Sunt câteva obiective infrastructurale pe care primarul Tiberiu Iacob-Ridzi şi le-a asumat pe termen scurt, şi care au fost duse la îndeplinire.
Cea mai mare rețea
De la primul rând afirmaţia ar putea fi combătută de sute de petroşeneni, care spun şi pot dovedi cu imagini că infrastructural Petroşaniul este departe de o stare de normalitate, că sunt străzi pline de gropi ori înecate în noroi. Este adevărat, însă Petroşaniul are cea mai mare reţea de drumuri şi străzi din Valea Jiului, mult mai amplă decât oricare oraş, care până la primul mandat al lui Tiberiu Iacob-Ridzi nu mai văzuseră asfalt nou. Pentru a amenaja toată infrastructura rutieră din Petroşani vor mai trece 20 de ani, aşadar, nu staţi cu sufletul la gură. Însă primarul Tiberiu Iacob-Ridzi şi-a îndeplinit toate obiectivele trasate pe termen scurt în planul de dezvoltare, mai puţin unul.
Un an la dispoziţie – pentru un giratoriu
Planul de acțiuni-obiective în ceea ce priveşte infrastructura de transport a Petroșaniului până în 2019 cuprinde următoarele: amenajare sens giratoriu intersecție DN 66 cu strada Dealului din municipiul Petroșani, modernizarea străzilor Egalității și Împăratul Traian, modernizarea străzilor Grivița Roșie, Radu Șapcă, Micu Klein, Gheorghe Doja, reabilitarea centurii.
Faţă de celelalte mandate, în Colonie s-a investit cel mai mult. Este şi cartierul cu cele mai mari probleme infrastructurale la ora actuală şi care are o reţea considerabilă de străzi. Acum doi ani, au început lucrările de amenajare, şi străzile amintite au fost asfaltate, sau sunt pe cale de a fi asfaltate. Pe termen lung, primarul îşi doreşte amenajarea tuturor străzilor din Colonie. Un alt plan al primarului este acela de a reabilita căile de acces rutier spre Colonie şi crearea pasajelor pietonale.
Reabilitarea centurii Petroşaniului a fost cel mai însemnat obiectiv infrastructural realizat din banii bugetului local, care a adus un plus de confort nu numai pentru locuitorii Petroşaniului, ci pentru toată Valea Jiului. Lucrările de asfaltare se vor finaliza anul acesta, şi este bine că au fost începute anul trecut, pentru că bugetul local din acest an nu ar fi putut susţine o asemenea investiţie.
Singurul obiectiv care nu a fost atins este cel al amenajării giratoriului de la intrarea spre Petrila. Strada Dealului, care coboară spre calea ferată din Petrila aparţine administrativ de Primăria Petroşani. Un giratoriu în zona respectivă ar uşura şi simplifica traficul rutier nu doar spre Petrila, dar şi spre restul judeţului. Este o giraţie care nu ar putea fi realizată din balize de plastic, și ar trebui amenajată ca la carte, deci ar înghiţi destul de mulţi bani, pe care Petroşaniul momentan nu îi are. Acelaşi tip de giraţie ar trebui realizat la Livezeni, la intrarea spre Iscroni şi spre defileu. În mod normal pentru amenajarea giratoriului de la Dărăneşti primarul ar mai avea la dispoziţie 9 luni. Deci timp ar mai fi…