Şedinţa Extraordinară de C.L.P. / Trei proiecte adoptate în unanimitate 

Şedinţa Extraordinară de C.L.P. / Trei proiecte adoptate în unanimitate 

Timp de citire: 4 minute

Primarul Tiberiu Iacob-Ridzi a convocat pentru data de 20 martie o şedinţă extraordinară de consiliu local, pe ordinea de zi existând trei proiecte iniţial, plus alte două suplimentare. 

12 consilieri din 19 
La ziua şi ora stabilită, adică marți, 20 martie, la orele 12:00, doar 12 consilieri locali au onorat cu prezenţa dintr-un total de 19. Cauza principală a celor şase consilieri absenţi fiind probabil ora, o oră din miezul zilei în care unii consilieri sunt prinşi în toiul serviciului (în timp ce alţii, pensionari, aveau la acea oră alte „probleme personale”).

Postolache a demisionat
Trebuie subliniat şi faptul că un al şaptelea consilier local absent, Costel Postolache, din partea grupului PSD, şi-a dat între timp demisia din funcţia de consilier. Locul vacant va fi luat, la şedinţa următoare, de Viorel Pascu. Acest lucru ne-a fost confirmat după şedinţă de secretarul primăriei, juristul Adrian Negoe, şi de liderul social-democraţilor, Ioan Rus.

Două proiecte retrase 
Din cele cinci proiecte doar trei au fost parcurse, două proiecte de hotărâri fiind retrase din lipsă de cvorum (aveau nevoie ca în sală să fie minim 13 consilieri). Toate celelalte trei proiecte de hotărâre, care nu vizau pentru adoptare un număr mai mare de consilieri, au fost aprobate într-o viteză demnă de Cartea Recordurilor: s-a stat pe ceas în sală la trei proiecte exact 2 minute şi 40 de secunde, deci mai puţin de un minut de proiect!

Şedinţa, la un pas de amânare
Mai trebuie subliniat şi faptul că s-a aşteptat în sală aproape un sfert de oră, până au mai venit trei consilieri, altfel, cu doar nouă consilieri, şedinţa s-ar fi amânat, ultimul sosit în sală fiind consilierul social-democrat Ioan Rus. Nefiind prezent nici consilierul Mihai Barbu, cel ales la şedinţa ordinară trecută ca să conducă şedinţele de consiliu local timp de trei luni, a fost propus înainte de citirea ordinii de zi consilierul Florin Bican să conducă şedinţa, propunerea fiind votată în unanimitate.

Trei proiecte adoptate în unanimitate 
Trecând peste chestiunile tehnice ale şedinţei, cele trei proiecte adoptate au vizat o rectificare de buget, o aprobare privind cuantumul şi numărul de burse şcolare ce se vor acorda în semestrul II al anului şcolar curent la unităţile de învăţământ din Petroşani şi aprobarea deplasării unei delegaţii oficiale din municipiul Petroşani la Banko, oraşul bulgar înfrăţit cu Petroşaniul.

40.000 lei pentru 704 burse 
Prin proiectul iniţiat de primar şi aprobat de consilieri marţi au fost aprobate 704 burse pentru elevii din învăţământul preuniversitar de stat din unităţile şcolare de pe raza Petroşaniului, pentru semestrul II. Acestea pot fi împărţite astfel: 4 burse de performanţă – 4×80 lei/lună (din care una la gimnazii şi trei la licee), 205 burse de merit – 70 lei/elev/lună (din care 109 la gimnazii şi 96 la licee), 40 burse de studiu – 60 lei/elev/ lună (din care 15 la gimnazii şi 25 la licee), 455 burse de ajutor social – 50 lei/elev/lună (din care 364 la gimnazii şi 91 la licee). Deci un total de 704 burse, din care 489 pentru elevii de la şcoli şi 215 pentru elevii de la liceele petroşenene. Valoarea totală a burselor pe semestrul II este de 39.820 lei.

Patru pentru Bansko…
Conform celor expuse de primarul Tiberiu Iacob-Ridzi în proiect, primarul municipiului Bansko, Georgi Ikomonov, a invitat printr-o adresă recentă transmisă primăriei municipiului nostru o delegaţie din Petroşani care să efectueze o vizită în Bulgaria. Întâlnirea de la Bansko din perioada 22-25 martie are ca scop „prezentarea detaliilor legate de proiectul care se va desfăşura în acest an”, un proiect intitulat „Transferul inovaţiilor în domeniul sănătăţii” şi care face parte din seria „Parteneriatelor transnaţionale din zona danubiană pentru ocuparea forţei de muncă şi creşterea economică” din cadrul Programului Operaţional „Dezvoltarea Resurselor Umane 2014-2020”.
După ce s-a stabilit cu partea bulgară câte persoane să facă parte din delegaţia petroşeneană, se ştie cu exactitate care vor fi acestea: viceprimarul Florin Nicolae, şeful biroului „Disciplină în construcţii, protecţia mediului” – Arthur Ambruș, un reprezentant al Spitalului de Urgenţă Petroşani și consilierul primarului Eduard Wersanski (oare acest pensionar angajat pe bani grei știe și limba bulgară, că altfel nu-i înțelegem rostul în delegație; sperăm să nu se găsească vreun nesimțit sau vreo țâță fleşcăită de nesimțită să ne facă vorbire de „societarul civil” Pupiko – n.r.). La articolul 3 al proiectului adoptat ieri este prevăzut faptul că „cheltuielile de deplasare vor fi reglementate în conformitate cu H.G. nr. 515/1995, cu modificările şi completările ulterioare, fiind alocate din bugetul local, cap. 51.02. Autorităţi publice şi acţiuni externe”.

10 ani de înfrăţire 
La finalul şedinţei am luat o declaraţie de la primarul Tiberiu Iacob-Ridzi, care a menţionat pentru ZVJ:
„Implicarea municipiului Petroşani în acest proiect vine ca urmare a participării municipiului Bansko în două proiecte pe fonduri europene derulate de municipiul nostru ca şi aplicant. Vorbesc aici de proiectul Înfrăţire, voluntariat şi cooperare, derulat în perioada anilor 2011-2012 şi de proiectul Zilele societăţii civile derulat în urmă doi ani. Mai trebuie să remarc faptul că avem o bună colaborare cu cei din Bansko, ca şi cu ceilalţi, din celelalte oraşe înfrăţite cu Petroşaniul, anul acesta împlinindu-se 10 ani de când Petroşaniul s-a înfrăţit cu Bansko, deci de când s-a semnat acel Protocol de înfrăţire”.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

 &nbsp DISCLAIMER
 &nbsp Atentie! Postati pe propria raspundere!
 &nbsp Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii