Proiectul prinde contur și trece la nivelul doi: După ce brandul...

Proiectul prinde contur și trece la nivelul doi: După ce brandul turistic al Văii Jiului a prins viață prin implicarea primăriilor și consiliilor locale, a apărut oficial și platforma electronică www.tinutulmomarlanilor.ro

DISTRIBUIȚI

Timp de citire: 4 minute

Ne-a căutat la redacție unul dintre prietenii ziarului nostru, ex-petroșeneanul Daniel Roșca, actualmente stabilit în Timișoara, omul care – alături de investitorul lupenean Emil Părău, a pus bazele brandului turistic al Văii Jiului – „Ținutul Momârlanilor”, totul făcându-se alături de primarii celor șapte localități (fiind inclusă și comuna Bănița, pe bună dreptate, în acest „ținut”) și consiliile locale, care au aprobat sau vor aproba în perioada imediat următoare proiectul ce vizează folosirea gratuită a acestui brand turistic și tot ce ține ca logistică și imagine de acest lucru.

Daniel Roșca ne-a contactat chiar de ziua sa de naștere, 31 iulie, fapt pentru care și pe această cale îi urăm un călduros „La Mulți Ani” și multe realizări cu firma B2B Strategy / Povestea locurilor. Ex-petroșeneanul nostru a dorit să ne comunice că „viitorul acestui concept, pentru viitorul turistic și recreativ al Văii Jiului, prin Ținutul Momârlanilor va fi dus în perioada următoare la nivelul 2, acela de implementare a viziunii inițiale de strategie”.

Practic, ce putem spune este că, de ani de zile, de zeci de ani chiar, în Valea Jiului se discută de Strategie în turism, și nu numai, doar la nivel teoretic. De ceva timp însă suntem invitați să o vedem pusă în practică de câțiva antreprenori locali, sprijiniți, iată, de primari și consilii locale, ceea ce nu-i puțin lucru, în condițiile în care în Vale până acum se tot discuta și analiza acest fapt pe mai multe voci, deloc unitare în gândire.

De aceea, am discutat cu Daniel Roșca despre primele reacții ale audienței legat de acest proiect, Ținutul Momârlanilor. Veștile sunt încurajatoare.

„Un prim feedback de la cititorii noștri din Povestea locurilor și alte site-uri ce cuprind o arie națională vine spre omul momentului, cel puțin așa aș putea spune de primarul Petroșaniului, Tiberiu Iacob-Ridzi, oamenii apreciind că dumnealui și consilierii locali au înțeles utilitatea proiectului pentru viitorul Văii Jiului din prima, fiind printre primii edili care au inițiat un proiect de hotărâre în consiliu local, aprobat de consilierii locali în unanimitate. Da, omul de rând a sesizat viziunea de ansamblu a domnului primar. La fel, tot oamenii au sesizat și viziunea de ansamblu și rapiditatea cu care s-au mișcat și tânărul primar din Lupeni, Lucian Resmeriță și consiliul local de-acolo, lumea apreciind acest lucru. Nu întâmplător cele două localități au și Stațiunile Parâng și Straja mult peste nivelul turismului local din acest moment! Există viziune, există preocupare, există interes pentru turism și tradiții locale. La fel, oamenii au apreciat și rapiditatea de mișcare a primarului din Petrila și a consiliului local de-acolo. Faptul că primarul din Petrila face parte din comunitatea de momârlani, fiind născut și crescut acolo, a făcut probabil ca totul să fie analizat de primar în mod pozitiv, în vederea dezvoltării mai rapide a turismului local și a acestei mărci turistice a Văii Jiului. Tuturor celor amintiți le mulțumesc că au înțeles corect despre ce este vorba în acest concept, propus de mine și de domnul Emil Părău, un alt domn căruia îi mulțumesc public pe această cale pentru implicare și pentru faptul că nu lasă această minunată zonă să decadă din punct de vedere al turismului, al imaginii sale, poate cea mai frumoasă zonă din țară și care are ce arăta cu carul!

Dar ceea ce vreau azi să vă spun, este faptul că am lansat platforma www.tinutulmomârlanilor.ro chiar azi, de ziua mea, deși, inițial am avut intenția să o lansez pe data de 29 august de ziua domnului Emil Părău, căruia îi mulțumesc încă o dată și pentru tot suportul financiar alocat în ultimii 5 ani față de aceste proiecte legate de Vale și de inițiative ale mele. Dar cel mai mult îi mulțumesc pentru provocările legate de istoria locului, care m-au împins apoi să descopăr și să învăț multe de la etnografii, scriitorii și istoricii locali, precum Dumitru Gălățan-Jieț, Dan Ioan Bălan, Ovidiu Rizopol sau Marian Boboc, dar și alții, precum ești și tu Corneliu, care mereu ai scris de turism și de problemele legate de acesta, ba chiar, ultima oară și de lipsa unui brand turistic adevărat, reprezentativ zonei, inclusiv din analiza celor care întocmesc Strategia de Dezvoltare a Văii Jiului, fapt ce l-a făcut pe domnul Emil Părău, imediat după aceea, să mă contacteze și să vină cu ideea unui brand, a unei mărci și a unui logo care să reprezinte Valea Jiului și aceste localități minunate, pline de oameni ai locului harnici, gospodari și de omenie.

Închei prin invitația adresată tuturor cititorilor ZVJ, aceea de a accesa platforma www.tinutulmomarlanilor.ro și de a ne comunica ce putem îmbunătății la ea. Domnilor primari le mulțumesc încă o dată pentru deschiderea de care au dat dovadă și le promit că acesta este doar începutul! Până la urmă ei sunt primii 7 urieși din Vale și în același timp primii 7 momârlani, iar prin acest proiect Valea Jiului reconfirmă faptul că este o comunitate unită de mii de ani. Și nu în ultimul rând, mulțumesc și mulțumim Ziarului Văii Jiului, care a monitorizat extrem de atent acest proiect încă de la început, scriindu-se etapă cu etapă în paginile ziarului, corect, tot ce ține de această marcă turistică, de această platformă și de ceea ce dorim să facem pentru turismul Văii Jiului , trecerea lui la un nivel superior, cu sprijinul și unitatea tuturor forțelor, primării, consilii locale și antreprenori. Să fie într-un ceas bun, Doamne Ajută!”, ne-a declarat Daniel Roșca.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii