Pentru că nu au fost reparate de când au fost ridicate, / 5...

Pentru că nu au fost reparate de când au fost ridicate, / 5 poduri și punţi din Uricani vor fi reabilitate

Timp de citire: 3 minute

Primarul Dănuț Buhăescu a depus pentru finanțarea PNDL2 cinci proiecte infrastructurale, din care credea sincer că-i va fi aprobat unul, sau cel mult două, pentru că așa informase Ministerul Dezvoltării.

Surpriză
Dar, surpriză, i-au fost acceptate la finanțare toate proiectele, anul trecut. Acceptarea finanțării nu înseamnă că primarul s-a trezit a doua zi cu banii în cont pentru toate proiectele și că ar fi trebuit deja să demareze toate lucrările. Lucrurile sunt mai complicate.
Abia anul acesta a semnat două dintre contractele din finanțare. Pentru acestea a și demarat procedurile de proiectare, pentru că niciun obiectiv infrastructural nu se realizează fără documentații. Primul obiectiv pentru care s-au scos la licitație serviciile de proiectare a fost realizarea unei grădinițe cu 4 săli.
Săptămâna aceasta au fost scoase la licitație și serviciile de proiectare, verificare tehnică a proiectării și asistența din partea proiectantului pentru proiectul „Reabilitare poduri și punţi pietonale”, evaluate la 120.477 lei. Pentru reabilitarea celor 5 poduri și punți din Uricani Ministerul Dezvoltării a alocat 1.800.000 lei. Acestea sunt: pod Câmpu lui Neag, punte pietonală Câmpu lui Neag, pod Valomir, punte pietonală Valea de Brazi, puntea pietonală din Uricani, din oraș. Lungimea podurilor și punților este de 190,05 metri, cu lățimi variabile între 1,10-6 metri. Valoarea de inventar a construcțiilor este de 5.300.000 lei.

Podul de la Câmpu lui Neag 
are o lungime de 34 metri. În momentul de față se află în stare avansată de degradare. Nu este de mirare, pentru că a fost construit în 1972, având o perioadă de exploatare de 45 de ani deja. Este construit din fundație de beton, grinzi longitudinale din profile metalice, grinzi traverse din lemn, poditură de lemn, ba­lus­tradă și stâlpi din dulap de lemn. Se propune refacerea podinei de uzură din cherestea prin înlocuirea elementelor deteriorate, refacerea podinei de rezistență prin înlocu­i­rea elementelor deteriorate, montarea unui parapet combinat auto-pietonal, vopsirea elementelor metali­ce, consolidarea fundațiilor afuiate după prealabila îndepărtare a blocurilor de beton inutile, montarea de indicatoare de circulație, limitatoare de tonaj, circulație alternativă.

Podul de la Valomir 
are o lungime de 31,30 metri, a fost construit în anul 1948 având o perioadă de exploatare de 69 de ani deja. După atâta timp în care a fost călcat în picioare și a fost luat la pas dintr-o parte în alta, se află într-o avansată stare de degradare. Este construit din fundație de beton, culee și pile din beton armat, grinzi metalice din table sudate, grinzi prefabricate din beton armat, balustradă protecție din beton armat. Se propune refacerea căii pe pod după prealabila hidroizolare a dalei din beton, refacerea trotuarului la nivel cu partea carosabilă și separarea acestuia cu parapet specific sau numai prin marcaj rutier, montarea unui parapet combinat auto-pietonal, repararea dalei din beton la intrados, respectiv a grinzilor din beton din des­chiderea mică, vopsirea elementelor metalice, consolidarea fundațiilor, repararea elevațiilor degradate, montarea de indicatoare, relocarea rețelelor existente pe pod la intradosul consolei.

Puntea pietonală de la Câmpu lui Neag 
are o lungime de 26,97 metri și traversează Jiul de Vest. Este realizată dintr-un bloc de fundație de beton simplu, poditura din dulapi de lemn cu grosimea de 6 cm, grinzi longitudinale de lemn, stâlpi din țeavă metalică, balustradă de protecție din cablu oțelit.

Puntea pietonală de la Valea de Brazi 
are o lungime de 45,15 metri și trece peste Jiul de Vest. Are o fundație din beton simplu, ansamblu de bride cu buloane, grinzi longitudinale din lemn, profile metalice IPN 240, poditură dulapi de lemn, stâlpi metalici din țeavă rotundă.

Puntea pietonală Uricani 
este cea mai lungă dintre toate, are 52,56 metri. Și ea se află într-o stare avansată de degradare, are bloc de fundație din beton simplu, profile U, poditură din dulapi de lemn, grinzi longitudinale din lemn, balustradă de protecție din cablu oțelit.
Pentru toate cele trei punți se propune înlocuirea cablurilor de suspensie și portante-cale corodate, montarea de cabluri stabilizatoare, refacerea podinei din cherestea, înlocuirea grinzilor degradate, hidrofobizarea integrală a podinei din lemn, montarea unui parapet pietonal, vopsirea şi zincarea elementelor metalice, repararea blocurilor de ancoraj din beton.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

 &nbsp DISCLAIMER
 &nbsp Atentie! Postati pe propria raspundere!
 &nbsp Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii