Mina Lonea mai scoate doar 10-15 t cărbune/ zi… / Va avea...

Mina Lonea mai scoate doar 10-15 t cărbune/ zi… / Va avea calea ferată dintre minele Lonea și Petrila soarta celei dintre Lupeni și Uricani?

Timp de citire: 2 minute

După ce lichidatorul CEH a scos la vânzare șina pe care era dus odată cărbunele de la Uricani spre Paroșeni, se zvonește că aceeași soartă ar urma să o aibă și legătura feroviară din Estul Văii Jiului de la Lonea spre Petrila. Nu se va întâmpla asta, spune primarul Jurca, care are planuri de exploatare din punct de vedere turistic a șinei, unică în țară. În perioada următoare primăria chiar o va repara, acolo unde ea a fost afectată de surparea malului.

Calea ferată este acum degradată. Transportarea cărbunelui, și așa în cantități neglijabile, de la mina Lonea pe cale auto este mult mai avantajoasă.

În apropierea incintei minei Petrila o porțiune de 25 de metri a fost furată de „magneți”.

Dacă în vestul Văii Jiului calea ferată este vândută chiar de proprietar, de ce nu s-ar putea întâmpla asta și în Est. Nu încape discuție, spune Vasile Jurca, care imediat ce lucrările la zidul de sprijin unde s-a surpat malul vor fi finalizate, calea ferată, ce este cumva deasupra, va fi și ea reabilitată. Mai mult, administrația petrileană va începe demersuri de preluare a liniei ferate în administrare pentru, deoarece are planuri de a o exploata din punct de vedere turistic. Pe această linie, dintre minele Lonea și Petrila, ar putea circula în viitor o mocăniță.

Pe porțiunea pe care vorbiți că este degradată vom interveni în primăvara asta și vom reface terasamentul. Acolo am avut o situație neplăcută, pentru că la momentul construirii unui bloc, s-a săpat prea mult în deal și s-a surpat dealul. La momentul acesta, zidul de sprijin care trebuie să asigure dealul, este deja în proporție de 90% refăcut. După ce se va realiza această lucrare, vom intra în partea de sus și vom reface și terasamentul de la linia ferată. Acum despre calea ferată, noi am solicitat fostului CEH preluarea linie dintre mina Petrila și Lonea în vederea unei activități de agrement în viitor, după ce se închide Lonea. La momentul acesta va trebui să revenim cu adrese pentru noul complex energetic, pentru că este altă structură organizatorică, dar eu cel puțin la acest moment cred că vom prelua această linie. Cât despre transportul cărbunelui, am văzut că mina Lonea oricum are o producție de cărbune foarte foarte mică, nici 10-15 tone nu mai reușește să scoată pe zi. Are contract cu o firmă de transport auto pentru cărbune, nu știu dacă vor reveni la calea ferată, dar cert e că noi vom relua procedurile de preluare a acestei linii ferate” a spus Vasile Jurca, primarul orașului Petrila.

Pe calea ferată cu ecartament îngust, de circa cinci kilometri, dintre Lonea si Petrila nu a mai circulat dieselul cu cărbuni de circa un an. Imediat după ce o va reabilita, administrația o va cere complexului, asta dacă transportul cărbunelui pe cale ferată nu va fi reluat. Pentru companie, transportarea cărbunelui scos acum de ortacii de la Lonea este mult mai rentabilă, costurile fiind chiar și de 10 ori mai mici pe cale auto.

În capătul opus al Văii Jiului, calea ferată industrială dintre Lupeni și Uricani va ajunge, cel mai probabil, la fier vechi. Aceasta după ce lichidatorul judiciar al Complexului Energetic Hunedoara a vândut, la licitație, cu peste 90.000 euro, șina, unei firme din Târgu Jiu.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii