Balustrade elastice pe Transalpina

Balustrade elastice pe Transalpina

Timp de citire: 2 minute

Se schimbă zona de protecție pe Transalpina și Transfăgărășan. Betonul și metalul sunt înlocuite cu balustrade elastice, din oțel, care au multiple avantaje. Drumul Regelui va fi deschis curând, pentru că drumarii au finalizat deszăpezirea. Acum se aşteaptă doar avizul comisiei de specialitate din cadrul CNAIR.

După modelul statelor europene, și la noi, pe Transalpina şi Transfăgărășan, se lucrează în aeastă perioadă la implementarea unui nou sistem de protecție. Practic, apar balustrade elastice, din oțel, care nu ruginesc, și care – în cazul unui accident – prezintă riscuri mult mai mici.

„Este vorba de un proiect al CNAIR, de creștere a siguranței rutiere, în special pe drumurile montane, acest parapete cu cablu, format din 4 cabluri oțelite, groase, au mai multe avantaje. Unul dintre acestea ar fi că permite ca zăpada să traverseze partea carosabilă, să nu mai formeze cabalierii de zăpadă și automat să ducă la troienirea părții carosabile. Un alt avantaj este că turiștii care tranzitează aceste drumuri pot să vadă peisajul mult mai ușor, nemaifiind obturați de acele confecții metalice care erau înainte, iar din punctul meu de vedere, un alt avantaj foarte, foarte mare, este acela că putem demonta foarte ușor acest parapete în zonele cu risc crescut de avalanșă, deci unde știm că sunt astfel de zone, în momentul în care se închide Transalpina, demontăm acest sistem, îl coborâm la pământ, iar primăvara îl ridicăm, e o chestie foarte rapidă” a spus Cristi Tudor, reprezentant DRDP Craiova.

Modelul este deja folosit în alte țări. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere are în plan să monteze în această vară garduri de protecție din cabluri pe o lungime de 25 de km, pe Transalpina. Primii kilometri au fost deja instalați în apropiere de stațiunea Rânca.

În plus, Compania de Drumuri a ținut cont și de milioanele de euro plătite în instanță victimelor rănite din cauza unor parapeți necorespunzători.

Specialiștii în domeniu spun că, deși par subțiri, cablurile au o rezistență foarte mare și sunt de folos în cazul unor accidente grave. Montarea noilor sisteme de protecţie costă 50 de milioane de euro, bani prin PNRR.

Cât privește procesul de deszăpezire, la care drumarii lucrează de mai bine de o lună, acesta a fost finalizat, iar pentru deschiderea circulației mai este necesar doar avizul comisiei de specialitate din cadrul CNAIR, organ direct răspunzător de siguranța rutieră.

„Noi, DRDP Craiova, am finalizat absolut tot ce înseamnă partea de pregătire a reluării circulației. Am solicitat deja către CNAIR prezența comisiei de siguranță a circulației, care urmează să vină zilele acestea, și să declare oficial deschis circulației în siguranță tronsonul de drum”, a mai adăugat Cristi Tudor, reprezentant DRDP Craiova.

Anul trecut, Transalpina a fost redată circulației rutiere în 16 iunie.

Dacă drumarii vor reuși deschiderea tronsonului, săptămâna aceasta vor înregistra și o performanță, pentru că niciodată până acum tronsonul nu s-a deschis atât de repede.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

 &nbsp DISCLAIMER
 &nbsp Atentie! Postati pe propria raspundere!
 &nbsp Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii