Vulcan. Sper să fie așa cum le-a zis primarul

Vulcan. Sper să fie așa cum le-a zis primarul

Timp de citire: 3 minute

Locuitorilor de pe strada Morii din Vulcan li s-au mai luminat chipurile de când s-a auzit că strada lor va fi reparată. Asta se spune în Raportul de Specialitate al „proiectului de hotărâre pentru aprobarea Notei Conceptuale și a Temei de Proiectare pentru investiția Elaborare documentație tehnico-economică pentru reabilitarea străzii Morii, tronson 1”, raport întocmit de Eugen Nălboc, semnat de ing. Ovidiu Drăgoi, șef  birou PFI-DL și avizat de administratorul public Danci Marius Daniel.

O încercare

de reparare străzii Morii, de fapt o simulare, a fost făcută, cu vreo zece ani în urmă, pe vremea regretatului, de către societatea al cărui director era actualul administrator public al municipiului Vulcan. În loc ca strada să fie asfaltată, gropile au fost astupate cu beton diluat la greu. Lucru care-ți sărea în ochi imediat cum îl vedeai. Lucrătorii m-au asigurat, însă, că  așa e compoziția lui și că e brici. Adevărul s-a văzut la scurt timp după aceea, când betonul a început să se sfărâme și gropile au invadat din nou strada. Ce se întâmplase cu munții de saci cu ciment care, când cu „reparația”, se înălțau pe marginea drumului? Subiectul este și acum un mister de nepătruns. Unii zic c-ar făcut pași spre alte lucrări și că, dintre ei, unii au ajuns să fie vânduți la unul sau altul.

Despre reparația

asta de tot rahatul nu se spune nimic în nota conceptuală. În document se zice doar că strada în lungime de aproximativ 2000 de metri „a fost realizată de o bună bucată de timp, durata de exploatare a acesteia este depășită de mulți ani, iar pentru prelungirea acesteia intervențiile privind lucrările de întreținere au fost locale și nesemnificative, fapt care a condus la starea de degradare a acesteia”. În plus, tot acum s-a văzut, deși asta e de zeci de ani, „structura rutieră existentă este necorespunzătoare din punct de vedere al capacității  portante; … suprafața de rulare prezintă numeroase gropi și denivelări  care afectează negativ deplasarea autovehiculelor, dar și a pietonilor și bicicliștilor. În perioadele calde ale anului se formează praf care poluează aerul și creează disconfort, iar în perioadele anului cu precipitații se formează noroi și îngreunează circulația rutieră, pietonală și ciclistă; …sistemele de colectare și evacuare a apelor fie lipsesc, fie nu asigură continuitatea scurgerii apelor; infiltrarea apelor în corpul drumului”.

Deși locuitorii

de pe Morii s-au săturat să-i tot ceară primăriei să le facă și lor o stradă pe care să se poate circula civilizat, doar acum, după ani și ani, vorba cântecului, se constată că „Investiția propusă vizează dezvoltarea mobilității urbane prin asigurarea unei structuri rutiere corespunzătoare care să ofere participanților la trafic siguranță și confort. Amenajarea străzii va conduce la îmbunătățirea legăturilor rutiere cu rețeaua existentă de străzi și drumuri din oraș”. Întrebarea firească ar fi aceea a datei la care vor începe lucrările.

Greu de răspuns,

fiindcă, în ședința ordinară din februarie, consilierii locali au aprobat și „Proiectul de hotărâre nr.40/2023 privind aprobarea Notei conceptuale și a temei de Proiectare pentru obiectivul de investiții Elaborarea documentație tehnico-economică pentru extindere rețea apă și canalizare strada Griviței și strada Morii”. De fapt, este vorba de  realizarea unor rețele de acest fel pentru zonele în care acestea nu există. Ca atare, trebuie observat mai întâi când va începe investiția cu rețelele de apă și canalizare și doar după aceea vom vedea ce-i cu drumul. În ce mă privește, am rezerve că va fi în acest an, cum speră cei de pe Morii. M-aș bucura, totuși, dacă drumul va fi reparat în 2023, așa cum le-a spus primarul.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii