de Gheorghe OLTEANU
Pe o lungime de circa o sută cincizeci de metri, în zona care se află indicatorul rutier care te înștiințează că intri în Uricani, DN66A este crăpat și vizibil lăsat pe partea dinspre Jiul de Vest. Traficul rutier se desfășoară pe un singur sens de mers și încă nu se știe când se va reveni la normal.
Problema este că,
din cauza malului care s-a prăvălit îngrijorător de mult, era cât pe ce ca orașul să rămână în aer cu alimentarea cu gaz metan. Conducta merge paralel cu șoseaua pe partea stângă cum te duci la Uricani și, pe porțiunea distrusă de viitura de acum două săptămâni și ceva, ea a fost puternic afectată. Pentru ca uricănenii să aibă gaz în continuare s-a apelat la o soluție de moment. Acum, lucrători de la DEL GAZ GRID materializează o altă variantă de transport al gazului metan în zona afectată.
Pe acei o sută
cincizeci de metri ei montează o nouă rețea de conducte. Dar pe partea cealaltă a drumului. Legătura de la cea afectată la aceasta și, apoi, recordul la cea principală se va face prin două conducte care vor subtraversa șoseaua. Pentru realizarea celor două treceri se așteaptă autorizația de la Drumuri și Poduri. Se merge pe varianta că această improvizație va fi provizorie. Mulți dintre cei cu care am discutat sunt convinși că nu va fi așa. Asta, fiindcă, se știe, la români orice improvizație rămâne ceva definitiv.