Proiectul de hotărâre cel mai discutat și întors pe toate fețele în ședința ordinară din ianuarie a Consiliului Local al municipiului Vulcan a fost cel „privind aprobarea organigramei și statutului de funcții ale Serviciului Public de Salubrizare – Vulcan”.
Structura acestei instituții,
așa cum apare în referatul de aprobare a proiectului de hotărâre, este compusă din 41 de posturi: 1 post șef serviciu; 5 posturi de inspector de specialitate: 3 posturi șef formație muncitori; 1 post de șofer; 31 de posturi de muncitor necalificat. Serviciul Public de salubrizare se află în subordinea directă a primarului, iar „aceste posturi nu sunt condiționate de posturile stabilite și comunicate de Instituția Prefectului și nu se iau în calcul la stabilirea numărului total de posturi în cadrul Primăriei municipiului Vulcan”. Și, se spune mai departe în referat: „Pentru 2021 Serviciul Public de Salubrizare – Vulcan își propune extinderea portofoliului de servicii oferite, în vederea asigurării de servicii performante prin executarea mai multor lucrări de interes public”.
Ca atare,
aflăm din documentul amintit, se solicită „înființarea unui număr de 24 de posturi de natură contractuală în cadrul Serviciului Public de Salubrizare – Vulcan, după cum urmează: – înființarea, în cadrul Compartimentului Financiar-Contabil, Resurse Umane, Protecția Muncii, Protecția Mediului, a 1 post de inspector de specialitate, grad I, necesar pentru gestiunea materialelor (întocmirea notă de recepție și constatare de diferențe, bonuri de consum pentru materialele intrate în unitate): – înființarea în cadrul compartimentului salubrizare a 3 posturi de natură contractuală de muncitor necalificat, necesare pentru satisfacerea nevoilor cetățenilor, unităților economice și agenților economici (aici sunt de părere că ar fi neapărat nevoie de câteva detalii – n.a.); – Desființarea 1 post din cadrul compartimentului de întreținere și amenajare spații verzi de natură contractuală de muncitor necalificat, concomitent cu înființarea 1 post de natură contractuală de șofer în cadrul aceluiași compartiment, necesar pentru transportul deșeurilor menajere rezultate în perioada desfășurării activității de toaletare arbori și cosire vegetație; – înființarea în cadrul compartimentului de întreținere căi publice a 20 posturi de muncitor calificat”.
„Este bine
să avem angajații proprii ai primăriei, plătim doar salarii, iar ei pot fi folosiți la asfaltări, la spații verzi. Posturile vor fi ocupate în funcție de necesități. Se pot angaja și temporar, pe perioada verii”, și-a argumentat demersul primarul Cristian Merișanu. Explicația nu l-a mulțumit deloc pe consilierul local Dan Constantin Marinescu, pentru care suplimentarea aparatului bugetar al primăriei înseamnă, de fapt, subțierea fondului destinat dezvoltării. El ar fi preferat ca lucrările amintite să se efectueze cu alte firme. Odată „lucrarea făcută, a contrat el, muncitorii (cei ai primăriei – n.a.) rămân și sunt plătiți ca atare!”.
Poziție contrară
celor ale altor consilieri locali. Dan Petculescu, bunăoară, a propus ca angajările să se facă și din rândul persoanelor asistate social. „Dacă refuză, gata cu ajutorul”, a sugerat el. Fostul primar Gheorghe Ile vede un lucru bun în suplimentarea numărului de posturi de la salubrizare, mai ales că „s-au cuprins mai multe activități”. Optimist a fost și Pompiliu Barbu care a apreciat inițiativa ca fiind „o gândire bună, că aceste lucrări se fac de către primărie”. Managerul public Marius Danci a încercat o explicație mai amplă a chestiuni, evidențiind și beneficiile economice ale necesității suplimentării numărului de muncitori din Serviciul Public de Salubrizare-Vulcan. Unul ar fi acela al evitării costurilor în plus față de stimat și inexistența plății TVA, cum s-ar întâmpla în cazul în care lucrările ar fi date, spre execuție, terților.
Argumentele nu l-au putut
deloc lămuri pe Dan Constantin Marinescu. El a rămas pe poziția inițială cum că mult mai bună ar fi fost delegarea de către primărie a acestor servicii. El consideră că organigrama primăriei este deja prea încărcată și că suplimentarea celei existente – 315 angajați – ar afecta bugetul instituției. Ca atare, la votarea proiectului de hotărâre, el și ceilalți patru colegi ai lui de partid s-au abținut. Documentul a trecut, însă, deoarece a primit votul favorabil al celorlalți consilieri locali prezenți la ședința ordinară. (dar nu cu abțineri dezvolți o localitate – n.r.).