Construcția autostrăzii Sebeș-Turda primeşte finanţare

Construcția autostrăzii Sebeș-Turda primeşte finanţare

Timp de citire: 2 minute

A10 este autostrada care va face legătura dintre Autostrada A1 şi Autostrada A3, pe traseul Sebeş – Turda. Ministerul Fondurilor Europene și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA au semnat un nou contract de finanţare pentru acest tronson.

Lungime autostrăzii este de 70 km. Oficial, termenul de deschidere pentru loturile 3 şi 4 ar fi septembrie 2017, aprilie 2018 pentru lotul 2, iunie 2018 pentru lotul 1.

Obiectul contractului semnat astăzi, 13 iulie 2017, îl reprezintă acordarea finanțării nerambursabile din fonduri publice de către Autoritatea de Management în cadrul Programului Operațional Sectorial-Transport, Axa Prioritară nr.1. Valoarea totală a Proiectului este de 2.669.309.503,91 lei (faza I+faza II), din care valoarea totală eligibilă este de 2.194.839.516,20 lei. Valoarea totală a Fazei I este de 614.570.360,09 lei, din care valoarea totală eligibilă pentru Faza I este de 495.669.611,85 lei. Contribuția Comisiei Europene din Fondul de Coeziune-în proporție de 85,00% din valoarea eligibilă a Proiectului, este de 421.319.170,08 lei, restul de 15% din valoarea eligibilă a Proiectului, respectiv 74.350.441,77 lei, este contribuția Bugetului de Stat. Valoarea neeligibilă aferentă fazei I a proiectului este de 118.900.748,24 lei.

Autostrada Sebeș-Turda, va face legătura între Coridorul între Coridorul IV Pan-European, tronsonul Orăștie-Sibiu Lot 2 în zona orașului Sebeș (km 0+000) și Autostrada Transilvania, tronson Turda-Gilău în zona orașului Turda (km 70+000).

Obiectivul principal al proiectului constă în construcția a 70 km de autostradă, asigurând o legătură directă, rapidă și sigură între Autostrada A1, Sibiu-Sebeș-Orăștie-Deva-Timișoara-Arad-Nădlac, parte din Coridorul IV Pan-European, racordare la nord, nord-est de Municipiul Sebeș și Autostrada A3, Brașov-Făgăraș-Târgu Mureș-Turda-Cluj Napoca-Oradea-Borș, numită și Autostrada Transilvania, racordare la sud, sud-est de Municipiul Turda. Realizarea obiectivului principal va duce la reducerea congestionărilor ce intervin în trafic, reducerea numărului de accidente, reducerea timpilor de deplasare între cele două localități, prin crearea unui sistem care permite creșterea vitezei medii de deplasare de la 60 km/h la 120 km/h.

Valoare, lungimea şi constructorii pe loturi

Lot 1 – 17,0 km de la intrarea pe autostrada în Sebeş până la Pârâul Iovului, constructori: asocierea SC Impresa Pizzarotti & C SpA – SC Pomponio SRL. Cost: 541.739.137 lei fără TVA.

Lot 2 – 24,3 km de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud; constructori: asocierea Aktor SA – SC Euroconstruct Trading SRL. Cost: 549.332.494 lei fără TVA.

Lot 3 – 12,5 km de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea, constructori: asocierea Tirrena Scavi SpA, Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A. Cost: 420.511.921 lei fără TVA

Lot 4 – 16,3 km de la nodul Decea până în Turda, constructori: asocierea Porr Construct SRL, Porr Bau GmbH. Cost: 470.004.894 lei fără TVA.

Alina PIPAN

 

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

 &nbsp DISCLAIMER
 &nbsp Atentie! Postati pe propria raspundere!
 &nbsp Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii