Porțiunea din DN66A de la intrarea în orașul Uricani, afectată serios de viiturile de acum aproape o lună, nu va putea fi reparată curând. Fiind, practic, vorba de prăbușirea pe jumătate a șoselei este de așteptat să mai dureze destul de mult până când ea va fi redată traficului rutier.
Fotografiile care
însoțesc această relatare au fost făcute exact acum două săptămâni. Mă întorceam din Uricani și, crezând, la prima privire, că la treabă sunt tot muncitorii de la GridGaz, am oprit, ca să văd în ce stadiu sunt cu devierea conductei de gaz metan. Mă înșelasem. Cei care, supravegheați de un inginer tânăr, secționau șoseaua pe transversală erau lucrători de la Drumuri și Poduri. Oamenii montaseră deja un semafor electric cum vii dinspre Lupeni și se pregăteau să pună un altul pentru atenționarea conducătorilor auto care ies din Uricani.
M-am uitat,
să văd cum e treaba cu conducta de gaz. Problema a fost rezolvată doar pe jumătate. Pe partea dinspre munte a fost montată noua rețea de o sută și ceva de metri care o va înlocui pe cea dinspre Jiu, care s-a dus în jos odată cu malul și șoseaua. Înspre Uricani a fost soluționată și subtraversarea șoselei. Nu a fost nevoie să se intervină la carosabil, ci conducta a fost introdusă prin podețul pe sub care curge un pârâu, dar nu a fost racordată la capătul celei principale care merge mai departe spre vest.
La capătul
dinspre Lupeni al celei recent montate nu s-a executat încă șanțul în șosea prin care ea ar trebui să ajungă, ca să fie racordată, la conducta care s-a lăsat în jos. Tânărul care-i coordona pe muncitorii de la Drumuri și Poduri mi-a spus că, până la ora aceea, la ei nu a ajuns încă nicio solicitare, pentru a se putea interveni la drum. Necunoscând despre ce ar putea fi vorba, mă gândesc că, totuși, nu va mai dura mult până când lucrarea menită să înlăture improvizația prin care Uricaniul a continuat să fie alimentat cu gaz metan va fi rezolvată.