Consiliul Județean Hunedoara a făcut bilanțul pentru 2017. Ce să spunem… e...

Consiliul Județean Hunedoara a făcut bilanțul pentru 2017. Ce să spunem… e cam scurt

Timp de citire: 3 minute

Consiliul Județean Hunedoara (CJH) a realizat și prezentat bilanțul pentru anul 2017. Raportul realizărilor este unul scurt, deloc impresionant, mai ales la capitolul infrastructură. Anul acesta CJH a făcut mai mult demersuri pentru noi proiecte, dar banii de la guvern ori cei europeni aproape că nici nu s-au zărit.

Proiecte europene puține, bani europeni aproape deloc

Pentru orice autoritate locală sau județeană absorbția fondurilor europene este cea mai sigură și eficientă metodă de modernizare a infrastructurii pe orice palier de dezvoltare. În județul Hunedoara absorbția fondurilor europene nu funcționează atât de bine cum ne așteptam, mai ales la județ, care se poate lăuda doar cu semnarea contractelor de finanțare, ceea ce nu înseamnă neapărat și faptul că banii europeni au început să lucreze în județ.

În 19 iulie a fost semnat contractul de finanțare cu ADR Vest pentru modernizarea DJ 687 Sântuhalm – Hunedoara – Călan, tronsonul Hunedoara-Călan (km 13+050 – 22+791), în valoare de 36.392.043,73 lei. În prezent este în derulare licitația pentru Serviciile de proiectare și asistență tehnică.

În data de 27 noiembrie s-a semnat cu ADR Vest contractul de finanțare pentru modernizarea Culoarului Trafic Mureș Nord: DN 7 (Gelmar) – Geoagiu Băi – Bobâlna – Rapoltu Mare – Uroi – Chimindia – Hărău – Bârsău – Șoimuș – Brănișca – DN 7 (Ilia), în valoare de 161.742.850,96 lei.

12 UAT-uri din județul Hunedoara, membre ale ADI Aqua Prest, au primit finanțare de la Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR) pentru proiectele care vizează extinderea rețelelor de apă și apă uzată, în valoare de 13.046.531 euro.

Sunt în pregătire documentațiile necesare elaborării cererii de finanțare pentru proiectul „Modernizarea, extinderea și dotarea Unității de Primire Urgență din cadrul Spitalului Județean de Urgență Deva”, în valoare de 7.005.000 lei.

Acestea sunt singurele proiecte cu finanțare europeană semnate, dar niciunul în derulare. Doar două drumuri vor fi reabilitate cu bani europeni, singurul proiect care merge bine fiind cel de extindere a rețelei de apă și canalizare. Niciun proiect cu finanțare europeană nu se derulează decât tangențial în beneficiul Văii Jiului. Dacă Apa Serv Valea Jiului nu ar continua implementarea programelor de extindere a rețelei de apă și canalizare am putea spune că banii europeni nu ajung în Vale via județ.

La finanțările guvernamentale, CJH bate pas de defilare pe loc

Administrația județeană s-a bazat pe fondurile guvernamentale, dar fondurile guvernamentale lucrează greu sau foarte greu. Banii se alocă în tranșe anuale, iar lucrările avansează cu greutate.

S-a primit finanțare prin PNDL pentru modernizarea DJ 709F: DN 7A – Masivul Parâng. Proiectul a stat tot anul blocat în faza de licitație, în urma contestațiilor, iar atunci când va începe realizarea lui vom sta la cheremul Ministerului Dezvoltării care nu a fost niciodată generos cu Parângul, din contră.

S-a solicitat Companiei Naționale de Investiții și Institutului Național al Patrimoniului includerea la finanțare a două monumente istorice: Ulpia Traiana Sarmizegetusa (Amfiteatrul și Forul) și Castelul Nopcea din localitatea Săcel. Baftă multă, altceva nu prea avem nimic de spus, pentru că finanțările se acordă extrem de greu.

S-au început demersuri și pentru două noi investiții: „Reabilitarea Complexului Sportiv Michael Klein, Municipiul Hunedoara, Judeţul Hunedoara” și „Linie verde de autobuze electrice între Petrila – Petroșani – Aninoasa – Vulcan – Lupeni – Uricani Green Line Valea Jiului”. Acest proiect se va implementa, dacă va obține finanțare, cu fonduri europene obţinute prin Programul Operaţional Regional 2014-2020, axa prioritară 3.

Din bugetul propriu Consiliul Județean Hunedoara a mai mișcat ceva

Anul acesta din fondurile proprii Consiliul Județean Hunedoara a finalizat modernizarea DJ 687K: DN66 (Bretea Strei) – Silvaşul de Jos – Silvaşul de Sus – Mănăstirea Prislop. Drumul modernizat are o lungime de 7,209 km.

S-a lucrat și pe următoarele șantiere: Modernizare DJ 705D: Bozeş (DJ705) – Băcâia – limita cu Judeţul Alba, km 3+324 – km 7+700, Modernizare DJ 706B: Luncoiu de Jos – Stejărel Luncşoara – Dumeşti – Sîrbi (DJ706), Modernizare DJ 707G: Gurasada – Dănuleşti km 3+500 – 14+000, Modernizare DJ 763 B: DN 76 (Vălişoara) – DC 165 (Dealu Mare) – DN 76 (Podele), km 0+000 – 9+700, Reabilitare şi consolidare drum peste Strei, pe DJ 668C, km 0,890; Refacere poduri calamitate pe DJ 668A.

Modernizarea DJ 666: DN 66 (Merişor) – Dealu Babii – Vulcan , km 5+010 – 10+000, s-a realizat în proporție de 44 la sută. Este și singurul drum din Valea Jiului realizat cu bani de la județ. S-a mai lucrat la modernizare DJ 687M: Cinciş – Cerna – DJ 687A, km 1+300 – 3+300, s-a realizat un teren de sport la Băcia, și s-a demarat procedura de achiziție pentru reabilitarea Casei de Cultură Orăştie.

Alina PIPAN

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

 &nbsp DISCLAIMER
 &nbsp Atentie! Postati pe propria raspundere!
 &nbsp Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii