Cu ocazia Târgului de Turism al României, specialiștii din industria ospitalității s-au reunit pentru a dezbate cele mai urgente probleme, care afectează dezvoltarea turismului românesc.
Au participat 9 organizații non-guvernamentale de profil care se declară nemulțumite de neimplicarea autorităților în dezvoltarea turismului românesc, lucru care a dus la o promovare aproape inexistentă a României, lipsa forței de muncă calificate pe segmentul turism și HORECA și, nu în ultimul rând, absența parteneriatului dintre stat și mediul de afaceri.
Promovarea României trebuie să fie o prioritate a autorităților centrale și locale. De la alegerea participării României la târguri de turism și până la desființarea birourilor de promovare din străinătate, autoritățile de resort au luat decizii unilaterale, fără implicarea mediului privat, care ar fi putut contribui prin know-how sau la o mai bună vizibilitate a țării în plan extern.
Mai mult, legea turismului e nevoie să proiecteze o viziune a turismului la nivel național, având în centru conceptul de destinație și organizația de management a destinației (OMD) atât la nivel local, cât și la nivel national (ORT). Acestă abordare este absentă din propunerea de lege a turismului, în condițiile în care ar fi trebuit să fie centrul acesteia.
Patronatele și asociațiile reclamă, de asemenea, lipsa forței de muncă calificate în hoteluri și restaurante și cer autorităților măsuri pentru reducerea crizei personalului calificat, una dintre acestea fiind sprijinirea înființării de școli profesionale.