Dacă în urmă cu aproape o lună lucrarea părea lipsită de dificultate și se prognoza că va fi terminată repede, iată că, în momentul de față, lucrurile nu mai par atât de simple. Constatare de la fața locului făcută în ziua de miercuri, 16 septembrie.
La precedentul meu popas
în zonă, mi se spusese că umplerea cu pământ a porțiunii prăbușite din DN66 A de la intrarea în Uricani și tasarea ei ar fi urmat să mai ia circa două săptămâni. Dar nu a fost să fie așa. E posibil ca alte studii de specialitate să fi infirmat posibilitatea materializării acestei variante, așa că s-a optat pentru alta. Porțiunea surpată a fost din nou excavată și s-a purces la umplerea ei cu bolovani și pământ, un material mai sigur pentru stabilitatea drumului.
Miercuri,
la orele prânzului, autospeciala de peste treisprezece tone care lucrează aici făcuse deja câteva drumuri dus întors. La ultimul, însă, roțile ei din față se afundaseră în pământul peste care nu trecuse cilindrul și, după ce a basculat încărcătura de 40 de tone, șoferului i-a fost imposibil s-o mai scoată de acolo. Singura soluție de a ieși era să fie tractată de un excavator, pe care îl aștepta să vină. Aș fi vrut să vorbesc, așa cum am mai făcut-o, cu un cadru ingineresc, dar, de data asta, acesta nu era prezent. Poate că dacă ar fi fost acolo, problema cu autovehiculul blocat s-ar fi rezolvat mult mai repede.