipuit în condițiile în care, la Lupeni spre exemplu, pe un proiect se reabilitează ori modernizează 10 (zece!) străzi, iar pe un altul se execută infrastructura de apă și canalizare pe (sper că stați jos, da?) un număr de 23 de străzi! La fel, în Aninoasa, Petrila, Petroșani și Uricani regăsim proiecte de amploare pentru comunitate, care acoperă suprafețe importante de teren.

Unde mai pui că, în timp ce Merișanu numără gropile, localități precum Uricani, Lupeni, Petroșani și Petrila au derulat deja proiecte uriașe de reabilitate/ modernizare în ultimii doi ani de zile, cu fonduri locale sau atrase. Ce-i drept, în restul Văii se mai și lucrează, sediile administrațiilor nefiind doar simple refugii pentru chefuri monstru, stropite din plin cu vin și asezonate cu platouri și pizza.

Să mai spunem că, gândind în perspectivă, alți primari încep cu rețelele de apă și canalizare, nu invers, tocmai pentru a nu sparge asfaltul unor drumuri noi, cum se întâmplă acum în Vulcan? Să mai spunem că, având la dispoziție o mână de oameni, un primar precum cel din Aninoasa a atras de peste 5 ori mai mulți bani pe cap de locuitor prin „Anghel Saligny” ca Vulcanul, unde funcționarii se calcă în picioare prin birouri? A se citi „se calcă în picioare printre sticle de vin, pahare și platouri cu mâncare”.

Spuneam în rândurile anterioare că nu toate străzile prezentate de Merișanu vor fi modernizate/ reabilitate în totalitate. Un exemplu: pentru Vasile Alecsandri – Pinului, finanțarea de 2,18 milioane de lei ajunge pentru un singur segment. Un alt caz, de asemenea elocvent, este cel referitor la modernizarea str. Abatorului și str. Paroșeni, care vor fi finanțate cu 3,51 milioane de lei. Devizul general al acestui obiectiv de investiții, aprobat prin HCL 51 din 9 februarie 2022, se ridică însă la 9,02 milioane de lei. De aproape trei ori mai mult ca banii pe care Merișanu spune că-i va primi…

Nu-i rău că Vulcanul a prins cele 6 proiecte. Dar, până să pretindă că joacă în Champions League, trebuie ca Merișanu&Danci să sară puțin peste statutul de campioni pe sate.

Jurnalist cu experiență, activează în media din anii '90. A fondat și conduce publicațiile Hunedoara Plus, Ziarul Văii Jiului, Timiș Plus și agenția de publicitate și relații publice Confort Media.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii