O chestiune necesară: Prelungirea orarului de funcționare a mijloacelor publice de transport...

O chestiune necesară: Prelungirea orarului de funcționare a mijloacelor publice de transport în comun

DISTRIBUIȚI

Timp de citire: 3 minute

La finalul săptămânii trecute, în urma numeroaselor apeluri făcute de cetățeni, dar și în urma întâlnirii de săptămâna trecută cu reprezentanții din industria HoReCa, primarul Petroșaniului a adresat reprezentanților Consiliului Județean Hunedoara „să analizeze posibilitatea prelungirii orarului de funcționare pentru transportul public interurban din Valea Jiului”.

Oamenii semnalează primarului și primăriei faptul că după ora 21,30 NU mai au mijloace de transport public către localitățile de domiciliu.

„În cadrul discuțiilor avute cu reprezentanții HoReCa, una dintre problemele ridicate a fost aceea că programul pentru transportul public interurban pe rutele Petroșani-Uricani și Petroșani-Petrila (nota red.: noi am completa aici și ruta Petroșani-Aninoasa), ar trebui prelungit până la orele 24,00, deoarece există angajați din Petrila, Lupeni, Vulcan sau Uricani (nota red.: ori Aninoasa-Iscroni) care după ora 21,30 NU mai au mijloc de transport în comun către localitatea de domiciliu. Din acest motiv am solicitat celor de la Consiliul Județean Hunedoara să aibă în vedere solicitarea acestora și să facă demersurile necesare către firma de transport public interurban în sensul rezolvării acestei probleme”, a declarat primarul Tiberiu Iacob-Ridzi.

 

Și la Petroșani ar trebui o prelungire de orar la maxi-taxi!

În urma acestor solicitări, primarul Tiberiu Iacob-Ridzi va trebui să rezolve cu prelungirea orarului de funcționare și în Petroșani, deoarece de ani de zile există aceiași poveste, după orele 21,00 cetățeanul ieșit de la serviciu nu are decât varianta taxiului. Zilnic, în loc să dea 1,5 lei, cetățeanul e obligat să plătească minim 5 lei pentru o cursă. La vreo 23 de posturi pe lună (sunt mulți care lucrează doar schimbul II), 3,5 lei în plus înseamnă cu puțin peste 80 de lei, bani care pentru cei mai mulți dintre acești angajați înseamnă pâinea cea de toate zilele sau plata unei utilități-două. Cei mai mulți sunt plătiți cu salariul minim pe economie, astfel că mulți renunță, în mod normal, la o astfel de formă de transport, mergând pe jos și zeci de minute. Un efort fizic aiurea și un timp pierdut, care s-ar putea rezolva simplu, printr-o măsură de prelungire luată de consiliul local la propunerea Executivului din primărie, firește, și la înțelegere cu transportatorul local. Căruia, poate, nu prea convine să mai țină mașini după orele 21,00, din lipsă de călători. Dar măcar o mașină la orele 23,00-23,30 s-ar putea pune la dispoziție, semn că le pasă de cetățeni, în fond nimeni alții decât clienții de zi cu zi (ei sau familiile lor). Această prelungire ar fi un bun ajutor pentru mulți semeni de-ai noștri!

Deși nu a declarat deocamdată nimic în acest sens, am înțeles de la primărie că Tiberiu Iacob-Ridzi are în vedere și această prelungire de orar în perioada următoare.

 

O rută de transport public în comun spre Stațiunea Parâng

Și dacă tot suntem la început de an și vorbim de orare de transport în comun și de trasee, poate că n-ar strica, măcar în sezonul rece, ca să existe măcar două-trei curse de transport în comun către telescaunul vechi din Parâng, ba chiar și către cel nou de la Rusu. Așa ar fi normal și așa există peste tot în stațiunile serioase, mijloace publice de transport, cu ore fixe de plecare, cu informații publice în acest sens în stații, astfel încât cetățeanul de rând să știe oricând la ce oră are microbuzul sau autobuzul. Ar fi cazul să intrăm la normalitate și la acest aspect, să nu mai lăsăm „pirații” de pe internet (deci, aici, nu vorbim de taxiuri, să se înțeleagă) să ne transporte fără bilet și fără nicio taxă plătită la primărie sau la stat, cum se mai obișnuiește iarna.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii