Consorţiul NEXT-E şi UE semnează un acord de finanţare pentru 252 de...

Consorţiul NEXT-E şi UE semnează un acord de finanţare pentru 252 de staţii de încărcare rapidă şi ultra-rapidă pentru autovehicule electrice în Europa Centrală şi de Est

Timp de citire: 2 minute

O reţea de 222 de staţii de încărcare rapidă şi 30 ultra-rapidă pentru autovehicule electrice va conecta şase ţări din Europa Centrală şi de Est, pe rutele principale de transport. Partenerii din cadrul consorţiului NEXT-E au semnat, azi, la Tallinn, în cadrul evenimentului Digital Transport Day, un acord de finanţare cu INEA (Innovation and Networks Executive Agency), care va face posibilă construirea unei reţele de încărcare pentru autovehicule electrice în şase ţări din Europa Centrală şi de Est: Republica Cehă, Slovacia, Ungaria, Slovenia, Croaţia şi România.

În luna iulie 2017, proiectul NEXT-E a fost selectat de Comisia Europeană pentru cofinanţare prin intermediul programului  Connecting Europe Facility (CEF). Consorţiul NEXT-E va primi 18,84 milioane euro în vederea implementării proiectului, aceasta fiind cea mai mare finanţare CEF acordată unui proiect privind vehiculele electrice. În cadrul acestuia, consorţiul va instala 222 de staţii de încărcare rapidă multi-standard (50 kW) şi 30 de staţii de încărcare ultra-rapidă (150-350 kW) de-a lungul principalelor coridoare europene de transport şi a reţelei trans-europene de transport (TEN-T). Ca o premieră absolută, călătoria pe distanţe lungi, bazată 100% pe electricitate, va fi posibilă în şase state membre, cu legături către ţările vecine.

„În cadrul grupului E.ON derulăm mai multe proiecte la nivel european prin care  încurajăm dezvoltarea utilizării pe scară largă a automobilelor electrice, unul dintre cele mai nepoluante şi sustenabile mijloace de transport. În acest context, este esenţial să oferim posesorilor de autovehicule electrice un acces facil la staţiile de încărcare. NEXT-E este un pas important pentru conectarea României la principalele rute de transport pentru autovehiculele electrice, dar, în acelaşi timp, pentru E.ON reprezintă o oportunitate de a oferi produse şi servicii noi, prin care să vină în întâmpinarea dorinţelor şi a nevoilor clienţilor săi”, a declarat Frank Hajdinjak, director general al E.ON România.

În prezent, staţiile de încărcare a autovehiculelor electrice sunt răspândite aleatoriu şi de multe ori nearmonizate, cu risc de suprapunere sau discontinuitate în cadrul reţelei. Proiectul NEXT-E s-a lansat pentru a face faţă acestei provocări şi pentru a crea o reţea continuă şi eficientă din punct de vedere al costurilor, care să  asigure posesorilor de automobile electrice posibilitatea de a conduce pe distanţe lungi şi de a traversa mai multe ţări.

Se prefigurează că instalarea staţiilor de încărcare rapidă va începe în anul 2018, în vreme ce instalarea de staţii ultra-rapidă este planificată pentru anul 2019, anticipând noua generaţie de autovehicule electrice cu autonomie extinsă. Finalizarea proiectului este estimată pentru sfârşitul anului 2020.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

 &nbsp DISCLAIMER
 &nbsp Atentie! Postati pe propria raspundere!
 &nbsp Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii