Petroșani. Pe larg de la / Punct final al proiectului european care duce...

Petroșani. Pe larg de la / Punct final al proiectului european care duce la eficientizarea procedurilor administrative prin simplificare. De acum, cetățenii beneficiază de servicii online la nivel performant

DISTRIBUIȚI

Timp de citire: 8 minute

La mijlocul anului 2019 era lansat de Primăria municipiului Petroșani un nou proiect cu finanțare europeană. Ziarul Văii Jiului vă informa, încă de pe atunci, că acest proiect se va derula până în septembrie 2021, dar și că, la finalul perioadei, primăria localității de la poalele Parângului va avea pusă la punct o platformă electronică menită a eficientiza procedurile administrative și comunicarea cetățeanului cu administrația locală.

 

Un proiect european binevenit

Vremea a trecut. Iată-ne la un pas de intrarea în luna septembrie 2021. Luni, 30 august, Primăria municipiului Petroșani, entitatea care a implementat proiectul, a derulat la Sala de Marmură activitatea de închidere a proiectului intitulat sugestiv: „e – PAS – eficientizarea Procedurilor Administrative prin Simplificare la Primăria municipiului Petroșani” – Cod SIPOCA 642/Cod MySMIS 127741. Acțiunea a fost precedată și de o conferință de presă susținută de primarul Tiberiu Iacob-Ridzi, managerul de proiect Paulina Dragoș și coordonatorul tehnice Andrei Zilahi în sala de ședințe de la etajul doi, unde, de obicei, au loc ședințele de consiliu local.

Înainte de a vă comunica mai departe ce au spus oficialii proiect și rezultatele astfel obținute în cadrul celor mai bine de doi ani de derulare a acestuia, trebuie să prezentăm cititorilor câteva…

 

…date și informații tehnice.

Finanțarea nerambursabilă a fost asigurată prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020, în cadrul apelului POCA/471/2/1/Introducerea de sisteme și standarde comune în administrația publică locală ce optimizează procesele orientate către beneficiari în concordanță cu SCAP, în baza Contractului de finanțare nr. 369 semnat în data de 6 iunie 2019.

Valoarea totală a proiectului a fost de 2.773.017,50 lei, cu TVA, din care contribuția UE din Fondul Social European a fost semnificativă, de 2.357.064,88 lei, contribuția de la bugetul național, prin Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice – Autoritate de Management pentru POCA a fost de 360.492,27 lei, în timp ce cofinanțarea eligibilă a UAT Municipiul Petroșani de la bugetul local, în calitate de beneficiar al proiectului, a fost de 55.460,35 lei.

Obiectivul general al proiectului a fost consolidarea capacității Primăriei municipiului Petroșani de a asigura calitatea și accesul la serviciile publice oferite exclusiv de primărie prin simplificarea procedurilor administrației locale și reducerea birocrației în relația cetățean-funcționar public.

În fine, ca și rezultate obținute prin implementarea proiectului, avem la final un portal web pentru servicii electronice gestionate exclusiv de către primărie. De asemenea, vorbim despre un sistem informatic, existent la nivelul primăriei, modernizat și pus la punct. Apoi, tot ca rezultat, vorbim despre documentele administrației (milioane de pagini) arhivate, care contribuie de acum la livrarea online a serviciilor gestionate de Primăria municipiului Petroșani. Nu în ultimul rând, odată cu toate acestea, personalul din primărie a fost instruit și are cunoștințe și abilități solide în domeniul exploatării și administrării sistemelor implementate prin acest proiect european.

 

Conferința de presă

Vă prezentăm informațiile furnizate în cadrul conferinței de presă de primarul Tiberiu Iacob-Ridzi, managerul de proiect, Paulina Dragoș, și coordonatorul tehnic, Andrei Zilahi. Nu înainte de a vă informa că, la final, Oana Croitoru a făcut prezentarea video a tot ceea ce înseamnă acest portal de servicii electronice, accesibil prin link disponibil pe www.primariapetrosani.ro. Așa s-a înțeles mai bine care sunt pașii pentru ca cei interesați să își poată face un cont online și să poată lua legătura mai simplu și mai repede cu administrația locală, cu primarul și funcționarii din cadrul birourilor, compartimentelor sau direcțiilor primăriei petroșenene.

 

„Astăzi suntem în situația în care putem să spunem că se încheie practic implementarea unui nou proiect pe fonduri europene în cadrul Primăriei municipiului Petroșani. Proiectul se numește “e –PAS – eficientizarea Procedurilor Administrative prin Simplificare la Primăria municipiului Petroșani” și are ca scop diminuarea birocrației și accesul cât mai facil al cetățenilor în relația cu primăria noastră. Un proiect, zic eu, foarte important, care ne va da posibilitatea pe viitor să ne interconectăm la această platformă și la ceea ce tot discutăm de foarte mult timp, la o platformă comună dintre

primărie și celelalte instituții ale Statului Român, firește la momentul la care va fi și posibil acest lucru. Proiectul are mai multe componente, pe lângă componenta de hard, deci de echipamente, de soft și așa mai departe, a avut și componenta de pregătire a personalului primăriei în utilizarea acestei platforme, scopul fiind acela de a simplifica procedurile și de a elimina birocrația în relația directă a funcționarului cu cetățeanul (…) Mai vreau să vă spun că în acest proces de scanare a documentelor pentru arhivare, au fost scanate peste 2 milioane de pagini de documente ale primăriei, care sunt la acest moment arhivate și care pot fi accesate rapid de către serviciile din primărie”, a menționat, printre altele, primarul Tiberiu Iacob-Ridzi.

Apoi, primarul Petroșaniului a dat cuvântul managerului de proiect Paulina Dragoș, care a venit cu o serie de explicații tehnice și informații legate de proiect:

„Aș vrea să subliniez faptul că acest proiect a fost derulat prin intermediul Programului Operațional Capacitate Administrativă (POCA) și este primul proiect pe care noi îl facem pe acest program. După cum v-am obișnuit, noi am avut conferințe de deschidere și de închidere la proiecte, dar au fost, în general. proiecte de infrastructură finanțate prin Programul Operațional Regional (POR). A fost o provocare și pentru noi, în sensul că vorbim de primul Program Operațional de Capacitate Administrativă pe care l-am accesat. Vreau să vă spun că, într-adevăr, acest proiect cuprinde, ca toate proiectele, un obiectiv general de care s-a vorbit și pe care îl va găsi toată lumea în materialele de publicitate pe care le-am pus la dispoziție în mape. Proiectul are niște rezultate bune, iar ce ne-am propus am și realizat. Este un sistem informatic complex, avem un portal electronic de servicii către cetățeni, în care dumnealor pot să depună cereri și diverse solicitări on-line, tot așa, pe aceiași cale, primind și răspunsurile. Totodată, prin acest proiect a putut fi modernizat și site-ul instituției noastre. A fost, de asemenea, extinsă și modernizată Registratura electronică, care exista la nivelul instituției și avem și servicii de retro-digitalizare, arhiva noastră cu documente mai vechi de 10 ani fiind acum pusă la punct. Documentele respective sunt acum arhivate (scanate), creându-se această arhivă electronică care este în strânsă legătură cu acest sistem informatic, creând astfel posibilitatea oamenilor din primărie – care utilizează acest sistem – să transmită documente luate din arhiva electronică spre cetățeanul solicitant.

Mai vreau să subliniez faptul că această conferință de presă face parte dintr-un plan de atragere a utilizatorilor la acest serviciu. A fost o condiție în ghidul de finanțare să încercăm să elaborăm un astfel de plan și să facem diferite acțiuni în cadrul acestuia și asta a cuprins, în primul rând materiale informative, flyere de promovare, plus o parte ce a cuprins materiale video. Avem două televizoare și cred că sunteți deja familiarizați cu ele, acestea fiind amplasate la intrarea în primărie și la Serviciul de Impozite și Taxe Petroșani, pe care au rulat un mic, dar esențial filmuleț de prezentare, a ceea ce vrem să facem prin acest proiect, inițial, iar acum, în prezent, rulează un alt filmuleț de prezentare cu ceea ce am făcut în timpul derulării proiectului de care vorbim azi. Trebuie să subliniez încă o dată că ceea ce ne-am propus la început în cadrul proiectului, am și făcut! (…) Acest proiect are și niște indicatori și am avut ca și țintă, după cum ne-am propus, să instruim 75 de oameni, într-un final reușind să instruim, până azi, 81, poate chiar mai mulți cu ceva de acest număr deoarece au fost oameni care au vrut să participe la aceste sesiuni de instruire on-line. Instruirea aceasta va continua până ce toți oamenii din primărie vor fi instruiți în acest sens, pentru că, în fond, cu toții vor utiliza într-un final acest sistem”.

 

Conferința de închidere a proiectului

 

Peste 100 de oameni au ținut să asiste în Sala de Marmură a Primăriei municipiului Petroșani la conferința de închidere a acestui proiect. Sala s-a umplut cu un sfert de oră înainte de data de începere a acțiunii, pe la 13:45 cam toate scaunele, aranjate distanțat conform regulilor de stopare a pandemiei, fiind ocupate.

În sală am putut observa cetățeni din toate sferele de activitate, începând cu funcționari din primărie, continuând cu dascăli, inclusiv rectorul Universității din Petroșani Radu Sorin, fiind prezent și șefi de instituții publice de pe raza municipiului, terminând cu cetățeni ce fac parte din asociațiile de proprietari – de altfel cei care au o relație continuă cu primăria și serviciile sale – sau cu cetățeni reprezentanți ai unor asociații sau ONG-uri. Fiecare a primit la intrare o mapă ce conținea toate informațiile despre proiect, un pix, o agendă și un stick USB personalizat cu POCA și steagul UE cu cele 12 steluțe aurii. De altfel, surpriza organizatorilor conferinței a fost ca la final, la ieșirea din sală, fiecare participant să primească și câte un rucsac, spre bucuria multora, care au apreciat acest gest din ce am constatat noi. Ca o paranteză, nimeni n-a intrat în sală fără masca de protecție și toată organizarea a fost ireproșabilă, inclusiv mesele aliniate în capătul sălii pline cu platouri de mâncare, sucuri, apă minerală și cafea.

Scenariul conferinței a fost asemănător celui derulat la conferința de presă. Primarul Tiberiu Iacob-Ridzi și managerul de proiect au luat cuvântul. După care în sală a fost prezentat un film video, de către coordonatorul tehnic al proiectului, prin care a fost explicat de la A la Z cum se poate înscrie pe platforma electronică a primăriei o persoană fizică și o persoană juridică, dându-se explicit toate informațiile necesare.

 

Un proiect absolut necesar pentru administrația petroșeneană și cetățeni

Încheiem prin a mai spune că am relatat despre un proiect absolut necesar în lupta cu birocrația. Rămâne doar ca dumneavoastră, cititorii, cetățeni ai Petroșaniului, să căutați să vă înscrieți pe această platformă electronică pe care o puteți găsi intrând pe site-ul primăriei. După aceea, comunicarea cu serviciile de specialitate ale primăriei va fi mult mai rapidă și mai ușoară, problemele dumneavoastră fiind aduse la cunoștință într-un timp foarte scurt. Totul depinde de cât de repede veți face această înscriere de la 1 septembrie încolo. Da, pentru că acest proiect va reuși în următorii doi ani să fie îmbrățișat și de cetățeni, șansele ca să se reducă birocrația și problemele edilitare la Petroșani vor fi foarte mari. Într-un cuvânt, administrația locală din Petroșaniul se înscrie prin acest proiect cu pași rapizi în ceea ce se cheamă era digitalizării.

 

Au contribuit la reușita proiectului

Contractorii: Aldo Detail Direct SRL, Gimar Microtech SRL, Sobis Solutions SRL, Telekom România Communications SA, Vodafone România SA și Blue Lab Consulting SRL.

Echipa de proiect: Paulina Dragoș – manager de proiect, Georgeta-Carmen Terteci-Popescu – expert achiziții publice, Andrei Zilahi – coordonator tehnic, Csaba-Gyula Kovacs – responsabil tehnic, Daniela Alb – responsabil financiar, Iuliana-Bianca Ungur – responsabil juridic, Tinca-Gina Săulescu – responsabil comunicare și managementul performanței și Iuliana Popescu – responsabil resurse umane și instruirea personalului.

Corneliu BRAN

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii