Unele dintre cele mai mari emoții trăite de proprietarii de autovehicule, o dată pe an, o dată la doi ani sau chiar din șase în șase luni, depinde de vechimea mașinii și de la ce este întrebuințată, se petrece odată ce aceștia intră la stația de inspecție tehnică.
Asta are loc
îndeosebi din cauză că omul nu știe ce hibă ascunsă îi va fi găsită autoturismului, iar acesta va fi automat respins de la inspecție și trimis, pentru ca defecțiunea să-i fie remediată. Dacă nu știați, există, însă, un remediu, pentru ca asemenea momente neplăcute să nu se petreacă. Care este acesta? Mi-a vorbit despre el domnul Ionel Viziteu, inspector ITP la Stația de Inspecție Tehnică SC Lascăr Auto-Moto din Lupeni, care, împreună cu inginerul ITP Adrian Todoran, mai tânărul său coleg, desfășoară această activitate de mai bine de zece ani.
Înainte ca autoturismul
să fie adus la stația de inspecție tehnică, este necesar ca proprietarul său să apeleze la o stație service autorizată, în vederea efectuării unei revizii, un fel de inspecție vizuală. În acest stadiu, care precede inspecția periodică propriu-zisă, se verifică funcționarea frânelor de serviciu și de mână, a farurilor, inclusiv a celui care asigură iluminatul pe timp de ceață, a luminilor de poziție și a semnalizării.
„Este foarte importantă
această revizie, fiindcă, în acest fel, sunt evitate surprizele care ar putea să apară în momentul în care autoturismul se află deja în procesul propriu-zis de inspecție tehnică”, mi-a precizat domnul Ionel Viziteu. La Stația ITP Lascăr Auto-Moto, al cărei program este între orele 8:00-16:00 de luni până vineri, sunt inspectate zilnic în jur de zece autoturisme, uneori mai multe, timpul alocat inspecției tehnice periodice a unui autovehicul fiind de 20-30 de minute.