Cu toate amendamentele la pământ, totuşi investiţiile infrastructurale rutiere şi feroviare primesc...

Cu toate amendamentele la pământ, totuşi investiţiile infrastructurale rutiere şi feroviare primesc bani în judeţ

Timp de citire: 3 minute

Bugetul pentru anul 2017 a trecut fără probleme de parlament, parlamentarii PSD- ALDE, majoritari, acordând votul total guvernului. Pentru bugetul Ministerului de Transporturi au fost depuse 612 amendamente. Au fost respinse toate. S-a păstrat strict bugetul în forma iniţială. Totuşi, respingerea amendamentelor nu înseamnă că în judeţul Hunedoara nu vor ajunge bani pentru investiţiile infrastructurale. Însă se finanţează strict proiectele infrastructurale de amploare, recente. Planul Guvernului PSD-ALDE este acela de a spori absorbţia de fonduri europene, de a păstra alocările bugetare la limită astfel încât investiţiile să meargă. La unele proiecte sunt chiar alocări mai mari decât cele din anul precedent. Însă se limitează alocările bugetare pentru investiţii guvernamentale, fiind finanţate strict proiectele cruciale. Alocările sunt prevăzute ca şi credite de angajament sau credite bugetare.

# Creditul de angajament reprezintă limita maximă a cheltuielilor ce pot fi angajate, în timpul exerciţiului bugetar, în limitele aprobate.

# Creditul bugetar este suma aprobată prin buget, reprezentând limita maximă până la care se pot ordonanţa şi efectua plăţi în cursul anului bugetar pentru angajamentele contractate în cursul exerciţiului bugetar şi/sau din exerciţii anterioare pentru acţiuni multianuale, respectiv se pot angaja, ordonanţa şi efectua plăţi din buget pentru celelalte acţiuni.

Alocări pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere

Continuă lucrările pe defileul Jiului. Reabilitarea DN 66 Filiaşi – Petroşani km 0+000 – km 131+000, Sector km 48+900 – km 93+500,Rovinari-Bumbeşti Jiu  este o lucrare estimată la 208.264 mii lei, cost total. Din bugetul pentru 2017 se alocă 353 mii lei credite de angajament, şi 27.971 mii lei credite bugetare. De fapt, sectorul care ne interesează pe noi, deci care afectează şi judeţul nostru este reabilitarea DN 66 Filiaşi – Petroşani km 0+000 – km 131+000 Sector km 93+500 – km 126+000, care anul acesta primeşte 3.021 mii lei credite angajament, restul fondurilor, cele bugetare, sunt de 34.759 mii lei.  În fiecare an acest proiect a primit alocări bugetare. Anul acesta, ca şi anul trecut, alocările bugetare sunt mai mici. Este singurul drum care face legătura cu Valea Jiului care mai primeşte finanţare.

S-au alocat bani şi pentru continuarea lucrărilor la varianta de ocolire Deva – Orăştie, lucrări de aducere ale acesteia  la standard de autostradă. Valoare totală a lucrărilor este de 1.716.099 mii lei. Până în 2015  s-au alocat 1.171.639 mii lei, în 2016 suma alocată pentru lucrări a fost de  1.738 mii lei, şi în 2017 suma alocată creşte la 7.480 mii lei. Rămân de finanţat 535.242 mii lei, pentru care nu s-au făcut estimări pentru anul viitor.

Un alt proiect major care rămâne în cărţile investiţionale este autostrada Lugoj-Deva, a cărei cost total este de 2.946.034 mii lei, până în 2015 s-au alocat  2.900.383 mii lei. Anul trecut guvernul a alocat 789 mii lei credite de angajament şi 264.780 mii lei credite bugetare. Anul acesta alocările cresc la 44.862 mii lei credite angajament şi 804.971 mii lei credite bugetare.

Autostrada Orăştie-Sibiu, kilometrul 0 + 000 – 82 + 200, este un proiect infrastructural de importanţă regională care afectează pozitiv judeţele Alba, Hunedoara şi Sibiu. Valoarea totală a acestui proiect infrastructural controversat este de  3.090.240 mii lei,  pentru care se alocă credite de angajament de 90.500 mii lei în 2017 şi 55.952 mii lei credite bugetare, de asemenea, alocări mai mari decât în 2016.

Reabilitarea DN 76 (E79) Deva Oradea km 0+000 – km 184+390, are un cost total de 1.082.837 mii lei, Sunt prevăzute 303.225 mii lei credit de angajament pentru  2017, doar 184.036 mii lei reprezintă credite bugetare pentru 2017, 468.242 mii lei rămân de alocat pentru anii următori.

Reabilitare drumuri naţionale etapa IV DN 66, DN 1C, DN 17 total general 2540.608  mii lei, până în 2015 2.124.938 mii lei, 2016 23 mii lei, 2017 300 mii lei, rămân de finanţat 413.847 mii lei.

De asemenea, se alocă bani şi pentru reabilitarea drumurilor naţionale în lucru, etapa a IV, care cuprinde tronsoane din  DN 1, DN 56, DN 56A, DN 66, DN 76 în 2017 18.000 mii lei.  Reabilitare drumuri naţionale etapa VI A DN 79, DN 19, DN 1C, DN 18, DN 1H, DN 15A, DN 15, DN 12, DN 24, DN 14. 66.560 mii lei.

Alocări pentru proiectele feroviare

Guvernul PSD- ALDE are alocări prevăzute şi pentru reabilitarea liniei de c.f. Braşov-Simeria, componenta a Coridorului IV paneuropean, pentru circulaţia trenurilor cu viteză maximă de 160 km/h, secţiunea: Coşlariu-Simeria. Aici lucrarea totală are un cost de 3.040.744 mii lei total, iar anul acesta se alocă  95.335 mii lei credite angajament, restul fiind 602.000 mii lei credite bugetare.

Reabilitarea liniei de cale ferată Curtici-Simeria, un proiect fără finanţare europeană, primeşte  anul acesta 13.640 mii lei din valoare totală de 131. 932 mii lei.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii