Informatizat este mai simplu, dar costă. Cât plătesc instituţiile publice pentru informatizarea...

Informatizat este mai simplu, dar costă. Cât plătesc instituţiile publice pentru informatizarea serviciilor?

Timp de citire: un minut

În era internetului, a programelor, sistemelor informatice  şi aplicaţiilor de tot felul este firesc ca orice instituţie privată dar mai ales de stat să lucreze informatizat. Informatizarea costă, însă infinit mai puţin decât ar costa plata unor angajaţi în plus care să frunzărească şi să aranjeze la documente contabile, fiscale ori ale angajaţilor, toată ziua. Iată câteva exemple de cheltuieli pe care instituţiile publice le realizează cu sistemele informatice, şi ce primesc în schimbul acestui efort financiar.

Primăria Hunedoara, de exemplu, plăteşte pentru întreţinerea şi actualizarea  programelor informatice – salarii, evidenţa personal, evidenţa concediilor, pontaje , generare  Revisal şi  declaraţia M500 pentru  instituţia bugetară care are până într-o mie de angajaţi, suma de 1.563 lei. Acesta este preţul achitat de instituţia publică pentru serviciile de evidenţă cu personalul în luna ianuarie.

Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Aqua Prest Hunedoara plăteşte pentru introducerea şi prelucrarea documentelor financiar-contabile, până la un maxim de 100 note contabile/lună, întocmirea balanţei de verificare, a statelor de salarii şi depunerea declaraţiilor fiscale lunare, dar şi pentru serviciile contabile şi declaraţiile fiscale suma de 700  lei.

Spitalul Municipal „Alexandru Simionescu” are un cost anual al serviciilor de asistenţă tehnică informatică ce include reparaţia aparatelor, remedierea defecţiunilor revizii lunare, reinstalare şi verificare a echipamentelor de 600 de lei. Tot acest spital plăteşte pentru servicii de dezvoltare de software pentru uz medical, adică asistarea gestiunii informatice pentru evidenţa foilor de observaţie (ICM, UPU şi spital), rezultatelor imagistice, de laborator, farmacie, deconturile, reţetele, anatomia patologică, consulturi, reţete carduri de sănătate, web consult, istoric pacient, bloc alimentar, gestiune, financiar, execuţie bugetară, casierie, salarizare, achiziţii, concedii, contracte şi managementul documentelor, inclusiv contabilitate un preţ de 11.040 lei pe lună.

 

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii